Hojność ta była jednak dziełem przypadku, a właściwie błędu systemu informatycznego banku obsługującego uczelnię. "Po zdiagnozowaniu nieprawidłowości, bank podjął prace, które miały na celu zatrzymanie podwójnych płatności wysyłanych za pośrednic-twem systemu oraz wycofanie zleceń już zrealizowanych wewnątrz banku" - czytamy w wyjaśnieniu umieszczonym na stronie internetowej uczelni.
Pomyłka dość szybko została naprawiona, a nadwyżki "zabrane" z kont. Oprócz tego pozostałe wypłaty zostały wstrzymane, a pracownicy musieli poczekać do następnego dnia na pieniądze. Bank zapewnił też, że dodatkowo wprowadził procedury, które będą zapobiegać takim sytuacjom w przyszłości.
- Tak więc nie odnotowaliśmy żadnej straty - oznajmia Henryk Bichta, kanclerz UP. - Była to po prostu ewidentna pomyłka centralnego systemu banku. Nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z taką sytuacją, ale udało się z niej wyjść bez żadnych kłopotów. Co prawda nasi pracownicy z początku bardzo się zdziwili, ale byli też bardzo wyrozumiali - dodaje.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?