reklama

Jak przebić konkurencję? Pozycjonowanie stron internetowych

Materiał informacyjny
Bez intensyfikowania działań reklamowych w internecie, marketingowy sukces firmy może stanąć pod dużym znakiem zapytania. Dzisiejsze uwarunkowania zdają się być bezlitosne i wręcz "zmuszają" przedsiębiorców do angażowania się w aktywność na płaszczyźnie internetowej. Nawet jeśli właściciel firmy nie jest omnibusem komputerowym i nigdy nie był aktywny w sieci, duży sukces firmy nie będzie możliwy bez udzielania się w internecie. Można nawet stwierdzić, że internet stał się podstawowym medium, dzięki któremu firmy z całego świata mogą szybko i skutecznie się reklamować i docierać z ofertą do nowych klientów. W stosunkowo krótkim czasie można "wybić się" w sieci i budować pozycję swojej marki poprzez pozycjonowanie strony w Google.

Od idei do realizacji

Nie jest to jednak takie proste i oczywiste, ponieważ w tej dziedzinie również trzeba mieć odpowiedni pomysł. Inspiracji można szukać wszędzie. Sposobów na skuteczną i przyciągającą uwagę konsumentów reklamę jest bez liku. Nawet najlepsza idea nie może być jednak zrealizowana bez zaplecza wiedzy, które stanowić będą specjaliści z branży SEO. Tworzą oni treści, usprawniają działanie strony, zapewniają odpowiednie pozycjonowanie portalu internetowego w wyszukiwarkach internetowych. Pozycjonerzy mają ręce pełne roboty.

Zobacz wideo poradnik

6 najważniejszych prac pozycjonera podczas robienia marketingu w wyszukiwarkach internetowych.

Źródło: Paweł Duda - specjalista SEO w agencji Projekt Marketing z Lublina.


Sprawdź ofertę pozycjonowania stron: https://projektmarketing.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-www/

Inteligentne segregowanie treści w wynikach wyszukiwania

Dziennie w sieci przybywa bardzo dużo danych, które są - najprościej mówiąc - segregowane w zależności od wielu czynników. Zbiór zależności, obliczeń matematycznych i prawideł, którymi rządzą się pozycje w wyszukiwarkach, zbiorczo nazywane są algorytmem Google. Algorytm, na swój znany sposób, bazując właśnie na tych technologiach informatycznych i matematycznych, decyduje która strona jest bardziej atrakcyjna i powinna zajmować wyższe miejsce, np. na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Do pozycjonowania strony niezbędne będzie znalezienie odpowiednich słow kluczowych, które będą generować klientów za pośrednictwem strony www. Frazy kluczowe są każdego dnia wpisywane w pole wyszukiwarki Google. Istnieją także zapytania związane z Twoim biznesem, np: "pozycjonowanie stron lublin" czy "stomatolog warszawa". Pozycjonując się na te frazy możesz pozyskać ruch na stronie, który zacznie generować pierwszych klientów napływających do Twojej firmy.

Najlepsze słowa kluczowe będą:

  • w oczywisty sposób kojarzyć się z określoną firmą bądź usługą,
  • w przypadku biznesu lokalnego będą zawierać także miasto, np: "prawnik rzeszów".

W dużym uproszczeniu pozycjonowanie stron opiera się w dzisiejszych czasach na optymalizacji strony, a także na wartościowych i przydatnych treściach, określanych mianem content marketing. Dodatkowym kosztem pozycjonowania jest pozyskiwanie mocnych linków SEO, czyli linków prowadzących do Twojej strony firmowej ze stron zewnętrznych, np: portali ogólnopolskich, blogów tematycznych, katalogów branżowych, itp.

Dobre pozycjonowanie nie będzie błyskawicznym procesem. Czasami muszą minąć tygodnie, a nawet miesiące, aby dany "keywords" wypromował się na pierwszą stronę w Google. Najczęściej dalsze strony wyników wyszukiwania, począwszy od drugiej, bywają ignorowane przez konsumentów, którzy chcą jak najszybciej dotrzeć do wartościowych informacji w internecie.

Dlaczego pozycjonowanie w wyszukiwarce Google jest tak istotne?

O tym, że pozycjonowanie jest wartościowym działaniem, zwiększającym zasięg, prestiż, pozycję, widoczność i odbiór firmy, nie trzeba nikogo przekonywać. Zastanawiające może być to, dlaczego akurat pozycja portalu internetowego w Google jest kluczowa? Chodzi o liczbę użytkowników korzystających z usług amerykańskiego potentata. Codziennie miliardy osób korzystają z Google w celu wyszukania najlepszej restauracji, zarezerwowania hotelu czy sprawdzenia pogody.

Około 95% wyników wyszukiwań w internecie trafia finalnie do Google, co świadczy o wielkiej popularności amerykańskiej wyszukiwarki. To właśnie ogromny potencjał ludzki, jaki codziennie korzysta z Google, powoduje że Google jest najważniejszą wyszukiwarką, na której powinniśmy skupić swoje działania marketingowe. Specjaliści z branży SEO doskonale o tym wiedzą i intensyfikują swoje działania praktycznie tylko i wyłącznie w kontekście widoczności w Google. Idealna optymalizacja w innych, niszowych przeglądarkach byłaby mało skuteczna i zbyt absorbująca cenny czas profesjonalnego pozycjonera. W kontekście długofalowym pozycjonowanie jest najtańszym źródłem ruchu, znacznie tańszym od reklamy Google Ads.

Od czego zależą ceny skutecznego pozycjonowania?

Mówiąc o finansach wkraczamy na grunt, gdzie nie da się jednoznacznie określić kosztów pozycjonowania strony w Google. Cena jest bowiem uzależniona od wielu różnych czynników. Możemy wyróżnić przede wszystkim kilka grup uwarunkowań, które sprawiają, że pozycjonowanie jednej strony firmowej będzie droższe, a innej o wiele tańsze.
Po pierwsze - czynniki wewnętrzne. Czyli determinanty, określające potrzeby naszej firmy. Jeśli celujemy w rynek krajowy i chcemy wypromować dużą stronę internetową, z wieloma podstronami i kategoriami, za usługi pozycjonerskie zapłacimy odpowiednio więcej, niż w przypadku niewielkiego portalu tematycznego.

Po drugie - branża, czyli tematyka w jakiej będziemy promować daną firmę.
Po trzecie - wiek domeny, czyli im młodsza strona www, tym więcej potrzebuje nakładów finansowych na efektywny marketing.

Kolejną kwestią są cele biznesowe, czyli warunki, jakie stawiamy przed specjalistą wykonującym pracę. Im większe będą, tym w większym stopniu przełożą się one na wzrost ceny usługi. Inną kwestią są czynniki związane z rynkiem specjalistów SEO. Osoby niedoświadczone, zaczynające swoją przygodę z pozycjonowaniem, będą oferować odpowiednio tańsze usługi, niż ich bardziej doświadczeni koledzy.

Na cenę ma także wpływ ilość aktualnych projektów realizowanych przez zleceniobiorcę, jego prestiż i zakres realizowanych zadań.

Wśród kolejnej grupy uwarunkowań cenowych znajdziemy czynniki związane z aktualną sytuacją na rynku, czyli np. intensywnością działań konkurencji. Jeśli jest ona bardzo aktywna, stronę będzie trudniej wypromować - będzie wiązało się to z ponoszeniem większych bądź dodatkowych kosztów. Czynników warunkujących cenę pozycjonowania jest naprawdę wiele i nie sposób jednoznacznie określić ostatecznej kwoty do zapłacenia.

Przy doborze firmy pozycjonerskiej do współpracy należy z wielką dozą ostrożności przeglądać najtańsze oferty SEO. Tanie pozycjonowanie stron z użyciem ryzykownych technik SEO może skończyć się karą lub banem od Google, co będzie skutkować odpowiednio obniżeniem pozycji strony w wyszukiwarce bądź usunięciem strony z Google.

Zobacz wideo poradnik

Tanie pozycjonowanie stron i SEO po kosztach - cena chytrości.

Źródło:

Agencja Projekt Marketing z Lublina.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3