reklama

Grand Prix Austrii F1. Dwa treningi, rozbite bolidy i najgorsze czasy Roberta Kubicy [AKTUALIZACJA]

Tomasz Biliński
Tomasz Biliński
Zaktualizowano 
Robert Kubica.
Robert Kubica. ROKiT Williams Racing
Kierowcy Formuły 1 są po dwóch piątkowym treningach przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Austrii. Robert Kubica miał najgorsze czasy w obu sesjach, niewiele szybszy był jego kolega z ROKiT Williams Racing George Russell. Natomiast najszybszy był oczywiście Lewis Hamilton z Mercedesa. Sesje obfitowały też w wypadki.

Dawno nie było takiego dnia treningów, w którym mechanicy mieliby mnóstwo roboty z naprawą bolidów. W piątek na palcach jednej ręki można było policzyć zespoły, których pojazdy nie uległy większym lub mniejszym usterkom. Jazdę przedwcześnie zakończyli Valtteri Bottas z Mercedesa, Max Verstappen z Red Bulla i Nico Hulkenberg z Renault.

Mimo słonecznej pogody samochód Bottasa między szóstym a siódmym zakrętem na Red Bull Ring, przy prędkości ponad 200 km/h, stracił przyczepność. Kilkadziesiąt metrów sunięcia po żwirze nie pomogło, huknął w bandę. Zniszczeniu uległ cały przód auta z urwanymi kołami włącznie. Później zakręt wcześniej poza torem wylądował Carlos Sainz, ale bez poważnych uszkodzeń.

Za to tak jak Mercedes na lawecie do garażu wrócił bolid Red Bulla. Verstappen w ósmym, ostatni zakręcie toru, nagle obrócił się o 180 stopni i również, mimo teoretycznie zwalniającego żwiru, zatrzymał się na bandzie. U niego różnice w zniszczeniach polegały na tym, że uderzył tyłem. W tym samym miejscu kłopoty miał też Sebastian Vettel z Ferrari, ale jego drobne kamienie wyhamowały. Niewykluczone, że we wszystkich przypadkach problemem były podmuchy wiatru. Red Bull Ring jest bowiem jednym z najwyżej położonych obiektów w kalendarzu.

Po zdarzeniach Bottasa i Verstappena drugi trening był na parę minut przerywany. Przedwcześnie zakończyła się za to sesja pierwsza. Powodem było urwane przednie skrzydło w bolidzie Hulkenberga. Kierowca swoim Renault przy wyjeździe z ostatniego zakrętu najechał na elementy (przypominające wersję mini progów spowalniających) tuż przy zewnętrznej krawędzi toru. W tym samym miejscu przód auta przytarło wielu zawodników. Zespoły narzekają na tę część toru.

Na szczęście Robert Kubica uniknął tego typu sytuacji. Głównie dlatego, że jak zwykle nie szarżował, mając świadomość, że pojazdem ROKiT Williams Racing i tak nie będzie mógł skutecznie rywalizować z kimkolwiek o pozycję. Skupił się za to na stabilnych przejazdach, mogących dać zespołowi ważne informacje na przyszłe poprawki. Ponadto przeprowadził symulacje kwalifikacji i wyścigu. Niestety, nie mógł w nich pokazać pełni swoich możliwości nie tylko przez niedoskonałości auta, lecz także z powodu czerwonych flag po wypadkach czołowych kierowców.

Tak czy inaczej w obu sesjach miał najgorsze czasy, a przed nim George Russell. Wprawdzie podczas niektórych przejazdów straty do Brytyjczyka jak i pozostałych były mniejsze niż w poprzednich ośmiu rundach mistrzostw świata, ale to dlatego, że tor w Spielberg jest wyjątkowo krótki.

- Pracowało się jak w każdy piątek, było ok - podsumował bez entuzjazmu w rozmowie z Eleven Sports Kubica. - Piątek był zdradliwy Przez podmuchy wiatru. Sprawiały one, że bolid zachowywał się nieprzewidywalnie. Auto bardzo się ślizga, próbowaliśmy coś zmienić, żeby polepszyć sytuację, ale mało się zmieniało. Jakieś pomysły żeby to poprawić są, ale nie wiadomo czy się sprawdzą. Brakuje nam przyczepności.

34-letni Polak podczas pierwszego treningu przejechał 28 okrążeń, podczas drugiego - 38. Trzecia sesja odbędzie się w sobotę o godz. 12. Trzy godziny później rozpoczną się kwalifikacje. Wyścig w niedzielę o godz. 15.10. Transmisje ze wszystkich wydarzeń w Eleven Sports. Finałową rywalizację od 45. minuty pokaże też TVP Sport.

Faworytem do zwycięstwa jak zwykle w tym sezonie jest Lewis Hamilton. Mistrz świata był najszybszy podczas pierwszego treningu, przed Vettelem i Bottasem. Na drugim, o dziwo, miał czwarty czas. Najlepszy uzyskał Charles Leclerc z Ferrari, za nim byli Bottas i Pierre Gasly z Red Bulla.

WYNIKI PIERWSZEGO TRENINGU:

WYNIKI DRUGIEGO TRENINGU:

Herosi 2020. Kalendarz charytatywny z kadrowiczami.

Wideo

Materiał oryginalny: Grand Prix Austrii F1. Dwa treningi, rozbite bolidy i najgorsze czasy Roberta Kubicy [AKTUALIZACJA] - Sportowy24

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

b
bnjgt

Beznadziejnie jexdzi a dalej go promuja na gwiazde

m
mkko

Po co go reklamowac, po co on jezdzi, jest najsłabszy

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3