Żeby połączyć S17 z mostem na Wiśle w Puławach i dać kierowcom dodatkowy solidny kawałek trasy szybkiego ruchu, potrzeba 10,5 km nowej ekspresówki. Niezbędne będzie też poszerzenie o drugą jezdnię 1,3 kilometra drogi łączącej się bezpośrednio z przeprawą przez Wisłę.
- Zainteresowanych realizacją inwestycji było 13 firm, wszystkie zostały dopuszczone do kolejnego etapu postępowania - mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.
Do 2 września firmy mają czas na składanie ofert określających m.in. koszt prac, termin ich wykonania oraz okres gwarancji. Te trzy kryteria będą miały znaczenie podczas wyboru wykonawcy inwestycji. Zwycięzcę postępowania poznamy pod koniec tego lub na początku przyszłego roku (w zależności od tego, czy decyzję GDDKiA oprotestują przegrane firmy).
Za kilka tygodni w ten sam etap mają wejść przetargi na projektowanie i budowę dalszego ciągu S17: od gotowego węzła Kurów Zachód do granicy z województwem mazowieckim i dalej do węzła Lubelska pod Warszawą. Wszystkie nowe części trasy mają być zrealizowane najpóźniej w 2018 r.
A w najbliższy poniedziałek mija termin składania ofert przez firmy chcące budować zachodnią obwodnicę Lublina. Umowa z wykonawcą ma być podpisana w trzecim kwartale tego roku a prace zakończą się najpóźniej na początku 2017 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?