reklama

Komunikacja miejska w Lublinie: Zmiany w rozkładzie jazdy i więcej nocnych połączeń

Małgorzata Szlachetka m.szlachetka@kurierlubelski.pl
archiwum
Zarząd Transportu Miejskiego poinformował jak zmienią się rozkłady autobusów i trolejbusów od 1 października.

Główna zmiana to wprowadzenie dodatkowych kursów nocnej komunikacji w Lublinie, począwszy od nocy z 30 września na 1 października. Chodzi o to, by gdy pasażerów jest najwięcej, nocne autobusy kursowały nie raz na godzinę, ale co pół godziny. To na razie pilotażowe rozwiązanie, ale jeśli się sprawdzi, zostanie przedłużone na przyszły rok.

- W październiku w pierwszej kolejności zostaną wprowadzone dwa dodatkowe kursy, o godz. 00.00 i 01.00 - informuje Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie. - W listopadzie i grudniu do rozkładu wejdą jeszcze dwa nowe kursy, o godz. 23.00 i 02.00 - dodaje Justyna Góźdź.

Co się jeszcze zmieni od 1 października? Wybrane kursy linii nr 4 w dzień powszedni zostaną wydłużone do Dysa, a linii nr 74 do przystanku Rudnik-kościół oraz do Łagiewnik.

„Brzeskiej II” to nowy przystanek przy ulicy Zana.

W październiku i listopadzie linia nr 38 będzie kursowała przez wszystkie dni tygodnia.

Na wniosek pasażerów zostały przesunięte godziny niektórych, wybranych kursów na liniach nr: 2, 14, 15, 21, 45, 47, 54, 154 i 161. Szczegóły na www.ztm.lublin.eu.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Arni

Tak będzie, ale nie wiadomo kiedy. Póki co najlepszym rozwiązaniem jest kupić swój własny zwłaszcza ze to wydatek rzędu 500 zł.

t
tako

Chciałbym żeby kiedyś rowery miejskie były na bilety na autobus na miesięczny np. Póki co jeżdżę na swojej marketowej Indianie, ale gdyby coś takiego wprowadzili to bym korzystał.

p
pasażer

Porostu lubi uszczęśliwiać nas na siłę i wie najlepiej jak my zwykłe szaraki mamy jeździć

k
kuki

u nas też było kiedyś spotkanie w sprawie 44 i prawie śmiali się nam w twarz. i jeszcze to 45, które albo przyjedzie albo i nie...

o
olo

żeby więcej biletów kasować na przesiadkach!!! jesteśmy jak na wiosce bez tego 44!!!!

f
filipinka

A ja nie wiem dlaczego ztm prowadził konsultacje z mieszkańcami, jak potem nie posłuchał mieszkańców i robi odwrotnie to o co prosili ich mieszkańcy? Sama straciłam tylko czas, na słuchaniu jak pan dyrektor się chwali, żenada.

n
nie wiem

Zmiany, które zostały wprowadzone od 1 Października mają się ni jak do tych, które miały być właśnie wprowadzane od III/IV kwartału 2016 roku, miały być zwiększenia częstotliwości m. in linii trolejbusowych - nie ma, miała być utworzona linia 11(WĘGLARZA -WIDOK) - też nie ma, za to jak zwykle gminy ościenne dostały, ale cóż, płacą to mają. Teraz wychodzi, że 75% komunikacji lubelskiej autobusowej to linie miejsko-podmiejskie, czy naprawdę wszystko jest tak świetnie, że w komunikacji( tej miejskiej) wszelkie zmiany byłyby wprowadzane na niekorzyść, czy może nie ma środków na to albo są tylko ważniejszy jest własny zysk, a pasażerowie to podrzędna kwestia?. Teraz kolejną nadzieją będzie listopad, trudno, zobaczymy, może coś się jeszcze odmieni...

P
Paula.voj

Co to za zmiana 74? nie dość, że raptem kilka kursów dziennie jedynie będzie wydłużonych to tylko w dni powszednie?a w weekendy ludzie nie jeżdżą? co za debilizm.

m
myślenie nie boli

na tym polega biznes

I
Izka z blokowiska

Dokładnie Tomo, linią 44 masa ludzi dojeżdżała na stare Czuby i było połączenie naszego Czechowa ze starymi Czubami, a teraz lipa, po co ciąć coś co dobrze funkcjonowało przez lata? Wielu mieszkańców straciło cenne połączenie, a ZTM ma to gdzieś.

a
alleluja i do przodu

bo w nocnych biletów się nie kupuje. ZTM zapłaci więcej MPK za wozokilometry, a miasto zapłaci więcej ZTM-owi. Spółki wykażą większe przychody, może nawet zarządy wezmą za to premie, a zapłacimy my w wodzie, ściekach czy co nam tam jeszcze miasto wymyśli żeby budżet się dopiął :)

n
nn

czemu 4 nie jeździ przez Lubartowską jak na nowej trasie od Zamku, poprzez Lwowską, aż po Olimp nikt wysiada, ani wsiada - no chyba, że babcie odwiedzające cmentarz.

T
Tomo

Linie 44 dajcie na stara trase. Po co ma koncowy tam gdzie ma jak moze zajezdzac jak 26.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3