Komunikacja w Lublinie. Bilety elektroniczne sprzedają się już w tysiącach i wchodzi nowa aplikacja

Sławomir Skomra
Małgorzata Genca
Tylko w trzecim kwartale tego roku pasażerowie lubelskich autobusów i trolejbusów ponad 139 tys. razy kupili bilety za pomocą smartfonów. Teraz ZTM Lublin rozpoczyna współpracę z kolejnym operatorem.

W miejskiej komunikacji w Lublinie funkcjonuje nowa aplikacja umożliwiająca kupowanie biletów. Chodzi o zbiletem.pl. Jest dostępna na iPhony i smartfony z systemem Android.

- Aby rozpocząć korzystanie z aplikacji wystarczy pobrać ją na smartfon i zarejestrować się swoim numerem telefonu. Nie trzeba podawać żadnych innych danych. Zakup biletu również nie wymaga zakładania konta czy przelewania środków. Za bilet możemy zapłacić każdą kartą płatniczą Visa lub Mastercard. Możemy skorzystać też z opcji płatności szybkim przelewem lub Blikiem. Bezpieczeństwo zakupów w aplikacji zapewnia PayU – tłumaczy ZTM w Lublinie.

Po zakupie, podczas kontroli biletów, należy pokazać ekran smartfona lub kontrolerzy specjalną aplikacją zeskanują kod 2D umieszczony na elektronicznej przejazdówce.

Dodajmy, że nie jest to pierwsza biletowa aplikacja, z której można korzystać w miejskiej komunikacji w Lublinie. To mPay, moBilet i SkyCash.

Justyna Góźdż, rzecznik prasowa ZTM tłumaczy, że te nowoczesna technologie są uzupełnieniem sieci sprzedaży stacjonarnej biletów. - Biorąc pod uwagę, że coraz bardziej popularne stają się płatności mobilne, tym samym usługa zakupu biletu za pośrednictwem telefonu komórkowego również zyskuje coraz więcej użytkowników, w tym również takich, którzy regularnie i stale korzystają z takiej formy zakupu biletu. Dlatego też w najbliższym czasie planujemy rozszerzenie tej formy zakupu biletu o kolejnych operatorów – dodaje.

Według danych za trzeci kwartał tego roku za pomocą aplikacji kupiono w sumie ponad 139,6 tys. biletów. Wydano w ten sposób 383,4 tysiące złotych. Z przedstawionych danych wynika, że popularność tej metody kupowania biletów rośnie. W analogicznym okresie 2017 r. pasażerowie skorzystali z mobilnych płatności 84,8 tys. razy na co wydali ponad 235 tys. złotych.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

U
Użytkownik
Jeżeli posiadasz na smartfonie najnowszą wersję aplikacji zbiletem.pl to Lublin jest w niej dostępny ;) Na stronie internetowej nie ma Lublina, ponieważ sprzedawana są tylko bilety jednorazowe, które dostępne sa bezpośrednio w aplikacji mobilnej.
~kk
Wśród obsługiwanych miast nie widzę Lublina :(
.
A kiedy jakdojade?
v
v
Gdyby ta aplikacja umożliwiała kupowanie biletów okresowych to byłoby już super. Niestety dla Lublina nie ma takiej funkcji.
J
Jarek
W niektórych można (tych najnowszych).
x
xyz
spoko tylko czego nie mozna kupic biletow autobusie w automacie za pomoca karty...
Dodaj ogłoszenie