MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Leksykon zdrowia Konrada Gacy. Witaminy gwarantują nam zdrowie w czasie odchudzania

GB
pixabay.com
Jak na naszą sylwetkę wpływa brak witamin? Jakie składniki pomogą nam w walce z kilogramami? Podpowiada Konrad Gaca, ekspert od odchudzania.

Witaminy to, tak jak białka czy tłuszcze, składniki odżywcze, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz utrzymania dobrego stanu zdrowia. Są też niezwykle ważne w procesie odchudzania, ponieważ bez witamin organizm nie będzie chudł efektywnie.

- Szczególnie cenne są witaminy z grupy B, które biorą udział w spalaniu węglowodanów. Ich niski poziom nie jest w stanie zapobiec odkładaniu się niepotrzebnych tłuszczów - wyjaśnia Konrad Gaca, ekspert leczenia otyłości.

Niedobór witaminy D może objawiać się rozmiękaniem kości. Jest to wyjątkowo niebezpieczne dla osób, które czynnie uprawiają sport, bo może dodatkowo narażać je na kontuzje.

- Witaminy są niezbędne także podczas budowania masy mięśniowej. Przy ich niedoborach praca nad zgrabną sylwetką jest więc praktycznie niemożliwa - dodaje specjalista.

Z kolei braki witaminy C wpływają również negatywnie na spalanie, bo mogą przyczynić się do osłabienia odporności całego organizmu, a to z kolei przełożyć się na przemęczenie, senność i brak energii.

- Ciągłe uczucie zmęczenia może nas skutecznie odciągać od regularnych ćwiczeń fizycznych. Złe samopoczucie może również być powodem ciągłego odczuwania chęci sięgnięcia po słodkie przekąski, w celu uzupełnienia braków energetycznych - zwraca uwagę Konrad Gaca.

Nie można zapomnieć o błonniku, który odgrywa bardzo ważną rolę w odchudzaniu. Przede wszystkim dlatego, że daje uczucie sytości, wchłania wodę i pęcznieje w żołądku. Najwięcej błonnika znajdziemy w pełnoziarnistych produktach zbożowych (razowym pieczywie, grubych kaszach, brązowym ryżu) i otrębach.

Osoby na diecie powinny włączył w swój jadłospis takie produkty, jak ostra papryka, pieprz i imbir. Dlaczego? - Ponieważ są naturalnym źródłem termogeników. Przyspieszają one metabolizm i spalanie tłuszczu. Termogeneza to nic innego jak wytwarzanie ciepła i utrzymywanie stałej temperatury ciała. Większe wytwarzanie ciepła powoduje większe wydatkowanie energii i co za tym idzie - spalanie. Termogenezę można przyspieszyć poprzez aktywność fizyczną, a także substancje pochodzące z żywności - tłumaczy Konrad Gaca.

Zaznacza jednocześnie, że jest przeciwnikiem „tabletek na odchudzanie”. - Stawiam na mądrą suplementację regeneracyjną, która jest uzupełnieniem indywidualnie dopasowanego systemu żywieniowego i treningowego - dodaje ekspert ds. leczenia otyłości.

Jeśli zaś chodzi o chrom, L-karnitynę czy jod, to podkreśla, że rozsądna suplementacja nie zaszkodzi. Chrom wspomaga metabolizm, L-karnityna przyspiesza spalanie, a jod umożliwia tarczycy wytwarzanie hormonów pobudzających przemianę materii.

- W czasie odchudzania w organizmie dochodzi bowiem do kumulacji wolnych rodników, dlatego suplementacja jest niezbędnym działaniem, które zagwarantuje nam zdrowie podczas redukcji wagi - dodaje Gaca.

Archiwalne wydania Leksykonu Zdrowia możecie kupić tutaj:

KURIER LUBELSKI + XIII cz. LEKSYKONU ZDROWIA. KLIKNIJ I KUP!
KURIER LUBELSKI + XII cz. LEKSYKONU ZDROWIA. KLIKNIJ I KUP!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski