Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak województwo lubelskie będzie promować nasz region? Już wiadomo

Sławomir Skomra
Andrzej Banaś/Polska Press
Filmy na kanałach Discovery i National Geographic. Książka kucharska promowana w Polsacie. Kampania na zagranicznych lotniskach. Znamy plany województwa na promocję regionu.

Widać wyraźnie, że urząd marszałkowski rozpoczął ofensywę promocyjną. Część potrzebnych na to pieniędzy pochodzi z UE. Samorząd ma do dyspozycji 50 mln zł na marketing gospodarczy.

To właśnie z tej puli pochodzą środki na wielką akcję promocyjną regionu i Portu Lotniczego Lublin. Urząd właśnie poszukuje firmy, która zorganizuje duże przedsięwzięcie, mające polegać np. na promowaniu lotów z i do Lublina na zagranicznych lotniskach i jednocześnie zachwalać region.

„Koncepcja powinna być oparta na zrozumiałym i jednoznacznym przekazie oraz ukazywać walory turystyczne Województwa Lubelskiego w sposób nietuzinkowy i niesztampowy do dnia 30 listopada 2019 roku” – czytamy w szczegółowych warunkach przetargu.

Postępowanie jest w toku i nie wiadomo, ile ta akcja będzie kosztowała. Jednak poprzednią, podobną kampanię PLL zrealizował za 1,8 mln zł.

Wizerunkowo stawiamy też na turystę kulinarnego. Trwa właśnie wyłanianie wykonawcy 20 jednodniowych spotkań pod wspólnym hasłem „Smakuj Lubelskie”. Mają się odbyć w miastach powiatowych naszego regionu (najtańsza złożona oferta to 396,2 tys. złotych).

– To będą spotkania konsultacyjne – tłumaczy Dariusz Donica, dyrektor marszałkowskiego departamentu promocji i turystyki.

Szerszy zakres ma kolejne postępowanie dotyczące wydania książki kucharskiej z lubelskimi specjałami i promowanie jej w kraju (najtańsza oferta to 337 tys. zł).

– Będą to specjalne wydarzenia w miastach prezydenc-kich regionu, ale także w największych miastach Polski – zapowiada Donica.
Zapadła już decyzja, że o książce dowiedzą się także widzowie Polsatu, bo będzie ją promowała Ewa Wachowicz w swoim programie kulinarnym.

Właśnie na telewizję stawia region, ale nie będą to zwykłe reklamy. TVP kręci film o lubelskim pszczelarstwie i bartnictwie. Planowana jest również emisja kilkuset 2-minutowych filmików na kanałach grupy Discovery. – Mają pokazywać osoby pracujące w firmach nagrodzonych marką Lubelskie – mówi dyrektor.

Dziś zarząd województwa ma także zastanowić się nad kolejną akcją. Chodzi o emisję filmów na kanale National Geographic. Jeśli władze województwa zgodzą się na taki krok, to będzie można tam zobaczyć filmy poświęcone lubelskim landartom, czyli wielkim, naziemnym obrazom, których znaczenie odkrywa się, patrząc z dużej wysokości.

Land art na górkach czechowskich w Lublinie WIĘCEJ: Wojciech Kornet, Piotr Pakuła

Land art na górkach czechowskich w zimowej odsłonie (ZDJĘCIA Z DRONA)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski