7082 auta wjeżdżają w ciągu godziny na rondo Dmowskiego, czyli skrzyżowanie Tysiąclecia, Unii Lubelskiej, Lwowskiej. To oznacza dwa samochody w ciągu sekundy. Dużo? Tak. - Ale mniej niż rok wcześniej. Liczba aut na tym skrzyżowaniu spadła o 309 pojazdów - mówi Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. Magistrat ma już wyniki badań natężenia ruchu na lubelskich drogach. Wielkie liczenie aut na ulicach odbyło się jesienią.
Wyniki mogą zaskakiwać. - Obserwujemy znaczący wzrost pojazdów na ciągu Jana Pawła II i Krochmalnej. Przyczyny tego stanu rzeczy mogą być dwie: powstające osiedla wzdłuż Jana Pawła II oraz uruchomienie nowego odcinka Trasy Zielonej, która zlikwidowała generujący korki tzw. saksofon na ul. Młyńskiej - ocenia Kieliszek.
Rok temu na ul. Jana Pawła II, na wysokości ul. Roztocze w ciągu godziny przejeżdżało w obie strony 1627 aut, teraz jest ich 2067. Jadąc dalej tą ulica na wysokości ul. Filaretów w 2014 r naliczono 4658 samochodów, obecnie 5081. - A już na ul. Krochmalnej przy skrzyżowaniu z ul. Diamentową mamy teraz 9593 pojazdy, czyli o 723 więcej niż rok wcześniej - wylicza Kieliszek.
Badania pokazują, że w centrum zmniejszyła się liczba ciężarówek. - Mamy nadzieję, że to efekt otwarcia w pełni obwodnicy Lublina. Widać, że generalnie ruch tranzytowy na trasie W-Z uległ zmniejszeniu - twierdzi Kieliszek.
Na rondzie pod zamkiem liczba aut jadących od strony Zamościa spadła w ciągu roku z 2 214 do 2005, w przypadku jadących od strony Warszawy z 2493 do 1964. - Ale jednocześnie znacząco zwiększyła się liczba pojazdów wjeżdżających od strony ul. Lwowskiej. To pokazuje, że ruch na tym skrzyżowaniu generują przejazdy w granicach Lublina, a nie tranzyt - mówi Kieliszek.
Okazuje się jednocześnie, że otwarcie Tarasów Zamkowych nie spowodowało wzrostu liczby pojazdów w tej części Lublina.
Wzrosła, w ciągu 12 miesięcy, liczba aut na skrzyżowaniu Solidarności, Sikorskiego, gen Ducha. Z 4726 do 4994. - Przy czym zmniejszyła się i to o kilkadziesiąt procent liczba samochodów ciężarowych wjeżdżających na to skrzyżowanie od strony centrum - dodaje Kieliszek.
Ciężarówek jadących na wprost aleją Solidarności w kierunku Warszawy było jesienią tego roku 42 (rok wcześniej - 100), a skręcających w lewo w al. Sikorskiego - 36 (w 2014 roku - 61).
Badania zostały wykonane w październiku i listopadzie. Objęły łącznie 156 skrzyżowań na terenie Lublina. Dane, które prezentujemy dotyczą popołudniowego szczytu (godz. 16-17). - To dla nas materiał m.in. do planowania układu komunikacyjnego. Np. pokazuje, że jak najszybciej należy wybudować przedłużenie ul. Dywizjonu 303 od ul. Kunickiego do ul. Wrotkowskiej - podkreśla Kieliszek.
Na koniec 2014 r. w Lublinie było zarejestrowanych 224569 aut. Na początku grudnia tego roku było ich 231820
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?