„U nas czesne kompletne 0 złotych”, „Szkoła za free”, „Kursor – bezpłatna szkoła” – takimi hasłami od stycznia 2008 do maja 2009 r. spółka reklamowała naukę w Policealnej Szkole dla Dorosłych w Lublinie, Zamościu, Chełmie, Białej-Podlaskiej. Hasło sugerowało bezpłatną naukę na kilkunastu kierunkach studiów. Reklamy były emitowane w prasie, radiu. Hasło zostało też umieszczone na ulotkach, plakatach itp.
– Urząd ustalił, że konsument, po zapoznaniu się treścią reklam, w siedzibie szkoły otrzymywał zupełnie inne informacje – informuje Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK.
Okazywało się, że tylko niewielka ilość kierunków (dwa, trzy) jest bezpłatnych. Natomiast na większości obowiązuje opłata. Bezpłatny był tylko jeden semestr. W innych wypadkach – jeden lub dwa miesiące nauki. A były też kierunki, za które trzeba w całości zapłacić.
Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte na podstawie zawiadomienia skierowanego przez miejskiego rzecznika konsumentów z Zamościa. – UOKiK uznał, że przedsiębiorca naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na niego karę w wysokości 6 928 zł – wyjaśnia Majchrzak. Kursor zapłacił karę. I zaprzestał stosowania nieprawdziwych reklam.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?