ILS drugiej kategorii na lubelskim lotnisku. Łatwiejsze podejście do lądowania we mgle

Sławomir Skomra
Lotnisko Lublin dysponuje już systemem naprowadzania samolotów ILS drugiej kategorii. To karta przetargowa w negocjacjach z liniami lotniczymi.

- Wszystko odbyło się zgodnie z planem, bez żadnych problemów - mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik prasowy Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Chodzi o uruchomienie systemu naprowadzania samolotów ILS drugiej kategorii w Porcie Lotniczym Lublin. To właśnie PAŻP odpowiada za ten system i pracę osób na wieży kontroli lotów. Nowa wersja ILS została uruchomiona w czwartek nad ranem.

Od trzech lat Port Lotniczy Lublin dysponuje systemem najniższej, pierwszej kategorii. Pozwala on na lądowania samolotów przy pułapie chmur nie niższym niż 60 metrów i widzialności wzdłuż pasa przynajmniej 550 metrów. Tymczasem wyższa wersja systemu zmienia znacznie te wyznaczniki. Teraz samoloty mogą lądować, gdy widzialność pasa wynosi nawet 350 metrów.

Dlaczego to jest tak ważne? Z kilku powodów. Można się spodziewać, że będzie mniej przekierowań samolotów (w 2015 roku było ich 12). Zależy na tym nie tylko pasażerom, którzy chcą wylądować na lotnisku docelowym, do którego kupili bilet, ale też liniom lotniczym.

- Dla nich przekierowania oznaczają koszty - mówił nam niedawno Piotr Jankowski, rzecznik prasowy PLL. Chodzi o to, że w przypadku lądowania na innym lotnisku, przewoźnik powinien zawieźć pasażerów do docelowego portu. Dodatkowo często tych czekających w Lublinie musiał wozić na inne lotnisko, aby wsiedli do samolotu.

Kolejna ważna sprawa to poprawa pozycji negocjacyjnej z liniami lotniczymi. Posiadając ILS wyższej kategorii lotnisko ma więcej atutów przyciągających przewoźników.

Wideo

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zbyszek

Mimo wielkiej konkurencji sąsiadów Lobelskie lotnisko powinno robić swoje

J
Jacek Lublin

Latam dosc czesto i ciesze sie ze bez wzgledu na mgle bedzie mozna przyleciec badz wyleciec z Lublina a swoja droga jestem za tym aby sie rozbudowalo lotnisko o cargo

j
jan na gumnie

naprowadził CBA :)))

k
ktosik

lotnisko zarośnie trawą, a z cargo skorzystają buraki.

k
ktosik

dziś tu zajrzałam. Nic się nie zmieniło. Nadal kilku nawiedzonych broni lotniska do krwi ostatniej, nie bacząc na realia. Społeczeństwo nie mądrzeje, wręcz odwrotnie. Przykre. Idzie jesień, lotów będzie dużo mniej, ale będzie ILS. Chyba żadnych kaucji przy ILS nie płacili :)

l
liczydło

ma się zadupie albo potrafi się obliczyć koszta i straty, albo zyski. Ale trzeba było się uczyć w szkole.

d
dr. Ludwik

dolecieć na zmywak...

M
Malkontent

A pilot i tak sam podejmuje decyzję czy lądować (chyba)

9

Nie dość że nielot to na dodatek głupek.

G
Gucio

bez przesady z tym całym regionem !
z lotniska korzysta niewielka liczba mieszkańców Lubelskiego, sporo osób po kilka razy w roku. więc policz sobie jaki to region

s
s

'oszołomnie'?

m
max payne

Do wielu rzeczy trzeba dopłacać żeby nie zostać cywilizacyjnym zadupiem... Czy obwodnica Lublina zarabia na siebie ? czy most w Puławach albo Kamieniu zarabia ? jak to przeliczysz ?? Albo się rozwijamy albo zostaniemy takim Podlasiem gdzie nic nie ma i nic nie będzie bo infrastruktura to podstawa.

a
adam

Bo i tak póki co to inni przewoźnicy uruchamiają nowe połączenia z naszego młodego prężnie rozwijającego sie lotniska.A Ryanair?na nich świat sie nie kończy.

n
nielot

długo będziemy, my podatnicy, dopłacać do lotniska? Lotnisko jest lotniskiem emigracyjnym, jak na razie.

m
max payne

Twoje dziecko, Twój wnuk, Twój prawnuk. Już nie wspomnę o korzyściach dla całego regionu.

Dodaj ogłoszenie