Kongres Ruchu Rowerowego w Lublinie: Świat stawia na rowery

Małgorzata SzlachetkaZaktualizowano 
Kongres Ruchu Rowerowego w Lublinie: Świat stawia na rowery
Kongres Ruchu Rowerowego w Lublinie: Świat stawia na rowery sxc.hu
W Lublinie debatują pasjonaci rowerów z całej Europy. Do wtorku trwa II Kongres Ruchu Rowerowego. Wykłady odbywają się w Centrum Kultury przy ul. Peowiaków.

- W Lyonie system wypożyczalni rowerów został wprowadzony przed wyborami, żeby zadowolić ekologów. Olbrzymim zaskoczeniem było to, że ludzie z tego korzystają - mówił w poniedziałek w Centrum Kultury Olivier Schneider z Francuskiej Federacji Cyklistów. I dodał: Kluczem do sukcesu jest, aby ta komunikacja była darmowa lub za pół darmo.

W Lublinie system 40 wypożyczalni miejskich rowerów ma wystartować od sierpnia. Lublinianie będą mieli do dyspozycji 400 jednośladów. Nie da się tego porównać z Paryżem, gdzie punkty wypożyczania rowerów są co 300 metrów, a do dyspozycji mieszkańców i turystów jest 25 tysięcy rowerów.

Lublin może za to spojrzeć na przykład Białegostoku, gdzie system miejskich rowerów działa od blisko miesiąca. Obsługuje go firma Nextbike, ta sama, która wygrała przetarg u nas.
- W Białymstoku jest 300 rowerów, a odnotowujemy dziennie aż 3 tysiące wypożyczeń. To jest niesamowity frekwencyjny sukces - podkreślał w poniedziałek Tomasz Wojtkiewicz, przedstawiciel firmy Nextbike.

Dodał, że kluczem do sukcesu okazało się w tym przypadku powiązanie systemy wypożyczania rowerów z miejską komunikacją.
- Tak jak w innych miastach w Białymstoku pierwsze 20 minut jazdy naszym rowerem jest bezpłatne. To miasto zdecydowało, że kolejne 10 minut gratis dostaje osoba, która ma okresowy bilet na miejską komunikację . System się sprawdził - relacjonował Wojtkiewicz.

- Jesteśmy oczywiście otwarci na współpracę w zakresie włączenia użytkowników Karty Biletu Elektronicznego w System Roweru Miejskiego. Takie rozwiązanie z pewnością wpisywałoby się w założenia zrównoważonego transportu miejskiego- zapewnia Justyna Góźdź, rzeczniczka ZTM w Lublinie.

Uczestnicy konferencji mówili też, co jest konieczne, aby system miejskich wypożyczalni rowerów okazał się sukcesem: sieć punktów musi być wystarczająco gęsta, a jednocześnie dostosowana do skali miasta i równomiernie rozłożona. Po drugie, istotne jest tworzenie dodatkowych parkingów dla rowerów, sieci ścieżek rowerowych oraz punktów naprawy jednośladów.

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Materiał oryginalny: Kongres Ruchu Rowerowego w Lublinie: Świat stawia na rowery - Kurier Lubelski

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
J
Jarek

Jesteś pewnie jednym z tych ekstremistów, którzy wolą narazić życie i tamować ruch, bo w myśl przepisów im wolno? To, że obok jest chodnik, po którym nikt nie chodzi nie ma znaczenia?

zgłoś
j
jurek wołek

Zlikwidujmy przejazd rowerowy, bo kierowcy samochodów łamią prawo - złota myśl roku :)

zgłoś
K
Konrad

Na Nadbystrzyckiej jest taki przejazd dla rowerów i uważam że jak najszybciej trzeba go zlikwidować, aby nikt nie zginął.

zgłoś
A
Adam Baranowski

Czy ktoś wie co się dzieje z budową brakującego odcinka pętli rowerowej wokół zalewu? W tamtym roku nie skończyli, wytłumaczyłem sobie że pewnie nie mogli, ale liczyłem że prace ruszą wczesną wiosną, żeby na początek lata skończyć. Prace niestety nie ruszyły, mało tego, wyborcza pokazała dzisiaj mapkę na której brakujący odcinek nie jest nawet planowany!! Panie Prezydencie, mam nadzieję, że nie dopuści Pan do takiej głupoty. Pozdrawiam i czekam jakieś informację. A może Kurier się zainteresuje tą sprawą?

zgłoś
s
s

ze względu na bezpieczeństwo ruchu drogowego - często lepiej, aby rowerzysta przeprowadził rower niż stracił życie - "BO MA PIERWSZEŃSTWO" - samochody zwłaszcza autobusy i ciężarowe w miejscu się nie zatrzymają - a nagły wjazd rowerem pod koła samochodu i wypadek gotowy....

zgłoś
G
Gość

Rower w Polsce ma znaczenie GŁÓWNIE rekreacyjne, a nie komunikacyjne. 90 % jeżdżących na rowerach jeżdżą od maja do października, a odejmując dni zimne i deszczowe to jest 4-4,5 miesiąca na rok. To nie Włochy, Hiszpania czy nawet Holandia, Dania tu jest klimat przejściowy i kontynentalny. Ale ścieżki należy budować będzie mniej wypadków powodowanych przez rowerzystów... głównie w ciągach rekreacyjnych i turystycznych

zgłoś
j
j

dlatego 90 % a nie 100 % - czytaj

zgłoś
R
Robert

Rozumiem jeśli ktoś wozi dzieci do szkoły albo musi zrobic dże zakupy itp jest ileś zawodó gdzie własny samochód jest potrzebny do wykonywania pracy ale większość ludzi pracuje w biurach. Jesłi ktos ma do 15km do pracy i jakies tam warunki drogowe dojazdu to ja nie rozumiem dlaczego nie jeżdzić rowerem.

zgłoś
m
mariano

Tak, wypożyczalnie rowerowe, po to by komuś nabić kieszenie tak zwanym biznesem, czyli styl po polsku robienie coś z wielkim hukiem, tylko co dalej? Łapanie cyklistów jeżdżących po przejściach dla pieszych ( jakby nie można było przy każdej zebrze wyznaczyć pasa przejazdu dla rowerów)i lanie ich mandatami, czysty zysk! Po za tym gdzie ci rowerzyści mają jezdzić na ulicach w godzinach szczytu tłok, paraliż, jeżdżę często chodnikiem przez Sikorskiego i o 7-mej oraz o 16-tej wszystkie pasy ruchu zajęte, więc dalej z wielkim hukiem realizujmy kolejne rowerowe inicjatywy. Powodzenia.

zgłoś
m
max

u nas w Lublinie w tym roku otworzą wypożyczalnie we wrześniu i zamkną w październiku... to chyba będzie rekord... a poza tym czytałem na czym polega to wypożyczenie roweru... trzeba się zalogować, opłacić kaucję, wpisać pin...bla bla, opłacić... bla bla, wpisać pin do linku roweru i wypożyczyć... dodam że to samo trzeba zrobić przy oddawaniu roweru... no i bardzo ważna rzecz - trzeba będzie mieć telefon przy sobie... to będzie rozrywka raczej dla młodszych bo starsi sobie z tymi pierdołami raczej nie poradzą

zgłoś
S
SemaForek

Ja jeżdżę rowerem prawie 12 miesięcy w roku. Co najmniej do pracy i z powrotem.

zgłoś
A
Adam

od morza, czasem sztormy są, ale generalnie to inny klimat niż Polski

zgłoś
q
qpkers

który podawał za przykład Kopenhagę. Jeździ tam 1/3 osób, z czego 75% jeździ cały rok:-)
Zresztą badania pokazują, że rowerzyści to zazwyczaj klienci komunikacji miejskiej, więc więcej rowerzystów nie oznacza mniej samochodów tylko większe luzy w komunikacji miejskiej.

zgłoś
G
Gość

Rower w Polsce ma znaczenie głównie rekreacyjne, a nie komunikacyjne. 90 % jeżdżących na rowerach jeżdżą od maja do października, a odejmując dni zimne i deszczowe to jest 4-4,5 miesiąca na rok. To nie Włochy, Hiszpania czy nawet Holandia, tu jest klimat przejściowy i kontynentalny. Ale ścieżki należy budować będzie mniej wypadków powodowanych przez rowerzystów...

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3