Korki w Lublinie. Dwa auta co sekundę

JAXA
Rondo pod zamkiem. W ciągu godziny przejeżdżają przez nie 7082 auta, czyli dwa pojazdy na sekundę
Rondo pod zamkiem. W ciągu godziny przejeżdżają przez nie 7082 auta, czyli dwa pojazdy na sekundę Anna Kurkiewicz
Znaczący wzrost liczby aut na ul. Jana Pawła II i Krochmalnej. Mniej ciężarówek przejeżdża tranzytem przez centrum Lublina

7082 auta wjeżdżają w ciągu godziny na rondo Dmowskiego, czyli skrzyżowanie Tysiąclecia, Unii Lubelskiej, Lwowskiej. To oznacza dwa samochody w ciągu sekundy. Dużo? Tak. - Ale mniej niż rok wcześniej. Liczba aut na tym skrzyżowaniu spadła o 309 pojazdów - mówi Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. Magistrat ma już wyniki badań natężenia ruchu na lubelskich drogach. Wielkie liczenie aut na ulicach odbyło się jesienią.

Wyniki mogą zaskakiwać. - Obserwujemy znaczący wzrost pojazdów na ciągu Jana Pawła II i Krochmalnej. Przyczyny tego stanu rzeczy mogą być dwie: powstające osiedla wzdłuż Jana Pawła II oraz uruchomienie nowego odcinka Trasy Zielonej, która zlikwidowała generujący korki tzw. saksofon na ul. Młyńskiej - ocenia Kieliszek.

Rok temu na ul. Jana Pawła II, na wysokości ul. Roztocze w ciągu godziny przejeżdżało w obie strony 1627 aut, teraz jest ich 2067. Jadąc dalej tą ulica na wysokości ul. Filaretów w 2014 r naliczono 4658 samochodów, obecnie 5081. - A już na ul. Krochmalnej przy skrzyżowaniu z ul. Diamentową mamy teraz 9593 pojazdy, czyli o 723 więcej niż rok wcześniej - wylicza Kieliszek.

Badania pokazują, że w centrum zmniejszyła się liczba ciężarówek. - Mamy nadzieję, że to efekt otwarcia w pełni obwodnicy Lublina. Widać, że generalnie ruch tranzytowy na trasie W-Z uległ zmniejszeniu - twierdzi Kieliszek.

Na rondzie pod zamkiem liczba aut jadących od strony Zamościa spadła w ciągu roku z 2 214 do 2005, w przypadku jadących od strony Warszawy z 2493 do 1964. - Ale jednocześnie znacząco zwiększyła się liczba pojazdów wjeżdżających od strony ul. Lwowskiej. To pokazuje, że ruch na tym skrzyżowaniu generują przejazdy w granicach Lublina, a nie tranzyt - mówi Kieliszek.

Okazuje się jednocześnie, że otwarcie Tarasów Zamkowych nie spowodowało wzrostu liczby pojazdów w tej części Lublina.

Wzrosła, w ciągu 12 miesięcy, liczba aut na skrzyżowaniu Solidarności, Sikorskiego, gen Ducha. Z 4726 do 4994. - Przy czym zmniejszyła się i to o kilkadziesiąt procent liczba samochodów ciężarowych wjeżdżających na to skrzyżowanie od strony centrum - dodaje Kieliszek.

Ciężarówek jadących na wprost aleją Solidarności w kierunku Warszawy było jesienią tego roku 42 (rok wcześniej - 100), a skręcających w lewo w al. Sikorskiego - 36 (w 2014 roku - 61).

Badania zostały wykonane w październiku i listopadzie. Objęły łącznie 156 skrzyżowań na terenie Lublina. Dane, które prezentujemy dotyczą popołudniowego szczytu (godz. 16-17). - To dla nas materiał m.in. do planowania układu komunikacyjnego. Np. pokazuje, że jak najszybciej należy wybudować przedłużenie ul. Dywizjonu 303 od ul. Kunickiego do ul. Wrotkowskiej - podkreśla Kieliszek.

Na koniec 2014 r. w Lublinie było zarejestrowanych 224569 aut. Na początku grudnia tego roku było ich 231820


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 39

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gośc
zmiany organizacji ruchu na JPII poprzez stworzenia bus pasów , spowodowało korki, trwające praktycznie, przez cały dzień. Nikt chyba wcześniej nie zrobił rzetelnych badań w zakresie ruchu w tym rejonie miasta . i nie przewidział zwiększenia ruchu pojazdów. Stąd obecna sytuacja w tym rejonie. Brawo więcej takich inwestycji i samozadowolenia władz miasta. Więcej zmieniać wcześniejszych dobrych inwestycji a za chwilę miasto stanie się tylko wpomnieniem. A propos czy są jeszcze w Lublinie drzewa do wycięcia? To taka ulubiona inwestycja ratusza ( pamiętajcie drzewa nie rosną roczek) a miasto to nie pustynia czy też betonowy plac
o
optyk
Obserwujemy znaczący wzrost pojazdów na ciągu Jana Pawła II i Krochmalnej. Przyczyny tego stanu rzeczy mogą być dwie: powstające osiedla wzdłuż Jana Pawła II oraz uruchomienie nowego odcinka Trasy Zielonej, która zlikwidowała generujący korki tzw. saksofon na ul. Młyńskiej - ocenia Kieliszek.
Tak,tak.... p. Kieliszek ma racje na Młyńskiej się nie stoi. Stoi się teraz przy stadionie bo młyńska jest tzw. "ślepa" ten Gość nie ma pojęcia o naszym mieście....
z
złośliwiec
najlepsze są noworoczne opinie wybitnego "znacfy" kieliszka, ale już niedługo
g
galicyjski chlop polski
Odpowiadam. Ruch wynosi zero, bo ta ulica dopiero kiedyś ma powstać. A jaki jest ruch na ul Nowy Świat ? Raczej nie mniejszy, bo Miasto dołożyło tam ciężarówki. Al Kraśnicka to nie prezerwatywa, która będzie rozciągać się bez końca. Ma swoją określoną przepustowość. Stanowi nie tylko jedyną możliwość dojazdu do centrum Lublina od strony Rzeszowa, ale też jedyny przejazd w kierunku Warszawy dla samochodów z tego kierunku. Z powodu kompletnego zakorkowania ul Sowińskiego ( w obie strony ), stanowi też wątpliwy, ale alternatywny dojazd w kierunku Czechowa.Między innymi też z tego powodu wzrósł ruch na ul Krochmalnej. Chcąc się dostać w kierunku Czechowa, ludzie nie patrzą na przejechane kilometry, a na jakąkolwiek możliwość dotarcia tam w sensownym czasie. Ale za to stojąc w korku mają możliwość podziwiania Cud - Stadionu, stanowiącego Najbardziej niezbędny element infrastruktury miejskiej. Rozumiem potrzebę zaspokajania potrzeb Wyższego Rzędu , sport i kultura- z jakimi miał się wszystkim kojarzyć Cud - stadion. Ale mając ograniczony budżet najpierw najpierw powinno się myśleć o załatwieniu najbardziej potrzebnych rzeczy. Przecież głodująca rodzina nie weżmie dzieci na płatny spektakl np Teatralny w celu zaspokajania ich potrzeb kulturalnych, a najpierw pomyśli co tym dzieciakom włożyć do przysłowiowej gęby i w co je ubrać ! Nerwem każdej gospodarki jest transport. Wiedziały już o tym totalitarne Niemcy przygotowując się do II Wojny Światowej. Budowali autostrady by po nich szybciej przewozić wojsko. Rozbudowywali nie tylko zakłady zbrojeniowe ale też rozbudowywali przemysł motoryzacyjny. Mknęli w tych ciężarówkach i prawie by już byli w Moskwie , gdyby nie Dziadek Mróz. Oni widzieli konieczność budowy sieci dróg. Władze Lublina niekoniecznie. Ulica Generała Józefa Sowińskiego jest zaplanowana świetnie. Biegnie aż do ulicy Tomasza Zana. Wystarczy tylko ją wybudować, a jest to niewielki odcinek. Dołożyć do tego wiadukty nad ul Głęboką, również w kierunku Ulicy Filaretów, oraz zbudować tunel pod Alejami Racławickimi. Były już takie Pozwolenia na Budowę takiej inwestycji. Ale to politycy doprowadzili że nie zostało to wykonane. Piękna Trasa Zielona , bez saksofonu, w kierunku centrum kończy się Fujarą, bo nie biegnie do ronda a do ul 1 Maja, którą dopiero dochodzi do ronda. Po jaką cholerę mi ulica Muzyczna do Cud - Stadionu, jak i tak dalej będę tam stał w korku z powodu braku przejazdu dalej ? Tak zwani Przeciwnicy Budowy tunelu- ilu ich jest ? Rozumiem Ich frustrację, ale jest Ich kilka- kilkanaście osób. Nie neguję Ich racji. Na pewno są słuszne. Przynajmniej w Ich mniemaniu. Tym samym widzę jedyne rozwiązanie. Wybudowanie budynku o podobnym wykonaniu w innym miejscu Lublina i przeprowadzić tych ludzi tam. Niestety Urbanizacja, ciągle postępuje i potrzeby ogółu są ważniejsze od potrzeby jednostki, co wcale nie znaczy, że ta jednostka musi z tego powodu cierpieć. Szanuję zieleń i zawsze jej bronię. Ale lipki rosnące wzdłuż ulicy Sowińskiego to też tylko malutka ofiara tej inwestycji. Na końcu Konopnickiego lasu leżała ogromna pryzma drzewa . Były to drzewa wycięte z części Zachodniej Obwodnicy Lublina. Jakoś szlochu płaczącego Lublina z tego powodu nie słyszałem. A lipki to tylko kilkanaście drzew. Zawsze po zakończeniu tej niezbędnej inwestycji można będzie posadzić wielokrotność tych wyciętych. Tak. Nowe rosną dosyć długo. Ale Inwestycja powinna być tak zaplanowana i wykonana by służyła na bardzo długo. W tej chwili większość inwestycji drogowych Lublina jest tak zaplanowana i wykonywana, by ułatwić dojazd do Cud - Stadionu. A Dalej ? Czy Mądre Głowy Lublina planują coś dalej z Trasą Zieloną ? Planowo miała Ona dochodzić do ul Diamentowej, poniżej wiaduktu kolejowego i ul Krochmalnej i biec wąwozem obok torów kolejowych. Czy jest to realne, skoro brzegi tego wąwozu od dawna są już zabudowane przez Deweloperów ? A rdzennych mieszkańców Lublina poszukajcie sobie Państwo w Mauzoleum na Majdanku. Reszta to takie same słoje !
r
r
po pierwsze to nie artykuł o ortografii ,po drugie kultura obowiązuje wszędzie (no może ciebie nie) ,po trzecie co z tego że b edziesz pierwszy na skrzyżowaniu ,jak na następnym i tak będziecie stali razem ,jedynie wielki liter można się czepiać u kulki bo biją po oczach
a
as
Po 2. Na drodze obowiązuje kodeks drogowy, a nie "kultura"
Po 3. Tak, muszę być pierwszy na światłach, by potem gdy zapali się zielone nie musieć czekać 20 sekund, aż taki "niedzielny" kierowca jak Tu ruszy z miejsca i nie musieć wlec się za Tobą lewym pasem 30 km/h.
a
ayo
psioczycie (tzn. jeden pajac) na tych spoza Lublina, ale zauważcie, że to właśnie mieszkańcy lublina wyprowadzili się na wieś i teraz dojeżdżają z niej do pracy.
j
ja
uruchomienie nowego odcinka Trasy Zielonej, która zlikwidowała generujący korki tzw. saksofon na ul. Młyńskiej przeniosło korki na Cukrowniczą i Krochmalną, gdzie jest podobny,tylko bardziej kanciasty "saksofon"
K
KULKA
BRAK KULTURY JAZDY ,WEDŁÓG STATYSTYK KIEROWCA POSIADAJĄCY CZYM STARSZE AUTO CHCE BYĆ PIERWSZY NA NASTEPNYCH ŚWIATŁACH---PORÓWNANIE STARE AUDI Z DZIURAMI DESKI W PODŁODZE ŚCIGAŁO SIĘ Z FERRARI ,W STARYCH GRATACH WOJOWNIKACH SZOS KRULUJĄ PRZEWAŻNIE REJESTRACJE POZA MIASTOWE --- RADA LUDZIE NIE MA CZEGO SIE WSTYDZIĆ ŻE POSIADAM STAREGO ZŁOMA ,NIE ZABŁYSNIESZ WYPRZEDZAJĄĆ ALFE Z 200 KONNYM MOTOREM JEŻDZIJ SPOKOJNIE
t
tak
np. aleja Kraśnicka jak obcokrajowcy z pod Lublina wjeżdżają,,(stare graty przeważnie dominują jak MAD-MAX NA DRODZE GNIEWU),zajęty prawy pas i lewy nie da się wyprzedzić 50km. /h według przepisów bo święte krowy z Indii blokują oba pasy i tu jest problem-nauczyć się jeździć po mieście nie będzie korków!!!!!!---JAK NIE UMIESZ JEŻDZIĆ MASZ POLE ZRÓB TOR PRZESZKÓD WEŚ SĄSIADA I TRENUJ POTEM WAL DO MIASTA!!!!
F
Frank
Nauczcie się w końcu słoje,że w Lublinie jest aleja Kraśnicka, a nie "Kraśnickie".
k
kinol
muszę to zobaczyć.
d
do oufds
Burakowi z Opola kraśnika robią. Skróty przez osiedle Węglin żeby nie stać w korkach na kraśnickiej?!??gwoździ narzucać!!! Nie da się. Wytrzymać miedzy7-8rano z*********** jak po autostradzie!!!ciekawe czy buraki u siebie na polu by zezwolili robić skróty!!!chodzą małe dzieci po osiedlu i taki bus czarterowy kraśnik Lublin z wyjebanymi wtryskami oddychać się nie da ciśnie 100km,h dzie jest 30km,h głupi burak myśli ze jest cwaniak a w krzakach cwańszy radar stoi od niego
h
hgdg
Wlecze się taki środkowym pasem staram złomem rejestracja za światów i ani z lewej ani prawej nie dają wyprzedzić jak t wjeżdża do miasta po kraśnickiej to masakra!!!!!niektóre cwaniaki żeby nie stać w korku robią skróty przez osidle Węglin burak ciśnie nie patrzy że dzieci idą u siebie na osiedlu!!!ja takich cwaniaczków poluje na radar prywatny ryj wszystko jest na zdjęciu potem ham się wycwaniaczy na komedzie
g
ghj
Busami,z*********** na skróty przez osiedle weglin dzie jest znak 30km na godzinę. Na osiedlu i jeszcze taki ham nie patrzy ze dzieci idą tylko ciśnie ile się da starym złomem kultura z poza miasta myśli że wszystko może gowno może radar mu pomoże!!!!!!!!
Dodaj ogłoszenie