reklama

Handlowcy z Olimpu: Mamy za mało klientów

Jacek Szydłowski szydlowski@dziennikwschodni.plZaktualizowano 
W dniu otwarcia czwartą część Olimpu szturmowały tysiące klientów. Po z górą czterech miesiącach zainteresowanie jest znacznie mniejsze – twierdzą handlowcy.
W dniu otwarcia czwartą część Olimpu szturmowały tysiące klientów. Po z górą czterech miesiącach zainteresowanie jest znacznie mniejsze – twierdzą handlowcy.
Ledwo zarabiamy na koszty – skarży się część handlowców z nowego Olimpu. Narzekają na brak klientów i niskie obroty. Zdaniem właściciela obiektu, z miesiąca na miesiąc jest coraz lepiej. Kryzys odczuwają tylko niektóre sklepy.

Olimp IV to w ostatnich latach największa inwestycja handlowa w regionie. Centrum przy al. Spółdzielczości Pracy to łącznie blisko 300 sklepów i punktów usługowych. Budowa pochłonęła ok. 140 mln zł. Cały kompleks liczy ponad 90 tys. mkw.

– W dzień powszedni klientów mogę policzyć na palcach – mówi właściciel jednego ze sklepów. – Do tej pory nie udało mi zarobić na czynsz. Olimp miał przyciągać ludzi ekskluzywnymi markami, ale z tych zapowiedzi niewiele zostało. Teraz nie bardzo wiadomo, na jakiego klienta się nastawiamy.

Handlowcy nie chcą rozmawiać oficjalnie, bo liczą na pozytywny finał negocjacji z właścicielem obiektu. Chcą się zorganizować i w najbliższych miesiącach wspomóc Transhurt w działaniach marketingowych. Jeśli to nie przyniesie rezultatu, zamierzają walczyć o obniżki czynszu.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że wynajem metra powierzchni w Olimpie IV to wydatek od 35 do 50 euro. Dokładna stawka zależy m.in. od konkretnej lokalizacji i gabarytów sklepu.

– Do tego dochodzi opłata marketingowa, a z tym nie jest najlepiej – mówi szef jednego z małych sklepów na piętrze Olimpu. – Dotychczasowe akcje zgromadziły sporą widownię, ale ludzie się pobawili i poszli. Klientów od tego nie przybyło.

Siłą napędową nowego centrum miał być hipermarket budowlany Leroy Merlin. Klientów mu nie brakuje, ale to nie wspomaga całego Olimpu.

– Jest na samym dole, więc tylko nieliczni po zrobieniu zakupów ruszają na wyższe piętra – mówi Rafał Bronisz, jeden z klientów sklepu. – Brakuje tu rozrywki, np. kina. Nie ma atrakcji, które mogłyby zatrzymać człowieka na dłużej.

Nie wiadomo ile trwa przeciętna wizyta w Olimpie statystycznego Kowalskiego. Z badań prowadzonych przez właściciela wynika, że miesięcznie sklep odwiedza ok. 200 tys. Kowalskich. Weekendowy rekord to 50 tys., a średnia w soboty i niedziele mieści się w przedziale od 20 do 30 tys. ludzi. W dni powszednie Olimp IV odwiedza kilka tysięcy klientów.

– My nie mamy powodów do narzekań – mówi Janina Kozłowska, dyrektor marketingu Firmy Cukierniczej Solidarność. – Nasz salon rozwija się zgodnie z oczekiwaniami. Żaden sklep nie zdobędzie od razu rzeszy klientów. Na to trzeba ciężko zapracować, a nie tylko czekać, aż pieniądze będą same wpadać do kasy.

W podobnym tonie wypowiadają się przedstawiciele Transhurtu. Ich zdaniem, jest zbyt wcześnie, by oceniać powodzenie inwestycji.

– Nowe centrum handlowe potrzebuje od 6 miesięcy do roku, by zakorzenić się w świadomości klientów – mówi Marek Gędek, szef marketingu w Olimpie IV. – Dowodzą tego specjalistyczne badania. Przy takich inwestycjach nie można liczyć na natychmiastowe zyski.

 

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3