Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kino Bajka przyłącza się do akcji „Wspieramy kina polskie”. Bilet za 17 zł

Gracja Grzegorczyk
Gracja Grzegorczyk
Małgorzata Genca/Archiwum
Lubelskie kino Bajka ruszyło ze sprzedażą e-biletów. Będzie je można wykorzystać w przyszłości, kiedy kina zostaną ponownie otwarte.

Polskie lokalne kina, w tym kino Bajka, dołączyły do ogólnopolskiej akcji „Wspieramy Kina Polskie”. Celem jest pomoc placówkom kulturalnym przetrwać trudny czas, jakim jest epidemia koronawirusa. Kina w całej Polsce są zamknięte do odwołania, co oznacza dla nich ogromne straty.

- Kupienie otwartego e-biletu nie tylko daje kinu doraźny zastrzyk finansowy pomagający przetrwać najbliższe miesiące. Będzie to też symboliczny gest wsparcia tego, co wyjątkowe i bliskie

– czytamy w oświadczeniu na stronie internetowej lubelskiego kina.

Kino Bajka musi mierzyć się z szeregiem problemów. W związku z zaistniałą sytuacją nikt nie został jednak zwolniony. Waldemar Niedźwiedź, szef Bajki podkreśla, że co prawda w kwietniu i maju czynsz został obniżony o 20 proc., jednak bez stałych wpływów nie jest możliwe jego opłacenie w dalszych miesiącach. A jeżeli czynsz nie zostanie opłacony w terminie, kino będzie musiało opuścić zajmowany przez wiele lat budynek. To jeden z powodów, dla których zdecydowano się wziąć udział w ogólnopolskiej akcji.

Pomocną dłoń wyciągnęła firma Kinads, która na co dzień zleca reklamy ekranowe, które są grane przed filmami. Współpracuje ona wyłącznie z kinami tradycyjnymi, a nie wielkimi multipleksami.

- Pomysł z voucherami do kina krążył już od początku kryzysu. Nie wiedzieliśmy tylko, w jaki sposób to zrobić – mówi Waldemar Niedźwiedź. – Firma zajmuje się wszystkim i do tego nie pobiera prowizji – dodaje.

Pracownicy kina zachęcają wszystkich do wsparcia ich poprzez zakup bezterminowego vouchera, który kosztuje 17 złotych.
Jak to zrobić? Wystarczy wejść na stronę www.wspieramy-kina.pl, wybrać z listy kino i kupić dowolną liczbę biletów do wykorzystania w dowolnym czasie, na dowolny seans.

Do tej pory (od 15 kwietnia) udało się sprzedać 300 karnetów. Jednak szefostwo kina podkreśla, że to kropla w morzu potrzeb. Akcja została udostępniona m.in. na facebookowym profilu kina, prowadzona jest też promocyjna akcja sms-owa i mailingowa. Waldemar Niedźwiedź podkreśla, że pomysł spotkał się z pozytywnym odzewem.

Kina zostały zamknięte jako jedne z pierwszych, 12 marca. Patrząc na rządowy plan „odmrażania” gospodarki można przypuszczać, że zostaną one dopuszczone do działalności jako ostatnie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski