Smart55, WoshWosh i Wavy zwyciężyły w konkursie Start.up.press organizowanym przez Grupę Polska Press. Laureatów poznaliśmy 4 czerwca podczas gali finałowej na Polishopa Design Thinking Conference w Bydgoszczy.
Pierwsze miejsce zajął warszawski start-up Smart55 działający w obszarze marketingu internetowego. Zespół tworzy pięć osób.
– Współpracujemy z największymi polskimi wydawcami internetowymi – opowiadał Radosław Mincewicz, pomysłodawca Smart55. – Jesteśmy dla nich źródłem przychodów. Wdrażamy innowacyjne i unikalne produkty reklamowe stworzone zgodnie z najnowszymi światowymi trendami native advertising. Są to reklamy powiązane z wyszukanym przez użytkownika zdjęciem, ale nie tak natrętne, jak często oferuje internet. Bardzo zależy nam, by wyjść z ofertą poza granice naszego kraju.
Drugie miejsce przypadło WoshWosh, firmie stworzonej w Warszawie przez Martynę Zastawną.
– To był pomysł na biznes z życia wzięty, ponieważ kiedyś, zwyczajnie, nie potrafiłam sobie poradzić z czyszczeniem obuwia – wspominała pani Martyna. – Dziś dajemy butom drugie życie, nie tylko je odświeżając, ale też poddając renowacji, proponując np. oryginalny desing. Niektórzy mówią, że jesteśmy szewcem XXI w., bo łączymy tradycję z innowacyjnością. Obecnie pracujemy nad zautomatyzowaniem usług. Przez nasze ręce, ośmiu osób, przeszło już 25 tys. par butów 18 tys. klientów, z których 15 proc. stanowią Niemcy.
Najlepszą trójkę zamyka Wavy. Wziąwszy pod uwagę modę na nurkowanie, to może być absolutny biznesowy strzał w dziesiątkę. Innowacyjny lokalizator dla osób uprawiających ten sport rekreacyjne opracowali studenci z politechnik Łódzkiej i Warszawskiej. System Wavy ma zwiększyć bezpieczeństwo nurków i umożliwić osobom na powierzchni monitorowanie ich położenia oraz tego, co dzieje się pod wodą.
– Na świecie jest 6 mln aktywnych nurków, rocznie przybywa ich 600 tys. – wyliczał Jakub Wujek, jeden z założycieli Wavy. – Niestety, dochodzi również do wielu wypadków, a przyczyną 60 proc. z nich jest rozdzielenie się nurków pod wodą. Nasz lokalizator może temu zapobiec, a również pomóc w poznawaniu nowych podwodnych tras.
Zdobywca I miejsca dostanie nagrodę w postaci kampanii medialnej w Polska Press Grupie o wartości 70 tys. zł netto, II miejsca – kampanię wartą 50 tys. zł, III miejsca – kampanię wartą 30 tys. zł. Dodatkowo finaliści otrzymają: wsparcie mentorskie ekspertów z Polska Press oraz usługi doradztwa od SpeedUp Venture Capital Group i doradztwa w planowaniu kampanii.
– Jesteśmy dużą firmą, z doświadczeniem, z tradycją i każdy taki biznes potrzebuje dopływu świeżej krwi – uważa Paweł Fąfara, członek zarządu Polska Press oraz jeden z mentorów w konkursie Start.up.press. – Oczywiście, nam, wewnątrz, nie brakuje doskonałych pomysłów, mamy mnóstwo innowacyjnych, kreatywnych pracowników, ale to spojrzenie z zewnątrz bywa często bardzo inspirujące. I nie mówię tylko o firmach, z którymi możemy złapać synergię, bo robią coś, co możemy wykorzystać w mediach. Ale czasem biznesy, jak np. laureat konkursu zajmujący się renowacją butów, bywają inspirujące. Podpowiadają, że na początku zawsze jest klient, a w naszym przypadku – czytelnik.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?