Komunikacja miejska w Lublinie: Zmiany w rozkładzie jazdy i więcej nocnych połączeń

Małgorzata Szlachetka m.szlachetka@kurierlubelski.pl
archiwum
Zarząd Transportu Miejskiego poinformował jak zmienią się rozkłady autobusów i trolejbusów od 1 października.

Główna zmiana to wprowadzenie dodatkowych kursów nocnej komunikacji w Lublinie, począwszy od nocy z 30 września na 1 października. Chodzi o to, by gdy pasażerów jest najwięcej, nocne autobusy kursowały nie raz na godzinę, ale co pół godziny. To na razie pilotażowe rozwiązanie, ale jeśli się sprawdzi, zostanie przedłużone na przyszły rok.

- W październiku w pierwszej kolejności zostaną wprowadzone dwa dodatkowe kursy, o godz. 00.00 i 01.00 - informuje Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie. - W listopadzie i grudniu do rozkładu wejdą jeszcze dwa nowe kursy, o godz. 23.00 i 02.00 - dodaje Justyna Góźdź.

Co się jeszcze zmieni od 1 października? Wybrane kursy linii nr 4 w dzień powszedni zostaną wydłużone do Dysa, a linii nr 74 do przystanku Rudnik-kościół oraz do Łagiewnik.

„Brzeskiej II” to nowy przystanek przy ulicy Zana.

W październiku i listopadzie linia nr 38 będzie kursowała przez wszystkie dni tygodnia.

Na wniosek pasażerów zostały przesunięte godziny niektórych, wybranych kursów na liniach nr: 2, 14, 15, 21, 45, 47, 54, 154 i 161. Szczegóły na www.ztm.lublin.eu.

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Arni

Tak będzie, ale nie wiadomo kiedy. Póki co najlepszym rozwiązaniem jest kupić swój własny zwłaszcza ze to wydatek rzędu 500 zł.

t
tako

Chciałbym żeby kiedyś rowery miejskie były na bilety na autobus na miesięczny np. Póki co jeżdżę na swojej marketowej Indianie, ale gdyby coś takiego wprowadzili to bym korzystał.

p
pasażer

Porostu lubi uszczęśliwiać nas na siłę i wie najlepiej jak my zwykłe szaraki mamy jeździć

k
kuki

u nas też było kiedyś spotkanie w sprawie 44 i prawie śmiali się nam w twarz. i jeszcze to 45, które albo przyjedzie albo i nie...

o
olo

żeby więcej biletów kasować na przesiadkach!!! jesteśmy jak na wiosce bez tego 44!!!!

f
filipinka

A ja nie wiem dlaczego ztm prowadził konsultacje z mieszkańcami, jak potem nie posłuchał mieszkańców i robi odwrotnie to o co prosili ich mieszkańcy? Sama straciłam tylko czas, na słuchaniu jak pan dyrektor się chwali, żenada.

n
nie wiem

Zmiany, które zostały wprowadzone od 1 Października mają się ni jak do tych, które miały być właśnie wprowadzane od III/IV kwartału 2016 roku, miały być zwiększenia częstotliwości m. in linii trolejbusowych - nie ma, miała być utworzona linia 11(WĘGLARZA -WIDOK) - też nie ma, za to jak zwykle gminy ościenne dostały, ale cóż, płacą to mają. Teraz wychodzi, że 75% komunikacji lubelskiej autobusowej to linie miejsko-podmiejskie, czy naprawdę wszystko jest tak świetnie, że w komunikacji( tej miejskiej) wszelkie zmiany byłyby wprowadzane na niekorzyść, czy może nie ma środków na to albo są tylko ważniejszy jest własny zysk, a pasażerowie to podrzędna kwestia?. Teraz kolejną nadzieją będzie listopad, trudno, zobaczymy, może coś się jeszcze odmieni...

P
Paula.voj

Co to za zmiana 74? nie dość, że raptem kilka kursów dziennie jedynie będzie wydłużonych to tylko w dni powszednie?a w weekendy ludzie nie jeżdżą? co za debilizm.

m
myślenie nie boli

na tym polega biznes

I
Izka z blokowiska

Dokładnie Tomo, linią 44 masa ludzi dojeżdżała na stare Czuby i było połączenie naszego Czechowa ze starymi Czubami, a teraz lipa, po co ciąć coś co dobrze funkcjonowało przez lata? Wielu mieszkańców straciło cenne połączenie, a ZTM ma to gdzieś.

a
alleluja i do przodu

bo w nocnych biletów się nie kupuje. ZTM zapłaci więcej MPK za wozokilometry, a miasto zapłaci więcej ZTM-owi. Spółki wykażą większe przychody, może nawet zarządy wezmą za to premie, a zapłacimy my w wodzie, ściekach czy co nam tam jeszcze miasto wymyśli żeby budżet się dopiął :)

n
nn

czemu 4 nie jeździ przez Lubartowską jak na nowej trasie od Zamku, poprzez Lwowską, aż po Olimp nikt wysiada, ani wsiada - no chyba, że babcie odwiedzające cmentarz.

T
Tomo

Linie 44 dajcie na stara trase. Po co ma koncowy tam gdzie ma jak moze zajezdzac jak 26.

Dodaj ogłoszenie