
Osoby w białych kombinezonach powoli stają się naturalnym widokiem w Lublinie. Pracownicy MPK zostali wyposażeni w stroje ochronne, maski, przyłbice i regularnie dezynfekują przystanki w granicach administracyjnych miasta. Przystanki w centrum dezynfekowane są co 2 dni, pozostałe co 3-4. Jeszcze więcej pracy MPK przykłada do zabezpieczenia taboru.
- Lublin był pierwszym miastem w Polsce, które podjęło takie działania profilaktyczne, nim jeszcze koronawirus pojawił się w naszym kraju. Już pod koniec lutego rozpoczęliśmy kompleksową dezynfekcję wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej. Autobusy i trolejbusy odkażane są codziennie - mówi Tomasz Fulara, prezes MPK Lublin.
- Wszystkie decyzje w tym zakresie są podyktowane przede wszystkim troską o bezpieczeństwo pasażerów, jak również pracowników komunikacji miejskiej, których obowiązki służbowe wymagają bezpośredniego kontaktu z pasażerem - wyjaśnia Grzegorz Malec, dyrektor ZTM w Lublinie
W trolejbusach i autobusach miejskich wyznaczono strefy, w których nie mogą przebywać pasażerowie. Ma to chronić kierowców przed kontaktami z osobami, które mogą być nosicielami koronawirusa. Strefy buforowe obejmują obszar w rejonie kabiny, pierwszych drzwi oraz pierwszych siedzeń. Przewoźników w całym kraju obowiązuje także limit ilości pasażerów w pojazdach.
W pojazdach komunikacji miejskiej zawieszono funkcję „ciepłego guzika”. Na przystankach kierowcy otwierają wszystkie drzwi tak, aby ograniczyć kontakt pasażerów z przyciskami i jednocześnie zapewnić przepływ powietrza w pojeździe.
- Zrezygnowaliśmy też z bezpośredniej sprzedaży biletów przez naszych kierowców, którzy bez względu na zagrożenie codziennie są na pierwszej linii frontu – podkreśla Tomasz Fulara. Rezygnacja ze sprzedaży biletów w autobusach ma zminimalizować kontakt między obsługą pojazdu i pasażerami. Bilety można kupić za pośrednictwem aplikacji mobilnych oraz w biletomatach znajdujących się w 70 proc. pojazdów. W przypadku biletów okresowych zalecany jest zakup za pośrednictwem sklepu internetowego. Można je także nabyć w biletomatach stacjonarnych, które znajdują się przy wielu przystankach.
- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, wprowadziliśmy w trybie wyjątkowym, w ramach akcji „Stop bilet”, możliwość zawieszenia z przesunięciem terminu ważności, zakupionego biletu okresowego. To rozwiązanie dla pasażerów, którzy z uwagi na epidemię koronawirusa, nie korzystają z komunikacji miejskiej, a posiadają ważne bilety okresowe - mówi Grzegorz Malec. I dodaje: - Mimo trudnej sytuacji i wielu ograniczeń, staramy się zapewnić na tyle na ile jest to możliwe, ciągłość realizowanych przez nas zadań.
- Bezpieczeństwo pasażerów komunikacji miejskiej i naszych pracowników jest dla nas priorytetem - podkreśla Tomasz Fulara.
- Najnowsze laboratorium w Lublinie przebadało pierwsze próbki
- Zdjęcia zamiast wiernych. Taki prezent przygotowali księdzu
- Lublin jako pierwszy w Polsce rozpoczął terapię osoczem
- Działa 15 izolatoriów, ale na szczęście nie ma w nich tłumów
- Myszka Minnie i Niedźwiadek w Prawiednikach
- Hospicjum dla dzieci potrzebuje wsparcia podczas epidemii
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?