Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kongres Nowej Mobilności w Lublinie. Towarzyszy mu wystawa elektrycznych aut (ZDJĘCIA)

Aleksandra Kaźmierczak
Rozpowszechnienie elektrycznych aut, dostępność stanowisk szybkiego ładowania, konsekwencja w sprawie oznaczeń drogowych, a przede wszystkim - ograniczenie emisji CO2. To główne cele pierwszego Kongresu Nowej Mobilności w Lublinie, który rozpoczął się w poniedziałek w naszym mieście. Potrwa dwa dni.

- Proszę mi wierzyć, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, żeby to wydarzenie było wyjątkową, najważniejszą konferencją merytoryczną dotyczącą elektromobilności - takimi słowami organizator kongresu Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych powitał gości na pierwszym Kongresie Nowej Mobilności w Lublinie. Przedstawił trwający łącznie 24 godziny program. - Chcemy, żeby tutaj wychowała się elektromobilność - dodał organizator kongresu.

Maciej Mazur przedstawił projekt znaków drogowych, które miałyby wskazywać stanowiska ładujące, specjalne buspasy dla elektrycznych autobusów i oznaczenie strefy samochodów elektrycznych zaznaczając, by było zrobione to konsekwentnie, jednorodnie kolorystycznie i graficznie.

Prezydent Lublina Krzysztof Żuk nie krył radości, że to właśnie Lublin ma okazję gościć uczestników pierwszego Kongresu Nowej Mobilności. - Polskie miasta dzisiaj są niewątpliwie europejskimi liderami jeśli chodzi o elektromobilność - mówił Żuk dodając, że mają one dobrą strategię związaną z funduszami europejskimi i budowaniem jakości życia.- Lublin spełnia wskaźnik zapisany w ustawach o elektromobilności. Za dwa lata ten wskaźnik będzie wyższy o 50 proc. - zadeklarował prezydent.

By ograniczyć emisję CO2 po polskich drogach musi jeździć więcej elektrycznych aut, co znaczy, że potrzeba więcej stacji ładujących. Ten problem poruszył Andrzej Ziółkowski, prezes Zarządu Urzędu Dozoru Technicznego. - Obecnie w Polsce zarejestrowanych jest około 800 punktów ładowania i mam nadzieję, że za rok będzie tam jeszcze jedno zero. Szybkich stacji ładowania mamy zarejestrowanych, niestety, tylko około 300 - podkreślał. Wyjaśniał, że szybkie stacje ładowania potrzebne są, by zwiększyć komfort użytkowania aut elektrycznych, by mogły jednorazowo przebywać dystanse nawet do 500 km.

W trakcie debaty włodarze ponad 30 polskich miast podpisali „Deklarację Miast na Rzecz Elektromobilności”.

Jeszcze we wtorek przed budynkiem LCK i CSK podziwiać będzie można elektryczne samochody marek takich jak Tesla, Nissan czy Volkswagen.

Volkswagen e-Golf. Łatwo odróżnialny od modeli benzynowych. Linia e-Design z charakterystycznym dla niej kształtem reflektorów LED, niebieskimi elementami ozdobnymi i aerodynamicznymi dodatkami nadaje e-Golfowi niepowtarzalny styl. Auto ma zasięg 300 km. Oferuje również sportowy tryb jazdy. Cena w Polsce: od 164 890 zł.

TOP 10 Najpopularniejsze samochody elektryczne w 2018 roku C...

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski