Kolejna inwestycja drogowa w ścisłym centrum Lublina. Tym razem drogowcy wezmą się za Krakowskie Przedmieście

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Skończy się jazda po dziurawej i wyboistej jezdni Krakowskiego Przedmieścia w Lublinie
Skończy się jazda po dziurawej i wyboistej jezdni Krakowskiego Przedmieścia w Lublinie Fot. Lukasz Kaczanowski/Polska Press
Skończy się jazda po dziurawej i wyboistej jezdni Krakowskiego Przedmieścia w Lublinie. Ulica zostanie wyremontowana. Prace obejmą ponad 400 metrowej długości odcinek do 3 Maja do Wieniawskiej. Roboty mogą się skończyć na przełomie sierpnia i września.

Kolejna drogowa inwestycja w ścisłym centrum Lublina. Tym razem chodzi o Krakowskie Przedmieście. Miasto zaczęło szukać firmy, która wyremontuje jezdnię od ul. 3 Maja do ul. Wieniawskiej.

Remont zapowiedział ratusz jeszcze w 2020 r.

- Na jesieni ubiegłego roku, wzdłuż północnej pierzei Krakowskiego Przedmieścia powstała nowa zieleń. Po zakończonych pracach w zakresie nasadzeń drzew i krzewów, w tym roku rozpoczynamy prace związane z infrastrukturą drogową – mówi Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina.

Roboty obejmą łącznie ok. 440 metrów jezdni. - Prace drogowe będą polegały na wymianie dwóch warstw bitumicznych jezdni, wymianie krawężników, włazów studni oraz wpustów kanalizacji deszczowej. Dodatkowo nastąpi wymiana nawierzchni na zatokach autobusowych oraz wyrównanie chodników poprzez przełożenie nawierzchni z kostki brukowej – opisuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.
Łącznie do remontu przewidziano ponad 4,5 tys. metrów kwadratowych jezdni oraz 570 metrów krawężników.
Odnowione ma być malowanie słupków, stojaków rowerowych oraz koszy.

Krakowskie Przedmieście w Lublinie z początku XX wieku i ter...

- Remont ul. Krakowskie Przedmieście wpłynie na komfort korzystania z głównego ciągu komunikacyjnego miasta oraz poprawi estetykę śródmieścia – dodaje Szymczyk.

Miasto na wykonanie robót daje 50 dni (z czego 30 dni może zająć przygotowanie dokumentacji projektowej). Termin zacznie płynąć od momentu podpisania umowy z przyszłym wykonawcą. Umowa będzie zawarta najwcześniej w czerwcu.

Nieletni za kółkiem? Są warunki

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
1 maja, 11:03, Gość:

Dobrze byłoby gdyby remont wpłynął również na komfort korzystania z tej części Krakowskiego przez pieszych, bo jak zwykle mówi się tylko o kierowcach. Na zdjeciu widac jak samochody są zaparkowane , w większości wjeżdząją znacznie głebiej niz powinny na chodnik (wg przepisów mają obowiazek parkować w ramach wyznaczonego miejsca do parkowania i przy krawędzi jezdni , często zbyt daleko wjeżdzają małe samochody, a jak jest zbyt duży to nie powinien w ogóle tu parkować). Samochody powinny parkować równolegle do jezdni, tak wiem mniej się zmieści, ale chyba wygląd ulicy też ma znaczenie bo ktuaknie to raczej wygląda na PARKING, a nie chodnik.

"ktuaknie" tzn...aktualnie...

G
Gość

Dobrze byłoby gdyby remont wpłynął również na komfort korzystania z tej części Krakowskiego przez pieszych, bo jak zwykle mówi się tylko o kierowcach. Na zdjeciu widac jak samochody są zaparkowane , w większości wjeżdząją znacznie głebiej niz powinny na chodnik (wg przepisów mają obowiazek parkować w ramach wyznaczonego miejsca do parkowania i przy krawędzi jezdni , często zbyt daleko wjeżdzają małe samochody, a jak jest zbyt duży to nie powinien w ogóle tu parkować). Samochody powinny parkować równolegle do jezdni, tak wiem mniej się zmieści, ale chyba wygląd ulicy też ma znaczenie bo ktuaknie to raczej wygląda na PARKING, a nie chodnik.

Dodaj ogłoszenie