Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ktoś podszywa się pod pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. ZUS ostrzega przed oszustami

Adrianna Romanek
Adrianna Romanek
pixabay.com
Konsultanci infolinii zakładu nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Instytucja ostrzega przed próbami oszustwa.

Zakład poinformował, że docierają do niego sygnały o tzw. spoofingu telefonicznym, który polega na podszywaniu się pod dowolny numer lub nazwę kontaktu. Klient przekonany jest, że dzwoni do niego zaufana instytucja, jednak w rzeczywistości po drugiej stronie słuchawki jest ktoś zupełnie inny.

- W ostatnich dniach pojawiają się zgłoszenia od klientów, że kontaktował się z nimi rzekomo ktoś z ZUS. Na ekranie telefonu wyświetlał się numer infolinii Zakładu, czyli 22 560 16 00. Dzwoniący pytał, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta w Platformie Usług Elektronicznych i czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o tej zmianie - informuje Małgorzata Korba, rzecznik ZUS w województwie lubelskim.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych podkreśla, że nie dzwoni do klientów w takich sprawach. Ostrzega, by pod żadnym pozorem nie podawać dzwoniącym danych do logowania w PUE ani danych osobowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski