Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konsorcjum Meteor i Irex wymienia tabor. Stare autobusy zastąpią nowe solarisy

Małgorzata Szlachetka
1 lipca konsorcjum Meteor i Irex wymieni tabor.
1 lipca konsorcjum Meteor i Irex wymieni tabor. Małgorzata Genca
1 lipca konsorcjum Meteor i Irex wymieni tabor. Na razie ten przewoźnik wozi pasażerów starymi autobusami: 10 przegubowcami (rok produkcji 1997 i 1998) oraz ośmioma krótkimi autobusami, które mają po 20 lat. Wysłużony tabor zastąpi 16 nowych solarisów, wyposażonych w klimatyzację i automaty do zakupu biletów. Konsorcjum Meteor i Irex podpisało umowę z ZTM na osiem lat.

W okresie letnim nowe solarisy będą obsługiwać w dni powszednie linie nr: 8, 15, 17, 18, 40 oraz 57, a w weekendy zobaczymy je na trasach "ósemki", "piętnastki" oraz linii nr 37. Autobus zabiera jednorazowo do 140 osób, w środku jest 40 miejsc siedzących. Wszystkie wozy będą w miejskich barwach.

Jakimi pojazdami mogą się pochwalić inni przewoźnicy obsługujący miejską komunikację w Lublinie?

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w ostatnich latach znacznie odmłodziło swój tabor. Głównie dzięki zastrzykowi unijnej gotówki. Nie oznacza to jednak, że w trasę nie wyjeżdżają kilkunastoletnie po-jazdy. - Na 222 autobusów 70 to wozy starsze. Wszystkie są sprawne, chociaż komfort jazdy nimi na pewno nie jest taki, jak w przypadku nowych pojazdów - przyznaje Andrzej Satke, dyrektor ds. eksploatacji w MPK Lublin.

Miejski przewoźnik ma w taborze m.in. pięć 20-letnich i blisko szesnaście około 18-letnich jelczy. Poza tym, osiem neoplanów z 1997 lub 1998 roku. - Te autobusy generalnie obsługują mniej oblegane linie - mówi dyrektor Andrzej Satke. - Czasami odbieram telefony od pasażerów, którym nie podoba się jazda starszymi wozami, ale niestety musimy jeździć także nimi - dodaje dyrektor ds. eksploatacji w MPK Lublin.

Zdecydowanie lepiej jest z trolejbusami MPK Lublin. - W 95 proc. jest to nowy tabor - zaznacza Andrzej Satke.

Po Lublinie jeszcze przez rok pasażerów będą wozić uży-wane autobusy spółki PKS Zielona Góra. Przypomnijmy, że w marcu tego roku pisaliśmy o skargach byłych kierowców tej spółki na zły stan techniczny wozów tego przewoźnika. Niepokojące były także wyniki ówczesnej kontroli policji: sprawdzenie 12 autobusów skończyło się zatrzymaniem dziesięciu dowodów rejestracyjnych.

Zapytaliśmy w czwartek ZTM Lublin, czy wprowadzi do wymogów przetargowych, jako stałą regułę, zasadę dostarczania przez przewoźników wyłącznie nowych wozów. Usłyszeliśmy, że na razie nie ma takich planów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski