Nasza Loteria

Lubelscy urzędnicy dostaną nowy biurowiec. Przetarg na inwestycję przy Leszczyńskiego już o krok

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Biurowiec przy ul. Leszczyńskiego w Lublinie
Biurowiec przy ul. Leszczyńskiego w Lublinie Łukasz Kaczanowski
Na przełomie lutego i marca ma być ogłoszony przetarg na budowę nowego biurowca dla miejskich urzędników. Inwestycja oznacza, że obecny budynek przy ul. Leszczyńskiego w Lublinie zniknie z powierzchni ziemi. W jego miejsce powstanie nowy obiekt. Koszt operacji jest szacowany na 60 mln zł.

- Już wkrótce ogłosimy przetarg na nowy biurowiec przy ul. Leszczyńskiego. Procedury powinny ruszyć na przełomie lutego i marca – zapowiada Andrzej Wojewódzki, sekretarz Lublina. O konieczności budowy takiego obiektu miasto mówi od lat. - To zagadnienie jest ciągle powtarzane, przynajmniej, jak ja pamiętam, od 1990 roku i rzeczywiście w tym zakresie były różne plany - przypomina Wojewódzki.

Ostatecznie stanęło na tym, że biurowiec stanie przy ul. Leszczyńskiego. Dokładnie w miejscu obecnie stojącego tam gmachu, który od początku lat 70. ubiegłego wieku zajmują miejscy urzędnicy.

Nowy biurowiec ma mieć ok. 13,8 tys. mkw powierzchni użytkowej, w tym ok. 6,3 tys. mkw powierzchni biurowej. Budynek będzie miał siedem kondygnacji naziemnych i 29 metrów wysokości. Powstanie parking podziemny.

Nowy obiekt będzie trzy razy większy od tego, który obecnie stoi przy ul. Leszczyńskiego 20. - Główne wejście zaplanowano od strony ul. Leszczyńskiego, ale będzie także możliwość wejścia od strony Ogrodu Saskiego, co jest ważne dla osób, zmierzających od strony ul. Lipowej, Racławickich – opisywał budynek Krzysztof Żuk, prezydent Lublin, w ubiegłym roku gdy ratusz przedstawił koncepcję nowego gmachu.

Obecnie przy Leszczyńskiego swoje siedziby mają: Wydział Spraw Administracyjnych, Wydział Zdrowia i Profilaktyki, Urząd Stanu Cywilnego oraz Biuro Obsługi Inwestorów. Ci urzędnicy wyprowadzą się do wynajętego przez ratusz biurowca. Chodzi o budynek firmy Orion przy ul. Spokojnej 2 (naprzeciwko ratuszowego biurowca przy ul. Wieniawskiej 14).

Kiedy odbędzie się „operacja – przeprowadzka”? – Właściciel wynajmowanych przez nas powierzchni biurowych przy ul. Spokojnej jest zobowiązany przekazać przedmiot najmu do końca marca – mówi Wojewódzki. Nie precyzuje, kiedy ruszy wielka przeprowadzka urzędników. – W pierwszej kolejności siedzibę zmienią pracownicy Wydziału Spraw Administracyjnych. Jest to związane z koniecznością zapewnienia właściwej obsługi wyborów prezydenckich. Wybory odbędą się 10 maja.

Przy Spokojnej ratusz będzie miał do dyspozycji ok. 3,3 tys. mkw powierzchni. Stawka miesięcznego czynszu za mkw wynosi łącznie 67,65 zł (sam czynsz – 52,89 zł i opłata serwisowa – 14,76 zł). Łącznie da to kwotę 223,2 tys. zł.
Na budowę nowego biurowca zarezerwowano w tegorocznym budżecie Lublina kwotę 3 mln zł. Przy czym nie wiadomo czy fizycznie same roboty budowlane ruszą. W budżecie zapisano bowiem, że są to pieniądze, które powinny wystarczyć na rozbiórkę istniejącego budynku i opracowanie projektu budowlano-wykonawczego. Całkowity koszt „wymiany” jednego budynku na drugi szacowany jest na 60 mln zł

Kiedy będzie gotowy biurowiec przy Leszczyńskiego? - Mamy nadzieję, że do 2023 roku wprowadzą się tam komórki organizacyjne – wskazuje Wojewódzki.

od 16 lat
Wideo

W jakim kierunku powinna się zmieniać UE?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

niech rzad pisu daje tyle kasy ile trzeba np, na oświatę to znajdzie się więcej pieniędzy na komunikację

G
Gość

Budynek jest potrzebny, wstyd aby urząd miasta tak wyglądał, straszy na kilometr

G
Gość
19 lutego, 08:15, Gość:

Przenieść urzędasów do pustej Astorii.

19 lutego, 9:26, Gość:

To byłaby prawdziwa gospodarnośc a nie budowanie nowego biurowca za tyle kasy której brak na komunikację miejską

19 lutego, 10:00, Gość:

Astoria nie ma parkingów. Toż to byłby istny horror dla petentów.

ten budynek też nie będzie mia parkingów dla petentów, tylko płatny u dewelopera przy Czechowskiej

G
Gość

owszem dostaną urzędnicy, ale nowy biurowiec to też bardziej komfortowe warunki dla mieszkańców załatwiających sprawy urzędowe

X
XxX

Samonapędzająca się machina. Obsługa coraz większej liczby bzdurnych przepisów wymaga coraz większej liczby urzędników, pieniędzy, biur itd. Kiedy dojdziemy do punktu gdy pozostaną sami urzędnicy i kto wtedy będzie zarabiał na ich wynagrodzenia?

G
Gość
19 lutego, 08:15, Gość:

Przenieść urzędasów do pustej Astorii.

19 lutego, 9:26, Gość:

To byłaby prawdziwa gospodarnośc a nie budowanie nowego biurowca za tyle kasy której brak na komunikację miejską

Astoria nie ma parkingów. Toż to byłby istny horror dla petentów.

G
Gość
19 lutego, 08:15, Gość:

Przenieść urzędasów do pustej Astorii.

To byłaby prawdziwa gospodarnośc a nie budowanie nowego biurowca za tyle kasy której brak na komunikację miejską

G
Gość

Biurowiec jest aż bardzo potrzebny w tej chwili gdy nie ma pieniędzy na komunikację miejską?

G
Gość

Szkoda, że taki biurowiec nie powstanie w sąsiedztwie Areny. Urząd poza centrum odciążyłby ruch drogowy, do tego mnóstwo miejsca do zaparkowania.

m
melion

gospodarny fantomas. ciekawe, kto wygra. zapewne najlepszy

J
Jaa

Jak zwykle drogo. Tu 60 mln, na przebudowe raclawickich 100,wczesniej na wodotrysk na placu litewskim kilkanaście mln i inne "tanie" i "niezbędne" inwestycje dają pustki w miejskiej kasie

b
budowlaniec

chyba do rej ceny należy dopisać cyfrę "1" przed podana przez pana Wojewódzkiego ceną

J
Japolan

Akurat możliwość wejścia do budynku od strony Ogrodu Saskiego ma najmniejsze znaczenie. Akcentowanie tej możliwości przy tak kosztownej inwestycji to zwykła manipulacyjna ściema.

G
Gość

Przenieść urzędasów do pustej Astorii.

G
Gość

Spokojnie, ten biurowiec nigdy nie powstanie. Nie bo to sa umowy 10 letnie z kolegami na wynajem prywatnych biurowcow zeby psuc taki dobry deal wyprowadzania pieniedzy z miejskiej kasy.

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski