Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Internet Bezpłatny kurs www.internetowerewolucje.pl dla małych i średnich firm

Maciej Deja
Każdy chce być w internecie, nawet jeśli jeszcze tego nie wie Już pierwszy rzut oka na stronę Brand24.pl wystarczy, by dojść do wniosku, że nie mamy do czynienia z pierwszym lepszym serwisem.

Najlepszy start-up roku 2012 według konkursu Aulery, organizowanego przez organizacje Aula Polska, najlepsza aplikacja roku 2013 w konkursie The Next Web, najlepsza aplikacja mobilna, najlepsze relacje z klientami na paginie startowej aż roi się od laurów zdobytych przez Brand24, a także logotypów topowych firm, które korzystały lub korzystają z wiedzy i umiejętności jego pracowników. Czym dokładnie się zajmują? –Najprościej mówiąc, chodzimy po internecie i zbieramy wszystkie wpisy publiczne: opinie, propozycje, cokolwiek klient chce – wyjaśnia Dawid Szymański, programista, współzałożyciel i udziałowiec Brand24. Jak tłumaczy, klient zgłaszający się do jego firmy chce znać na przykład wszystkie wpisy z danym słowem kluczowym, np. nazwą firmy, albo hasłem używanym przez niego w konkretnej kampanii reklamowej. Szukamy ich też na Facebooku i Twitterze, odpowiednio je sortując i agregując w specjalny raport. Tego nie jest w stanie zrobić wyszukiwarka – zapewnia Szymański. Na podstawie takich raportów można podejmować działania marketingowe albo je śledzić i weryfikować niezależnie od tego, czy pracuje się dla światowej marki, czy zarządza niewielkim przedsiębiorstwem.

Moc recenzji

Brand24 cieszy się też uznaniem użytkowników G2 Crowd, serwisu gromadzący recenzje na temat produktów i usług, okrzykniętego liderem w tej dziedzinie. Na jego stronach opublikowano raport dotyczący narzędzi Monitoringu Social Media, w którym Brand24 został sklasyfikowany w kategorii High Performer. Wysoką ocenę zawdzięcza pozytywnym recenzjom niemal 1,5 tys. użytkowników, którzy korzystają z poszczególnych jego narzędzi, a także ogólnej pozycji firmy na rynku.
Dobre opinie o marce to nie tylko powód do zadowolenia, ale i realny wyraz zaufania i zadowolenia, jakim się cieszy. Jak potwierdzają badania BrightLocal, 92% użytkowników czyta recenzje online, a 9 na 10 klientów ufa opiniom, które znajdują w Internecie równie bardzo jak osobistym rekomendacjom. Z kolei popularny system gwiazdek jest kluczowym czynnikiem branym pod uwagę przy ocenie biznesu, niezależnie od branży – tylko 13% klientów jest w stanie zaufać firmom, które mają 1 lub 2 gwiazdki. Jak przyznają pracownicy Brand24, aż 75% klientów odwiedza strony z recenzjami przed założeniem u nich konta.

Siła narzędzi

Jest wiele narzędzi, które w różny sposób mogą pomóc. Jednym z nich jest chociażby CoSchedule, prosty w obsłudze kalendarz, który pomaga zaplanować publikacje postów w mediach społecznościowych. W ten sposób poszczególne działania content marketingowe, są nie tylko zaplanowane ale i zautomatyzowane. Z kolei Clickmeeting służy do organizacji spotkań, a do koordynacji pracy działów i komunikacji z klientem dedykowany jest Slack, Hotjar pomaga zaś sprawdzić, po jakich obszarach witryny poruszają się użytkownicy, a które omijsją. To pozwala podejmować odpowiednie kroki aby ją zmieniać i optymalizować. Dzięki Google Analytics wiadomo, skąd użytkownicy przychodzą na stronę, jak długo na niej pozostają i co ich interesuje. Wyciągając z tego wnioski, można dowiedzieć się, jakie materiały najlepiej zamieszczać i gdzie, aby były najbardziej efektywne.

Firma rozwija się więc dzięki internetowi, a jej klienci, dzięki dostarczanym przez nich rozwiązaniom, wiedzą, jak są odbierani w Sieci, social mediach, i jak zadbać o dalszy rozwój. Pamiętaj, że niezależnie od tego na jakim etapie jest Twój biznes, analityka jest bardzo pomocna – zapewniają na swojej stronie internetowej przedstawiciele Brand24.

W pięć lat do milionów

Jak wspomina Szymański, świetnie prosperująca i prężnie rozwijająca się marka jeszcze pięć lat temu była niewiele dalej niż na etapie surowego i jak przyznaje niezbyt udanego kodu. Koledzy, z którymi do tej pory współpracowałem, zaproponowali mi 10 proc. udziałów w wymyślonym przez siebie serwisie w zamian za „postawienie strony”. Zgodziłem się i przez pół roku pisałem ją po godzinach –przyznaje. Jak wyjaśnia, niewiele wiedział wtedy o programowaniu niezbędnym do podjęcia takiego wyzwania, wizja poszczególnych elementów serwisu też nie była do końca klarowna. Gdy koledzy porzucili poprzedni projekt i mocniej mnie wsparli, wszystko ruszyło mocno do przodu – mówi Szymański, przekonując, że kluczowe w rozwoju Brand24 było wejście inwestora. W zamian za połowę udziałów dał nam kilkaset tysięcy złotych na rozwój serwisu. Pamiętam do dzisiaj, jak w czwórkę wracaliśmy od notariusza i snuliśmy plany na przyszłość –zdradza. Jak przyznaje, zarówno on, jak i wspólnicy w produkt włożyli masę pracy, dzięki czemu okazał się on sukcesem, szybko się rozwinął, powstały nowe działy i zatrudniono nowych pracowników. Na ostatnim spotkaniu integracyjnym zdałem sobie sprawę, jak dużo jest z nami osób – mówi, wyliczając ponad 40 pracowników w oddziałach we Wrocławiu, Warszawie, Trójmieście czy Krakowie.

Bez sieci ani rusz

Jak przekonuje na swoim przykładzie, internet rozwinął się w niewyobrażalny sposób, a końca pojawiających się jak grzyby po deszczu nowinek technicznych nie ma się co spodziewać. Gdy ja zaczynałem korzystać z internetu, musiałem to robić z kafejek, bo nie stać mnie było na stałe łącze – wtedy nawet najwolniejsze było postrzegane jako luksus – wspomina czasy, gdy sieć była swego rodzaju dodatkiem i ciekawostką. A teraz? Teraz każdy chce być w internecie. Każdy klient, a co za tym idzie, każda firma. Ja kieruję się zawsze opiniami, nawet wybierając się do lekarza – zapewnia. Jego zdaniem osoby, które obawiają się wejścia w świat online, już dużo tracą, a w przyszłości będą tracić jeszcze więcej. Przykład mojej mamy pokazuje, że nawet osoba zupełnie atechniczna jest w stanie nauczyć się korzystać z tego, co jest dla niej przydatne. Kiedyś męczyła się z tanim chińskim GPS-em, teraz bez problemu potrafi obsługiwać nawigację na smartfonie – przekonuje. Parafrazując słowa Laski z kultowego filmu „Chłopaki nie płaczą” zachęca do odpowiedzi sobie na pytanie: co chcesz w życiu robić? A potem zacząć to robić. Dodałbym jeszcze: najlepiej w internecie.

Internetowerewolucje.pl – bezpłatne kursy dla przedsiębiorców
Wystarczy się zarejestrować na stronie: internetowerewolucje.pl,
aby uzyskać dostęp do bezpłatnych kursów.
Na platformie udostępnione są m.in. materiały wideo, w których eksperci w prosty sposób objaśniają, jak wykorzystać narzędzia internetowe do tego, by zwiększyć obroty swojej firmy i zdobyć więcej klientów, także z zagranicy.
Platforma pozwala na indywidualne dopasowanie tematyki szkoleń w zależności od stopnia wiedzy użytkownika. Zawiera treści zarówno dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie internetu, jak i dla tych, którzy mają już pewne umiejętności.
– Na platformie można zdobyć umiejętności, które pozwolą rozwinąć firmę,karierę lub po prostu poszerzyć wiedzę z takich tematach jak: pierwsze kroki z wyszukiwarkami i potencjał wyszukiwania, kampanie w wyszukiwarkach, analityka, świat mediów społecznościowych, możliwości urządzeń mobilnych czy rozwój międzynarodowy w internecie.
Po przejściu i zaliczeniu wszystkich etapów nauki otrzymuje się certyfikat ukończenia kursu sygnowany przez Google i IAB Europe.

Internet Bezpłatny kurs www.internetowerewolucje.pl dla małych i średnich firm

Partnerem cyklu jest Google, organizator programu edukacyjnego Internetowe Rewolucje www.internetowerewolucje.pl.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski