Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lotnisko w Świdniku: Terminal na ukończeniu, drogi w budowie

Redakcja
W tym tygodniu ruszył montaż szyb w terminalu. Fot. Mikołaj Majda / Port Lotniczy Lublin
W tym tygodniu ruszył montaż szyb w terminalu. Fot. Mikołaj Majda / Port Lotniczy Lublin
Na lotnisku w Świdniku ruszyła budowa bazy paliw oraz dróg lotniskowych. W terminalu trwają prace wykończeniowe.

Wykonawcą dróg pożarowych na lotnisku jest firma Strabag. W tej chwili prace są na etapie robót ziemnych, układana jest warstwa mrozoochronna.

– Drogi pożarowe zostały zaprojektowane wraz z nawierzchnią bitumiczną dla przejęcia obciążeń wozów strażackich. Ich powierzchnia wyniesie 7 045 mkw – wyjaśnia Piotr Jankowski, rzecznik Portu Lotniczego Lublin. – Natomiast nawierzchnia drogi patrolowej została zróżnicowana z uwagi na dodatkowe jej przeznaczenie. Pewne jej odcinki będą wykorzystywane jako podjazd do płyty sprzętu technicznego przez pojazdy specjalistyczne zaangażowane przy obsłudze samolotu zagrożonego. Powierzchnia bitumiczna wyniesie 11 260 mkw.

 

>> Lotnisko w Świdniku: Szyby, kafelki i instalacja elektryczna w terminalu. Zobacz zdjęcia

 

Dodatkowo Strabag ma wykonać odcinek drogi patrolowej o powierzchni ok. 14 960 mkw, z nawierzchnią z kruszywa łamanego i tłucznia, który użytkowany będzie głownie przez pojazdy służby „security" i sporadycznie przez pojazdy serwisowe ILS. – W ramach oznakowania dróg pożarowych ich krawędzie zostaną pomalowane farbą białą, linią ciągłą o szerokości 15cm na całej długości z wyjątkiem odcinków dla podjazdów bądź zjazdów z nawierzchni – dodaje Jankowski. Wartość zamówienia to łącznie 5,189 mln zł.

Rozpoczęła się także budowa bazy paliw. Jej wykonawca jest konsorcjum na czele którego stoi Zakład Budowlano-Sprzętowy z Łęcznej. – Oprócz budowy samej bazy paliw firma zadba również o wewnętrzne instalacje m. in. wodno-kanalizacyjne, grzewcze, chłodnicze, wentylacyjne oraz instalacje specjalne dotyczące technologii paliwowej – wylicza Jankowski. – Całość powstanie pod koniec września, a koszt inwestycji to 4,366 mln zł.

Tymczasem terminal jest już na ukończeniu. W tym tygodniu ruszył montaż szyb w fasadach budynku oraz układanie glazury w sanitariatach. Zakończono już zagęszczanie nasypów na peronie szynobusu i rozpoczęto układanie płyt peronowych. W piwnicy malowane są ściany, a w hali na parterze montowane są ścianki działowe z płyt gipsowo-kartonowych. Trwa montaż instalacji sanitarnych i elektrycznych.

 

W spółce ogłoszono nabór na 3 na kolejne stanowiska: Kierownika Zmiany-Koordynatora Rejsu, Kierowcę-Ratownika Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej oraz Dowódcę Zmiany Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej. Na stanowisku Kierownika Zmiany- Koordynatora Rejsu zatrudnione zostaną dwie osoby.

– Kierowców-Ratowników Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej będziemy potrzebować aż 20. Ich zadaniem będzie udział w ewentualnych działaniach ratowniczo-gaśniczych, udział w szkoleniach doskonalących. Tutaj praca będzie odbywała się również w systemie zmianowym – wyjaśnia Piotr Jankowski, rzecznik Portu Lotniczego Lublin.

4 osoby znajdą zatrudnienie jako Dowódcy Zmiany Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej. Szczegóły związane z rekrutacją znajdują się na stronie www.airport.lublin.pl w zakładce „rekrutacja”.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski