Lotnisko w Świdniku rośnie. Terminal już za 3 miesiące (ZDJĘCIA)

Aleksandra Dunajska
Lotnisko w Świdniku rośnie
Lotnisko w Świdniku rośnie Tomek Koryszko
Udostępnij:
Terminal lotniska, którego budowa ruszyła w październiku, już prawie w całości jest oszklony. W środku trwają prace wykończeniowe. Mimo tempa budowa nieco się opóźni - zamiast pod koniec lipca budynek ma być gotowy 24 sierpnia.

Czytaj więcej o budowie lotniska w Świdniku w naszym serwisie

- W terminalu montowane są m.in. instalacje sanitarne i elektryczne, winda, podwieszane sufity. Wstawiane są także drzwi, układane są posadzki. Powstają także m.in. bramki kontroli bezpieczeństwa - wyliczał wczoraj Robert Widlak, kierownik kontraktu z Budimexu.

Dzisiaj ma ruszyć montaż elewacji zewnętrznej ze specjalnego aluminiowego materiału - kalzipu. Budowane są też perony, na które wysiądą pasażerowie przyjeżdżający na lotnisko przyjadą szynobusem.

Terminal miał być gotowy do końca lipca. Ale termin został przesunięty o niecały miesiąc. - Podpisaliśmy w tej sprawie aneks do umowy ze spółką Port Lotniczy Lublin. Zakończymy prace 24 sierpnia - powiedział Robert Widlak.

Prace na lotnisku to jednak nie tylko budowa terminala. Powstaje też droga startowa gdzie wykonywana jest m.in. podbudowa z kruszywa. Rośnie też baza paliw a firma Strabag realizuje drogi pożarowe, patrolowe i techniczne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rośnie poczucie zagrożenia cyberprzestępczością

Wideo

Komentarze 39

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
max payne
זי שיתוף?
T
THC
Moj pies wali na ciebie miedzy oczy cieplym moczem.
T
Twoj Syn
Moj pies wali na ciebie miedzy oczy cieplym moczem.
m
max payne
wielu pisało, że mały etc. Jeśli jego przepustowość jest obliczona na max. milion pasażerów rocznie to ja się pytam tych narzekających kiedy My osiągniemy pułap miliona pasażerów ? czy w ogóle kiedykolwiek osiagniemy ??? Skoro Rzeszów ma rocznie poniżej 500tys. osób a działa już od wielu lat??
y
yogi
bo wygląda nieboraczek na zabiedzonego
s
spike
Pisząc zdania wielokrotnie złożone powinno się unikać zbyt częstych powtórzeń(nie uważałeś na lekcjach polskiego). Obiecuję że przestanę uzywać słowa "destynacja",jeśli Ty zobowiążesz się do tego,że już nigdy w życiu nie wypowiesz takich słów jak OK, SUPER,WEEKEND czy SORRY. Pozdrawiam
j
jon
właściwszego określenia niż " destynacje " to nie mamy w języku polskim ?
s
spike
Po pierwsze- zarzut,że lotnisko jest za małe jest bardzo łatwy do obalenia. Lublin to nie Warszawa,Kraków czy Wrocław, i przez najblizsze 20 lat nic się nie zmieni-jesteśmy biedniejsi od mieszkańców tych miast i a liczba ludności jest dużo mniejsza...nigdy nie będzie tylu pasażerów na lubelskim lotnisku co w portach miast wyżej wymienionych.A zatem na najblizsze lata wystarczy nam to co mamy,ważne że jest zarezerwowany teren po ew. rozbudowę

Należy także pamiętać,że lotnisko budowane jest z naszych pieniędzy(przypominam że dotacje z UE też z nieba nie spadają i ich część stanowi udział Polski w składce członkowskiej). W założeniu port ma na siebie zarabiać,więc raczej bym się cieszył że nie jest on zbyt duży,bo maleje ryzyko generowania dużych strat, a więc równiez zagrożenie, że musielibyśmy wszyscy dokładać się do jego funkcjonowania i limuzyn etatowych Sobczaków i innych zawodowych pasożytów.

Po drugie: Zarzut że port jest brzydki...o gustach się nie dyskutuje. Zdarza mi się latać tanimi liniami( a rozumiem że na nich będzie bazować to przedsięwzięcie) i widziałem juz różne lotniska w Europie. Każdy kto latał to potwierdzi,że będzie to jeden z ładniejszych portów w Europie(regionalnych oczywiście). Kto np leciał z Kerry Airport w Irlandii, ten wie o czym piszę.

Co do materiałów,z których budowane jest lotnisko...no cóż,to tez sa koszty, a pozatym nie ma juz w Polsce marmuru i granitu-wszystko na pniu wykupują ZUSY,US i NFZty. :)

Po trzecie: nie zachłystujmy się za wcześnie sukcesem. To że ktoś na chłodno analizuje i kalkuluje wszystko to co się dzieje w związku z powstawaniem lotniska, nie oznacza jeszcze,ze jest malkontentem i życzy źle Lublinowi.

Sam fakt budowania lotniska to jedno,cieszmy się z tego..ale nie popadajmy w hurra optymizm,bo niestety ale wszystko wskazuje na to że prezes portu robi ludzi w bambuko. Przechwala się w mediach gdzie my to nie polecimy a tymczasem do dzisiaj nie wiemy nawet jakie linie chcą wejść do Lublina i czy wogóle chcą. Dla przykładu lotnisko w Modlinie-port otwieraja najwcześniej w lipcu,ale już od prawie 3 miesięcy wiadomo że na 100% pojawi się tam Ryan air a Wizzair przeniesie się tam z okęcia i dołozy 2 razy wiecej polaczen niż dotychczas. A skąd wiadomo? Ano stąd ,że mozna już kupić bilety na konkretne daty,konkretne destynacje.

Pytam się gdzie są władze prtu w Lublinie?Skoro tyle obiecują,to niech pokażą karty. Przypominam im że lotnisko to nie jest ich prywatny folwark i maja obowiązek informować mieszkanców regionu o tak ważnych kwestiach.

i ostatnia-boję się że Lublin popełni błąd Rzeszowa. Tamtejsze władze płacą z publicznych pieniędzy Ryanairowi, że ten łaskawie do nich przyleci. To nie żart,płacą kilka milionów rocznie firmie która w zeszłym roku zarobiła na czysto ponad 350 milionów dolarów. Żeby się nie okazało że w Lublinie badzie tak samo-PATRZMY IM NA RĘCE!
d
ddd
a czy GABINET PREZESA już jest gotowy, bo nie ma nic o tym na zdjęciach a bardzo chciałbym podarować mu bierki do nowego gabinetu, żeby chłop miał co robić?
k
kls
Stalin czy Goebbels? Czarna propaganda bez obiektywnej oceny. Jak zwykle trzeba publczności wyjaśnić dlaczego budowa/projekt/pomysł się nie uda. Dlatego uważają nas za Polskę B. Bez zmiany myślenia będze trudno.
e
ede-k
Czy wyjaśniło się z lotami do Niemiec? Monachium czy Frankfurt? TEN temat szczególnie mnie interesuje. Jeżeli macie jakieś info - proszę dać znać. Dziękuję.
M
Marcin
Juz czekam na loty z Birmingham
r
robol
Na peronach nie ma wpustów kanalizacji deszczowej.
m
max payne
w zewnętrznych ścianach betonowych.
m
max payne
są równo porobione a na dnie spadków pewnie kratki ściekowe. Nie wierzę, żeby ktoś bezmyślnie tak spieprzył, to nawet nie zostałoby odebrane przez kierownika.
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie