Komunikacja miejska w Lublinie w czasie epidemii. - Bezpieczeństwo pasażerów jest priorytetem - mówi prezes MPK

Piotr Nowak
Piotr Nowak
Udostępnij:
Codzienna dezynfekcja taboru, strefy buforowe w autobusach i limity wstępu. Tak wygląda komunikacja miejsca w czasie epidemii koronawirusa. Jeszcze przed pojawieniem się pierwszych przypadków zachorowań w Polsce MPK Lublin i ZTM Lublin podjęły środki bezpieczeństwa.
Komunikacja miejska w Lublinie w czasie epidemii. - Bezpieczeństwo pasażerów jest priorytetem - mówi prezes MPK

Osoby w białych kombinezonach powoli stają się naturalnym widokiem w Lublinie. Pracownicy MPK zostali wyposażeni w stroje ochronne, maski, przyłbice i regularnie dezynfekują przystanki w granicach administracyjnych miasta. Przystanki w centrum dezynfekowane są co 2 dni, pozostałe co 3-4. Jeszcze więcej pracy MPK przykłada do zabezpieczenia taboru.

- Lublin był pierwszym miastem w Polsce, które podjęło takie działania profilaktyczne, nim jeszcze koronawirus pojawił się w naszym kraju. Już pod koniec lutego rozpoczęliśmy kompleksową dezynfekcję wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej. Autobusy i trolejbusy odkażane są codziennie - mówi Tomasz Fulara, prezes MPK Lublin.

- Wszystkie decyzje w tym zakresie są podyktowane przede wszystkim troską o bezpieczeństwo pasażerów, jak również pracowników komunikacji miejskiej, których obowiązki służbowe wymagają bezpośredniego kontaktu z pasażerem - wyjaśnia Grzegorz Malec, dyrektor ZTM w Lublinie

W trolejbusach i autobusach miejskich wyznaczono strefy, w których nie mogą przebywać pasażerowie. Ma to chronić kierowców przed kontaktami z osobami, które mogą być nosicielami koronawirusa. Strefy buforowe obejmują obszar w rejonie kabiny, pierwszych drzwi oraz pierwszych siedzeń. Przewoźników w całym kraju obowiązuje także limit ilości pasażerów w pojazdach.

W pojazdach komunikacji miejskiej zawieszono funkcję „ciepłego guzika”. Na przystankach kierowcy otwierają wszystkie drzwi tak, aby ograniczyć kontakt pasażerów z przyciskami i jednocześnie zapewnić przepływ powietrza w pojeździe.

- Zrezygnowaliśmy też z bezpośredniej sprzedaży biletów przez naszych kierowców, którzy bez względu na zagrożenie codziennie są na pierwszej linii frontu – podkreśla Tomasz Fulara. Rezygnacja ze sprzedaży biletów w autobusach ma zminimalizować kontakt między obsługą pojazdu i pasażerami. Bilety można kupić za pośrednictwem aplikacji mobilnych oraz w biletomatach znajdujących się w 70 proc. pojazdów. W przypadku biletów okresowych zalecany jest zakup za pośrednictwem sklepu internetowego. Można je także nabyć w biletomatach stacjonarnych, które znajdują się przy wielu przystankach.

- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, wprowadziliśmy w trybie wyjątkowym, w ramach akcji „Stop bilet”, możliwość zawieszenia z przesunięciem terminu ważności, zakupionego biletu okresowego. To rozwiązanie dla pasażerów, którzy z uwagi na epidemię koronawirusa, nie korzystają z komunikacji miejskiej, a posiadają ważne bilety okresowe - mówi Grzegorz Malec. I dodaje: - Mimo trudnej sytuacji i wielu ograniczeń, staramy się zapewnić na tyle na ile jest to możliwe, ciągłość realizowanych przez nas zadań.

- Bezpieczeństwo pasażerów komunikacji miejskiej i naszych pracowników jest dla nas priorytetem - podkreśla Tomasz Fulara.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Mikołajów i Odessa bramą do Morza Czarnego

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie