Ktoś podszywa się pod pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. ZUS ostrzega przed oszustami

Adrianna Romanek
Adrianna Romanek
pixabay.com
Udostępnij:
Konsultanci infolinii zakładu nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Instytucja ostrzega przed próbami oszustwa.

Zakład poinformował, że docierają do niego sygnały o tzw. spoofingu telefonicznym, który polega na podszywaniu się pod dowolny numer lub nazwę kontaktu. Klient przekonany jest, że dzwoni do niego zaufana instytucja, jednak w rzeczywistości po drugiej stronie słuchawki jest ktoś zupełnie inny.

- W ostatnich dniach pojawiają się zgłoszenia od klientów, że kontaktował się z nimi rzekomo ktoś z ZUS. Na ekranie telefonu wyświetlał się numer infolinii Zakładu, czyli 22 560 16 00. Dzwoniący pytał, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta w Platformie Usług Elektronicznych i czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o tej zmianie - informuje Małgorzata Korba, rzecznik ZUS w województwie lubelskim.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych podkreśla, że nie dzwoni do klientów w takich sprawach. Ostrzega, by pod żadnym pozorem nie podawać dzwoniącym danych do logowania w PUE ani danych osobowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Podwyżki cen prądu są nieuniknione

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie