Na razie, w połowie maja, zmieni się lokalizacja zbiorczego przystanku w centrum, z którego linie N1, N2, N3 rozwożą pasażerów w różnych kierunkach miasta. Jest to wymuszone remontem placu Litewskiego. Wcześniej ten punkt był przy placu Litewskim, teraz nocne autobusy będą odjeżdżać z placu Wolności. Autobusy nocne po zamknięciu części Krakowskiego Przedmieścia będą kursować ulicami Okopową i Lipową.
W przypadku każdej z trzech linii nocnych ZTM proponuje po dwa warianty tras.
Linia N1
Wariant I
os. Choiny – Koncertowa – Zelwerowicza – Choiny – Elsnera – al. Kompozytorów Polskich – Smorawińskiego – Chodźki – Obywatelska – Lubartowska – Wodopojna – Świętoduska – Bajkowskiego (powrót: Lubartowska) – Królewska – Wyszyńskiego – Bernardyńska – pl. Wolności – Narutowicza – Nadbystrzycka – Zana – Filaretów – os. Widok – Filaretów – Jana Pawła II – Krochmalna – Diamentowa – Romera – Nałkowskich – Żeglarska
Wariant II
Paderewskiego – Choiny – Elsnera – al. Kompozytorów Polskich – Smorawińskiego – Lipińskiego – Północna – Szeligowskiego – Gębali – Chodźki – Obywatelska – Lubartowska Wodopojna – Świętoduska – Bajkowskiego (powrót: Lubartowska) – Królewska – Wyszyńskiego – Bernardyńska – pl. Wolności – Narutowicza – Nadbystrzycka – Zana – Filaretów – os. Widok – Filaretów – Jana Pawła II – Krochmalna – Diamentowa – Romera – Nałkowskich – Żeglarska
Linia N2
Wariant I
os. Poręba – Granitowa – Jana Pawła II – Armii Krajowej – Orkana – al. Kraśnicka – B. M. Cassino – Wileńska – Głęboka – Sowińskiego – Al. Racławickie – Lipowa – Okopowa – Narutowicza – pl. Wolności – Bernardyńska – Wyszyńskiego – Królewska – Lubartowska (powrót: Wodopojna – Świętoduska – Bajkowskiego) – al. Tysiąclecia – Dworzec Gł. PKS – Lwowska – al. Andersa – Mełgiewska – Gospodarcza – Hutnicza – Łęczyńska – D. M. Majdanka – Grabskiego (powrót: al. Witosa – Krańcowa) – al. Witosa – Doświadczalna – Felin [- ŚWIDNIK: al. Jana Pawła II – al. Lotników Polskich – Racławicka – Kosynierów – gen. Okulickiego – Niepodległości – Świdnik Helikopter]
Wariant II
Gęsia – Jana Pawła II – Armii Krajowej – Orkana – al. Kraśnicka – B. M. Cassino – Wileńska – Głęboka – Sowińskiego – Al. Racławickie – Lipowa – Okopowa – Narutowicza – pl. Wolności – Bernardyńska – Wyszyńskiego – Królewska – Lubartowska (powrót: Wodopojna – Świętoduska – Bajkowskiego) – al. Tysiąclecia – Dworzec Gł. PKS – Lwowska – al. Andersa – Mełgiewska – Gospodarcza – Hutnicza – Łęczyńska – D. M. Majdanka – Grabskiego (powrót: al. Witosa – Krańcowa) – al. Witosa – Doświadczalna – Felin [- ŚWIDNIK: al. Jana Pawła II – al. Lotników Polskich – Racławicka – Kosynierów – gen. Okulickiego – Niepodległości – Świdnik Helikopter]
Linia N3
Wariant I
Skansen – Zbożowa – Sławinkowska – Willowa – Ducha – Sikorskiego – Al. Racławickie – Lipowa – Okopowa – Narutowicza – pl. Wolności – Zamojska – Lubelskiego Lipca ‘80 – pl. Bychawski – Pocztowa – Dworzec Gł. PKP – Pocztowa – Kunickiego (powrót: pl. Bychawski – Lubelskiego Lipca ’80 – Stadionowa – Gazowa – Dworzec Gł. PKP – Gazowa - Stadionowa) – Nowy Świat – Smoluchowskiego – Kruczkowskiego – Zemborzycka (powrót: Kunickiego) – Kunickiego – Abramowicka – Abramowice (zajeżdżanie na ul. Nowy Świat, Smoluchowskiego, Kruczkowskiego i Zemborzycką tylko w kierunku pętli Abramowice)
Wariant II
Skansen – Zbożowa – Sławinkowska – Willowa – Ducha – Sikorskiego – Al. Racławickie – Lipowa – Okopowa – Narutowicza – pl. Wolności – Zamojska – Lubelskiego Lipca ‘80 – pl. Bychawski – Pocztowa – Dworzec Gł. PKP – Pocztowa – Kunickiego (powrót: pl. Bychawski – Lubelskiego Lipca ’80 – Stadionowa –Gazowa – Dworzec Gł. PKP – Gazowa – Stadionowa) – Kunickiego – Zemborzycka – Kruczkowskiego – Zemborzycka (powrót: Kunickiego) – Kunickiego – Abramowicka – Abramowice (zajeżdżanie na os. Kruczkowskiego tylko w kierunku pętli Abramowice)
- Konsultacje w tej sprawie odbywają się za pomocą sondy umieszczonej na stronie www.ztm.lublin.eu. Aby oddać głos, wystarczy kliknąć na wybrany przez siebie wariant - informuje Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
- Istnieje również możliwość przekazania autorskich propozycji tras, bezpośrednio na adres e-mailowy [email protected] - dodaje przedstawicielka ZTM. Głosowanie potrwa do 24 kwietnia.
Tymczasem okazuje się, że jest problem z wyznaczeniem jednego przystanku na ulicy Hempla. Tego, który ma być zlokalizowany po stronie Centrum Kultury.
- Lokalizacja przystanku za wjazdem na parking podziemny, patrząc w kierunku ul. Okopowej, oznacza, że pojazd komunikacji miejskiej zająłby niemal cały prawoskręt w ul. Okopową, uniemożliwiając ten manewr pozostałym pojazdom - tłumaczy Karol Kieliszek z zespołu prasowego Urzędu Miasta Lublin i dodaje, że inna lokalizacja wiązałaby się z likwidacją znacznej części chodnika przy Centrum Kultury. - Ponieważ głębokość takiej zatoki sięgałaby niemal fasady budynku. Ponadto, wyjazd z zatoki byłby w miejscu wjazdu na parking podziemny, co powodowałoby kolizyjne sytuacje - mówi Karol Kieliszek.
Chodzi też o to, aby nowy przystanek nie kolidował z przejściem dla pieszych, które do maja ma powstać na Hempla.
Co na to Zarząd Transportu Miejskiego?
- Jeśli zlokalizowanie przystanku na ul. Hempla będzie niemożliwe, linie nr: 3, 4, 7, 13 i 55 zostaną skierowane objazdem dwukierunkowym - zapowiada Justyna Góźdź.
Autobusy jadąc w kierunku centrum będą kursowały przez Krakowskie Przedmieście, Kołłątaja i Hempla, zaś jadąc od centrum będą przejeżdżać przez Okopową i Lipową.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?