Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lubelscy przedsiębiorcy ostro do urzędników: Nie promujecie biznesu!

rp
Program promocji trzeba uzgadniać z przedsiębiorcami. Trzeba też nastawić na eksport naszych produktów i usług – wyliczała postulaty wojewoda Genowefa Tokarska.
Program promocji trzeba uzgadniać z przedsiębiorcami. Trzeba też nastawić na eksport naszych produktów i usług – wyliczała postulaty wojewoda Genowefa Tokarska.
Promocja gospodarcza naszego województwa jest fatalna – powtarzali na dzisiejszym spotkaniu u wojewody przedsiębiorcy. Na urzędników spadł grad gromów.

Żeby w naszym województwie pojawiły się inwestycje przemysłowe potrzeba dobrych dróg, w tym przede wszystkim ekspresowej S17 Warszawa – Lublin – stwierdzili uczestnicy  Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego skupiającej przedstawicieli związków zawodowych, samorządowców, urzędników państwowych oraz pracodawców. Za to prawdziwe emocje wzbudziła sprawa promocja gospodarcza Lublina i województwa.

Przykładem fatalnej „promocji” gospodarczej województwa miał być ubiegłoroczny wyjazd do Chin organizowany przez władze Lublina.

– To była kompromitacja. W 90 proc. pieniędzy dołożyli przedsiębiorcy. Ale najgorsze, że na naszych folderach i innych materiałach reklamowych była informacja nie o Chinach tylko Tajwanie (Chiny traktują Tajwan jako zbuntowaną prowincję). Chińczycy zarekwirowali nam wszystko. Nie rozumiem jak mogło dojść do takiej wpadki - opowiadał Ryszard Najda, wiceprezes Zarządu Lubelskiego Związku Pracodawców.

Przedstawiciele organizacji pracodawców dopytywali, jakie efekty przynosi wydawanie setek tysięcy złotych na np. strefę ekonomiczną w Lublinie. Dziwili się, że Biuro Obsługi Inwestora w lubelskim magistracie nie kontaktuje się z nimi.

- Jak chcecie nas promować skoro nas nie znacie? – pytał retorycznie Dariusz Jodłowski z ZPPL „Lewiatan”.

- Staramy się robić co możemy. Promować trzeba mieć co, nie mogą być likwidowane kolejne przedsiębiorstwa – mówił Ireneusz Maleszyk, kierownik oddziału Promocji Handlu i Inwestycji z Urzędu Marszałkowskiego.

- Nasz region to nie tylko buraki i jabłka. Mamy rewelacyjnych, odważnych młodych przedsiębiorców, którzy działają np. w branży informatycznej. Trzeba, co trzy miesiące inwentaryzować to co mamy – odparł Jodłowski.

- Potrzebujemy lepszego przygotowania wyjazdów, szczególnie zagranicznych. Program promocji trzeba uzgadniać z przedsiębiorcami. Trzeba też nastawić na eksport naszych produktów i usług – wyliczała postulaty wojewoda Genowefa Tokarska.

Członkowie Komisji chcą regularnie dowiadywać się jak urzędnicy prezydenta i marszałka promują gospodarkę naszego województwa. Docenili jednocześnie promocję firm z branży rolno – spożywczej. 

 

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski