Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kto jest kim, czyli słownik stanowisk, które warto znać przy szukaniu pracy

Anna Hereta [email protected]
Zanim zdecydujesz się odpowiedzieć na ofertę pracy, sprawdź dokładnie o jakie stanowisko sie starsza
Zanim zdecydujesz się odpowiedzieć na ofertę pracy, sprawdź dokładnie o jakie stanowisko sie starsza
Właśnie przeglądasz oferty pracy. Czytasz i …prawie rozumiesz. Nazwy stanowisk, które pojawiają się obecnie w ogłoszeniach brzmią dosyć niezrozumiale. Rozszyfrowujemy nazwy zawodów, które mogą pomóc w debiucie na rynku pracy.

Korzystając z naszego poradnika, należy pamiętać, że to samo stanowisko w różnych firmach oznacza odmienne obowiązki. Podajemy, więc jak najczęściej wygląda praca i jakie są podstawowe wymagania na danym stanowisku.

Sales Representative

czyli przedstawiciel handlowy (a także: handlowiec, reprezentant handlowy, przedstawiciel medyczny lub techniczny, inżynier sprzedaży). Przedstawiciel handlowy odpowiada za pozyskiwanie klientów oraz utrzymywanie z nimi dobrych relacji. Ma opracowane trasy, odwiedza klientów i zbiera zamówienia. Zbiera informacje na temat produktów, które się dobrze sprzedają. Segreguje ich umiejscowienie w sklepie, sprawdza jak są eksponowane, informuje o nowych produktach, które ma w ofercie i monitoruje niezależności. Zbiera informacje o działaniach konkurencji na danym terenie. Pisze raporty i analizy rynku.

Marketing Assistant...

czyli asystent ds. marketingu. Zwykle ściśle współpracuje z managerem lub dyrektorem marketingu. Pracuje w zespole odpowiadającym za daną grupę marek lub produkty danej kategorii. Współpracuje przy strategii marketingowej. Zbiera dane np. od agencji badania rynku, przygotowuje wstępne analizy marketingowe, organizuje spotkania z agencjami reklamowymi i marketingowymi oraz przygotowuje raporty i prezentacje dla zarządu i dyrektorów sprzedaży.

Specjalista ds. sprzedaży lub specjalista ds. handlowych

Nie jest przedstawicielem handlowym. Pracuje w firmie a nie w terenie. Współpracuje z handlowcami – zwykle wyznacza im trasy, przygotowuje oferty handlowe, kalkulacje i cenniki oraz koordynuje ich działania. Jest łącznikiem pomiędzy przedstawicielami handlowymi a działami dystrybucji i marketingu. Zbiera informacje o poszczególnych sklepach i zamówienia, później przesyła je do działu dystrybucji lub magazynów.

Specjalista ds. Public Relations (PR)

Odpowiada za komunikację firmy ze światem zewnętrznym, czyli w dużej mierze za to jak będzie postrzegana przez klientów, dostawców, media. Dba o dobre imię firmy, więc nie tylko informuje o wszystkim, co pozytywnego dzieje się w firmie, a także odpowiada na wszelkie zarzuty pod adresem spółki. Do jego obowiązków należy również organizowanie konferencji i imprez dla klientów. Ściśle współpracuje z agencjami PR, marketingowymi, reklamowymi oraz własnym działem IT.

Office Assistant

czyli asystent biura (a także: Office Manager, Office Coordinator, Office Administrator, sekretarka).

Od niego zależy sprawne funkcjonowanie całego biura. Organizuje spotkania, dzwoni do uczestników, ustala dogodne terminy. Prowadzi książkę korespondencji, czyli rejestruje przychodzące i wychodzące listy, e-maile, oraz faksy. Odpowiada na część e-maili w imieniu firmy. Do jego obowiązków należą także kontakty z dostawcami. Czasami zajmuje się prowadzeniem tzw. „małej księgowości”, czyli rozliczaniem delegacji pracowników. Organizuje szkolenia dla pracowników, konferencje i wyjazdy integracyjne.

Account Executive lub Account Manager...

czyli opiekun klienta. Stanowiska spotykane najczęściej w agencjach reklamowych lub firmach usługowych. Osoba na stanowisku Account Manager jest odpowiedzialna za utrzymywanie kontaktów z klientami firmy a także za przekazywanie zleceń i uwag do odpowiednich działów firmy lub zamówień od klienta. Account manager to jedno z niższych stanowisk kierowniczych w usługach i handlu. Obowiązki Account Executive polegają na współpracy z klientem w przygotowaniu kampanii reklamowych. Współpracuje ze strategami, z planistami i działem kreacji. Kontaktuje się głównie z domami mediowymi (kupuje u nich powierzchnię reklamową i czas antenowy).

Wymagania na tym stanowisku to: umiejętność obsługi klienta, kreatywne myślenie, znajomość rynku, narzędzi marketingowych, umiejętność delegowania zadań i radzenia sobie z kilkunastoma rzeczami jednocześnie oraz zdolność prowadzenia twardych negocjacji.

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski