Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak rozwiązać umowę z telekomunikacją

Mariusz Borkowski
Z telefonem stacjonarnym nie rozstaniemy się z dnia na dzień
Z telefonem stacjonarnym nie rozstaniemy się z dnia na dzień Jacek Babicz
Pan Hieronim S. od ponad dwóch miesięcy próbuje rozwiązać umowę z TP SA na świadczenie usług telekomunikacyjnych. Niestety, bezskutecznie.

- Pierwszy raz poszedłem do telekomunikacji z prośbą o wyłączenie telefonu jeszcze w listopadzie. Nie złożyłem wówczas żadnego pisemnego wniosku. Otrzymałem jednak zapewnienie, że w grudniu telefon zostanie wyłączony - mówi pan Hieronim.

Tak się jednak nie stało. - Dlatego 14 grudnia ponownie złożyłem, tym razem na piśmie, wniosek o rezygnację z telefonu stacjonarnego. Dzisiaj jest już 17 stycznia, a telefon nadal działa - denerwuje się nasz Czytelnik.

Jak się jednak okazuje, nie ma powodów do nerwów. Zgodnie z regulaminem świadczenia usług telekomunikacyjnych umowa może być rozwiązana przez abonenta w każdym czasie poprzez pisemne oświadczenie. Takie oświadczenie należy doręczyć TP na adres korespondencyjny wskazany w fakturze VAT lub do Punktu Obsługi Klienta - wyjaśnia rzeczniczka TP SA Izabella Szum. - Podstawą rozwiązania umowy w przypadku pana Hieronima może być zatem jedynie pisemny wniosek, który złożył 14 grudnia.

Trzeba ponadto pamiętać, że w sytuacji rozwiązania umowy obowiązuje 30-dniowy okres wypowiedzenia ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego, czyli w praktyce na koniec miesiąca. W tym okresie TP SA pobiera należne opłaty zgodnie z obowiązującymi cennikami. Telefon pana Hieronima powinien więc zostać wyłączony z dniem 1 lutego.

Co powinna zawierać prośba o rozwiązanie umowy

* Datę i miejsce napisania pisma.
* Imię i nazwisko abonenta (lub nazwę firmy),
* Adres zamieszkania abonenta (lub siedziby firmy),
* Numer ewidencyjny (znajdziesz na rachunku albo w podpisanej przez Ciebie umowie) ewentualnie nadany numer reklamacji (jeśli ponownie zwracasz się w tej samej sprawie),
* Datę zawarcia umowy i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia usługi.
* Z jakiej usługi rezygnujemy
* Termin wypowiedzenia: 30-dniowy okres wypowiedzenia
* Podpis abonenta

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski