Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lotnisko w Świdniku. Nowi chętni do budowy

(jsz)
Budowa lotniska w Świdniku. Fot: Bartosz Żurawski
Budowa lotniska w Świdniku. Fot: Bartosz Żurawski
Siedem firm zgłosiło się do przetargu na budowę dróg wewnętrznych dla lotniska w Świdniku. Dzisiaj spółka zakończyła przyjmowanie ofert. Jednocześnie trwają prace przy budowie płyty lotniska.

Zwycięzca zamkniętego właśnie przetargu zbuduje drogi pożarowe, techniczne i patrolowe. Wynik postępowania zostanie ogłoszony w ciągu 2 miesięcy. Wtedy też powinniśmy poznać firmę, która zajmie się budową terminala.

W połowie lipca wyszło na jaw, że będzie on mniejszy niż pierwotnie zakładano. Terminal miał mieć powierzchnię 23 tys. mkw. i formę dwóch połączonych prostokątów. W głównej hali planowano 9 stanowisk odprawy bagażowej, a w hali przylotów 3 karuzele odbioru bagażu. Zaprojektowano też ruchome schody, prowadzące na antresolę. Tu miała być restauracja z widokiem na płytę lotniska.

Po cięciach terminal będzie miał powierzchnię 11 tys. mkw. Zrezygnowano z antresoli, podpiwniczenia i pomieszczeń technicznych. Spółka zapewnia, że zmniejszenie budynku nie zamyka możliwości jego późniejszej rozbudowy.

Niezależnie od kolejnych przetargów, na terenie przyszłego portu lotniczego trwają roboty makroniwelacyjne. W ciągu każdego tygodnia przemieszczane jest około 40 tys. m³ gruntu. Kontynuowane są także prace na kolejnych odcinkach koryta drogi startowej.

Ekipy budowlane pracują również przy sektorach płyty postoju samolotów. Układany jest tam geokompozyt i warstwy mrozoochronne. Grunt jest również stabilizowany cementem.

Równocześnie trwa montaż kanalizacji deszczowej, powstaje system odwodnienia płyty postojowej. Na kolejnych odcinkach budowlańcy izolują studnie kanalizacyjne, zasypują wykopy, obsadzają włazy i zaślepiają stare kanały. W rejonie lasu i Świdnika Dużego trwają prace przy ogrodzeniu lotniska.

W pierwszej połowie lipca spółka PLL oddała do użytku nową drogę do Regionalnego Parku Przemysłowego w Świdniku. Inwestycja była koniecznością, bo budowa portu odcięła dojazd do dwóch dużych firm. Nowa trasa ma 300 metrów długości i 6 metrów szerokości. Oświetla ją 11 latarni. Całość kosztowała ponad 700 tys. zł.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski