Jak podaje Justyna Siwek, rzecznik prasowa Poczty Polskiej, automaty paczkowe znajdą się w wydzielonych strefach dostępnych całodobowo w placówkach pocztowych oraz w sklepach Biedronka. Do końca sierpnia zostanie uruchomionych co najmniej 100 takich automatów w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Rzeszowie, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Trójmieście i na Śląsku. Pozostałe 100 maszyn będzie oddanych do użytku do końca października, czyli jeszcze przed świątecznym szczytem paczkowym.
– Nowe automaty paczkowe są uzupełnieniem naszej sieci punktów odbioru. Obecnie udostępniamy ponad 11,6 tys. punktów w całej Polsce, sieć będzie rozwijana z partnerami ogólnopolskimi w zakresie uruchamiania urządzeń do odbioru paczek. Chcemy usprawnić odbiór przesyłek, bo z roku na rok zainteresowanie zakupami w e-sklepach rośnie. W ubiegłym roku Polacy zamówili ponad 475 mln paczek. Oceniamy, że w 2023 roku wielkość rynku przesyłek z e-zakupami osiągnie wolumen 900 mln – mówi Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.
Może zainteresuje Cię też to...
Badania pokazują, że wraz z rozwojem eCommerce zmieniają się preferencje i przyzwyczajenia Polaków w zakresie sposobu dostawy przesyłek na korzyść coraz częściej wybieranych punktów odbioru. Z danych Poczty wynika, że blisko 25 procent paczek w 2018 r. było odebranych przez klientów w sieci punktów odbioru. Dzięki automatom paczkowym klienci Poczty Polskiej zyskają dodatkowe miejsce, z którego będą mogli odebrać swoje przesyłki.
Pierwszy automat paczkowy został uruchomiony w nowo otwartej filii Poczty Polskiej znajdującej się na osiedlu Port Praski przy ul. J. Sierakowskiego 5 w Warszawie. Kolejnych pięć maszyn w sieci Poczty Polskiej już działa w warszawskich sklepach Biedronka.
W instalowanych automatach paczkowych klienci będą mogli odebrać np. swoje zakupy internetowe, w tym produkty kupowane dzięki usłudze Allegro Smart, w której Poczta Polska współpracuje z Allegro, liderem sprzedaży on-line w Polsce.
Możliwość odebrania przesyłki w automacie samoobsługowym jest trzecią najchętniej wybieraną formą odbioru po dostawie przez kuriera i odbiorze osobistym. Dane te potwierdza raport Gemius 2018 „Ecommerce w Polsce”, z którego wynika, że grupa osób aktywnie robiących zakupy online mieści się w przedziale wiekowym 15–49, z czego ponad połowa wskazuje automat samoobsługowy jako formę dostawy motywującą do robienia zakupów przez internet.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?