reklama

Kto jest kim, czyli słownik stanowisk, które warto znać przy szukaniu pracy

ANNA HERETA hereta@dziennikwschodni.pl Zaktualizowano 
Zanim zdecydujesz się odpowiedzieć na ofertę pracy, sprawdź dokładnie o jakie stanowisko sie starsza
Zanim zdecydujesz się odpowiedzieć na ofertę pracy, sprawdź dokładnie o jakie stanowisko sie starsza
Właśnie przeglądasz oferty pracy. Czytasz i …prawie rozumiesz. Nazwy stanowisk, które pojawiają się obecnie w ogłoszeniach brzmią dosyć niezrozumiale. Rozszyfrowujemy nazwy zawodów, które mogą pomóc w debiucie na rynku pracy.

Korzystając z naszego poradnika, należy pamiętać, że to samo stanowisko w różnych firmach oznacza odmienne obowiązki. Podajemy, więc jak najczęściej wygląda praca i jakie są podstawowe wymagania na danym stanowisku.

Sales Representative

czyli przedstawiciel handlowy (a także: handlowiec, reprezentant handlowy, przedstawiciel medyczny lub techniczny, inżynier sprzedaży). Przedstawiciel handlowy odpowiada za pozyskiwanie klientów oraz utrzymywanie z nimi dobrych relacji. Ma opracowane trasy, odwiedza klientów i zbiera zamówienia. Zbiera informacje na temat produktów, które się dobrze sprzedają. Segreguje ich umiejscowienie w sklepie, sprawdza jak są eksponowane, informuje o nowych produktach, które ma w ofercie i monitoruje niezależności. Zbiera informacje o działaniach konkurencji na danym terenie. Pisze raporty i analizy rynku.

Marketing Assistant...

czyli asystent ds. marketingu. Zwykle ściśle współpracuje z managerem lub dyrektorem marketingu. Pracuje w zespole odpowiadającym za daną grupę marek lub produkty danej kategorii. Współpracuje przy strategii marketingowej. Zbiera dane np. od agencji badania rynku, przygotowuje wstępne analizy marketingowe, organizuje spotkania z agencjami reklamowymi i marketingowymi oraz przygotowuje raporty i prezentacje dla zarządu i dyrektorów sprzedaży.

Specjalista ds. sprzedaży lub specjalista ds. handlowych

Nie jest przedstawicielem handlowym. Pracuje w firmie a nie w terenie. Współpracuje z handlowcami – zwykle wyznacza im trasy, przygotowuje oferty handlowe, kalkulacje i cenniki oraz koordynuje ich działania. Jest łącznikiem pomiędzy przedstawicielami handlowymi a działami dystrybucji i marketingu. Zbiera informacje o poszczególnych sklepach i zamówienia, później przesyła je do działu dystrybucji lub magazynów.

Specjalista ds. Public Relations (PR)

Odpowiada za komunikację firmy ze światem zewnętrznym, czyli w dużej mierze za to jak będzie postrzegana przez klientów, dostawców, media. Dba o dobre imię firmy, więc nie tylko informuje o wszystkim, co pozytywnego dzieje się w firmie, a także odpowiada na wszelkie zarzuty pod adresem spółki. Do jego obowiązków należy również organizowanie konferencji i imprez dla klientów. Ściśle współpracuje z agencjami PR, marketingowymi, reklamowymi oraz własnym działem IT.

Office Assistant

czyli asystent biura (a także: Office Manager, Office Coordinator, Office Administrator, sekretarka).

Od niego zależy sprawne funkcjonowanie całego biura. Organizuje spotkania, dzwoni do uczestników, ustala dogodne terminy. Prowadzi książkę korespondencji, czyli rejestruje przychodzące i wychodzące listy, e-maile, oraz faksy. Odpowiada na część e-maili w imieniu firmy. Do jego obowiązków należą także kontakty z dostawcami. Czasami zajmuje się prowadzeniem tzw. „małej księgowości”, czyli rozliczaniem delegacji pracowników. Organizuje szkolenia dla pracowników, konferencje i wyjazdy integracyjne.

Account Executive lub Account Manager...

czyli opiekun klienta. Stanowiska spotykane najczęściej w agencjach reklamowych lub firmach usługowych. Osoba na stanowisku Account Manager jest odpowiedzialna za utrzymywanie kontaktów z klientami firmy a także za przekazywanie zleceń i uwag do odpowiednich działów firmy lub zamówień od klienta. Account manager to jedno z niższych stanowisk kierowniczych w usługach i handlu. Obowiązki Account Executive polegają na współpracy z klientem w przygotowaniu kampanii reklamowych. Współpracuje ze strategami, z planistami i działem kreacji. Kontaktuje się głównie z domami mediowymi (kupuje u nich powierzchnię reklamową i czas antenowy).

Wymagania na tym stanowisku to: umiejętność obsługi klienta, kreatywne myślenie, znajomość rynku, narzędzi marketingowych, umiejętność delegowania zadań i radzenia sobie z kilkunastoma rzeczami jednocześnie oraz zdolność prowadzenia twardych negocjacji.

 

 

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3