MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jak zmienił się Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej? Zobacz archiwalne i aktualne zdjęcia

Anna Paszkowska
W roku 1953 powstała Wieczorowa Szkoła Inżynierska, gdzie mieścił się Wydział Mechaniczny.
W roku 1953 powstała Wieczorowa Szkoła Inżynierska, gdzie mieścił się Wydział Mechaniczny. materiały prasowe
70 lat temu powstał Wydział Mechaniczny na Politechnice Lubelskiej. Ponad 1300 studentów, 10 kierunków kształcenia, 236 pracowników, 12 katedr, 16 kół naukowych, tak w liczbach wygląda wydział.

– Historia Wydziału Mechanicznego wiąże się nierozerwalnie z historią naszej uczelni, gdyż powołana 13 maja 1953 roku Wieczorowa Szkoła Inżynierska była szkołą jednowydziałową i wydziałem tym był właśnie Mechaniczny. Z czasem nazwa się zmieniała, ale zawsze miejsce to było i jest ważne nie tylko dla studentów, ale i dla miasta, i całego regionu – przyznaje rektor Politechniki Lubelskiej prof. Zbigniew Pater.

Początki wydziału były trudne, zwłaszcza lokalowe - wspomina dziekan prof. Hubert Dębski.

– Obecny budynek wydziału został oddany do użytku dopiero w 1977 roku, czyli 24 lata od powołania naszej uczelni. Dzisiaj Wydział Mechaniczny jest jednym z wiodących krajowych jednostek naukowo-badawczych. Podstawową dyscypliną uprawianą na wydziale jest inżynieria mechaniczna. W ostatniej ewaluacji otrzymała ona najwyższą kategorię naukową A+. To potwierdza, że prowadzone przez nas badania są na bardzo wysokim poziomie – przyznaje dziekan.

Z czego znamy Wydział Mechaniczny?

Wydział słynie ze szkolenia specjalistów w zakresie mechaniki, automatyki, mechatroniki, a także innych dziedzin związanych z produkcją i przetwarzaniem materiałów. Studenckie koła naukowe, gdzie konstruowane są pojazdy, już nie raz wywołała podziw, a Żuk 6x6, Rudy 105B, Rysiek 8x8 czy polonez na gąsienicach są dobrze znane. Dodatkowo wydział ma największą na uczelni liczbę zgłoszeń wynalazków (91) i decyzji o udzieleniu patentu (71). Przykładami są samoobsługowa myjnia bezdotykowa z systemem odzyskiwania i oszczędzania wody i energii, hybrydowy bezzałogowy statek powietrzny pionowego startu i lądowania z możliwością lotu autorotacyjnego.

Zobacz jak zmienił się wydział. Kliknij w przycisk „zobacz galerię” i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy nieświadomi zagrożeń związanych z AI

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski