Kino Bajka przyłącza się do akcji „Wspieramy kina polskie”. Bilet za 17 zł

Gracja Grzegorczyk
Gracja Grzegorczyk
Małgorzata Genca/Archiwum
Lubelskie kino Bajka ruszyło ze sprzedażą e-biletów. Będzie je można wykorzystać w przyszłości, kiedy kina zostaną ponownie otwarte.

Polskie lokalne kina, w tym kino Bajka, dołączyły do ogólnopolskiej akcji „Wspieramy Kina Polskie”. Celem jest pomoc placówkom kulturalnym przetrwać trudny czas, jakim jest epidemia koronawirusa. Kina w całej Polsce są zamknięte do odwołania, co oznacza dla nich ogromne straty.

- Kupienie otwartego e-biletu nie tylko daje kinu doraźny zastrzyk finansowy pomagający przetrwać najbliższe miesiące. Będzie to też symboliczny gest wsparcia tego, co wyjątkowe i bliskie

– czytamy w oświadczeniu na stronie internetowej lubelskiego kina.

Kino Bajka musi mierzyć się z szeregiem problemów. W związku z zaistniałą sytuacją nikt nie został jednak zwolniony. Waldemar Niedźwiedź, szef Bajki podkreśla, że co prawda w kwietniu i maju czynsz został obniżony o 20 proc., jednak bez stałych wpływów nie jest możliwe jego opłacenie w dalszych miesiącach. A jeżeli czynsz nie zostanie opłacony w terminie, kino będzie musiało opuścić zajmowany przez wiele lat budynek. To jeden z powodów, dla których zdecydowano się wziąć udział w ogólnopolskiej akcji.

Czytaj także

Pomocną dłoń wyciągnęła firma Kinads, która na co dzień zleca reklamy ekranowe, które są grane przed filmami. Współpracuje ona wyłącznie z kinami tradycyjnymi, a nie wielkimi multipleksami.

- Pomysł z voucherami do kina krążył już od początku kryzysu. Nie wiedzieliśmy tylko, w jaki sposób to zrobić – mówi Waldemar Niedźwiedź. – Firma zajmuje się wszystkim i do tego nie pobiera prowizji – dodaje.

Pracownicy kina zachęcają wszystkich do wsparcia ich poprzez zakup bezterminowego vouchera, który kosztuje 17 złotych.
Jak to zrobić? Wystarczy wejść na stronę www.wspieramy-kina.pl, wybrać z listy kino i kupić dowolną liczbę biletów do wykorzystania w dowolnym czasie, na dowolny seans.

Do tej pory (od 15 kwietnia) udało się sprzedać 300 karnetów. Jednak szefostwo kina podkreśla, że to kropla w morzu potrzeb. Akcja została udostępniona m.in. na facebookowym profilu kina, prowadzona jest też promocyjna akcja sms-owa i mailingowa. Waldemar Niedźwiedź podkreśla, że pomysł spotkał się z pozytywnym odzewem.

Kina zostały zamknięte jako jedne z pierwszych, 12 marca. Patrząc na rządowy plan „odmrażania” gospodarki można przypuszczać, że zostaną one dopuszczone do działalności jako ostatnie.

Czytaj także

Jacek Kurski o organizacji Eurowizji Junior 2020 przez TVP

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3