18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katastrofa kolejowa w Szczekocinach: Dwóch dyżurnych ruchu zatrzymanych

Redakcja
Dwóch dyżurnych ruchu ze Starzyn zatrzymanych i postawionych do dyspozycji prokuratury. To najnowsze informacje w sprawie śledztwa dotyczącego przyczyn katastrofy kolejowej w Szczekocinach, w której zginęło 16 osób.

Dyżurny ruchu z posterunku w Starzynach został zatrzymany. Śledczy już go przesłuchali, choć nie obyło się to bez trudności, gdyż mężczyzna początkowo był w szoku. Jest doświadczonym pracownikiem z kilkunastoletnim doświadczeniem.

KATASTROFA KOLEJOWA W SZCZEKOCINACH - RAPORT SPECJALNY

Dzisiaj do jednego dyżurnego dołączył drugi. Prokuratura poinformowała, że zatrzymala już dwóch dyżurnych.

- To dyżurni ruchu posterunków kolejowych odpowiedzialni za ruch pociągów na tej trasie - powiedział prokurator Tomasz Ozimek z Prokuratury Okręgowej w Częstochowie, która porowadzi sprawę.

Dyżurny ruchu w szpitalu psychiatrycznym. Fałszował dokumenty?

Oficjalnie nie sprecyzował, o które posterunki kolejowe chodzi. Tragedia wydarzyła się na szlaku kolejowym Starzyny-Sprowa. Minister transportu Sławomir Nowak mówił podczas niedzielnej konferencji prasowej, że ten odcinek jest zmodernizowany, a dopuszczalna na nim prędkość wynosi 120 km/h.

Prokurator potwierdził też wcześniejsze informacje, że wśród 14 zidentyfikowanych dotychczas ofiar katastrofy jest Rosjanka i obywatelka Stanów Zjednoczonych. Wiadomo też na pewno, że w wypadku zginął maszynista jednego z pociągów i pomocnik maszynisty, jadący pociągiem Intercity. Ciągle nie ma potwierdzenia, że wśród niezidentyfikowanych dotychczas dwóch osób jest drugi maszynista - powiedział Ozimek.

W obu pociągach jechało siedem osób obsługi. W pociągu Interregio trzech: maszynista, kierownik składu i konduktor, w Intercity - maszynista, pomocnik maszynisty, kierownik składu i konduktor. Ciągle nie zostały zidentyfikowane zwłoki dwóch ofiar. Niewykluczone, że wśród nich jest właśnie drugi maszynista.

Zatrzymanie dyżurnych to efekt pierwszych ustaleń śledczych, którzy wstępnie skupiają się na dwóch hipotezach dotyczących przyczyn katastrofy.

Jedna z hipotez zakłada błąd urządzeń i systemów sterowania ruchem.
Czy zawiodły systemy bezpieczeństwa? ZOBACZ SCHEMAT

Druga z hipotez zakłada, że błąd powstał w posterunku szlakowym Starzyny. Śledczy zabezpieczyli wszelkie dane z zapisami pracy, aby sprawdzić, czy mógł skierować pociąg na niewłaściwy tor. Potwierdzić może to jednak dopiero Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych. PS
Katastrofa kolejowa: Poznaj najnowsze ustalenia prokuratorskie

EKSPERCI MÓWIĄ:
Węcławik: To nie miało prawa się zdarzyć
Prof. Sitarz: Technika bywa zawodna

CZYTAJ KONIECZNIE:
KONIEC AKCJI RATOWNICZEJ. 16 OFIAR ŚMIERTELNYCH. ZOBACZ UNIKATOWE ZDJĘCIA
Ludzie wciąż uwięzieni w zmiażdżonych wagonach
Rośnie liczba ofiar śmiertelnych
ZOBACZ drastyczne zdjęcia z miejsca katastrofy
Poznaj przyczyny katastrofy kolejowej w Szczekocinach
Śledź relację na żywo z miejsca katastrofy kolejowej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski