Lubelski odcinek A2 nie będzie autostradą. Brak kasy

Sławomir Skomra
Resort infrastruktury coraz głośniej mówi, że A2 będzie kończyć się na terenie Mazowsza, a na terenie Lubelszczyzny będzie to trasa niższej klasy o przekroju 2+1.
Resort infrastruktury coraz głośniej mówi, że A2 będzie kończyć się na terenie Mazowsza, a na terenie Lubelszczyzny będzie to trasa niższej klasy o przekroju 2+1. Grzegorz Dembinski
Planowana od lat droga może nie być ani autostradą, ani ekspresówką. Stanisław Żmijan, poseł PO z Lubelszczyzny, chce wyjaśnień od ministra.

A2 to autostrada wiodąca od granicy z Niemcami w Świecku przez Warszawę prawie do Siedlec. Od lat jest mowa o dokończeniu trasy i doprowadzenie jej przez północną Lubelszczyznę do Terespola. Wydawało się, że właśnie jest na to duża szansa. W końcówce kadencji, rząd PO przyjął program budowy dróg na najbliższe lata. W tym dokumencie zapisano, że A2 ma powstać do 2022 roku. Platforma dopuszczała scenariusz, że zamiast autostrady powstanie droga ekspresowa.

Tymczasem kilka tygodni temu, po zmianie władzy, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk ogłosił, że PO zaplanowała za mało pieniędzy na drogi. Na realizację programu przewidywano 107 mld zł, podczas gdy wartość projektów opiewa na 198 mld zł. Dlatego listę inwestycji trzeba zmienić.

Wygląda na to, że pierwszą ofiarą cięć będzie lubelski odcinek A2. Resort coraz głośniej mówi, że nie będzie to autostrada ani ekspresówka, tylko trasa niższej klasy o przekroju 2+1. Czyli dwa pasy ruchu w jedną stronę i jeden w przeciwną.

Przeciwko takiemu rozwiązaniu protestuje Stanisław Żmijan, poseł PO, zastępca przewodniczącego sejmowej komisji infrastruktury. W interpelacji do ministra infrastruktury pomysł 2+1 nazywa „półśrodkiem”, który „może na całe lata zablokować możliwość dokończenia trasy w standardzie drogi szybkiego ruchu” - czytamy w piśmie Żmijana.

Zdaniem posła droga niższej klasy sprawi, że ciężarówki wiozące towar od wschodniej do zachodniej granicy będą omijać tę drogę, a to z kolei źle odbije się na Białej Podlaskiej i Terespolu.

Dlatego Żmijan chce od resortu jednoznacznej odpowiedzi, czy ministerstwo rozważa na Lubelszczyźnie budowę A2 w standardzie 2+1.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 66

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Biała74
A w przez jakie województwo według Ciebie przebiega w większości E30 na odcinku Siedlce Terespol? Po co piszesz komentarze bez sensu?
p
podatnik
Nie obrażać mieszkańców Lubelszczyzny!!!!!! Jaśnie pany z pod znaku PO każdego innego mają za głupka, to jaśnie pany z PO uważają, że jesteśmy gorszy sort. Przegraliście i dajcie sobie spokój. Weżcie się do konstruktywnej roboty. Wstyd tak płakać nad sobą.
g
gobbler
Lublin pominięto. Autostrada według władz nie jest nam potrzebna, tak jak i lotnisko i wiele innych inwestycji, które pozwalają wyciągnąć ten region ze stanu zupełnego zacofania i marginalizacji..
g
gobbler
Tak, do tej rzekomo "lubelskiej autostrady" trzeba by jechać około 100 km z Lublina. Więc jaka tam ona lubelska??? Ważne żeby chociaż S-17 z Lublina do Warszawy zostawili w spokoju, albo zmienili jej status na autostradę. Na tej "drodze śmierci" jest bardzo duży ruch, a dobra droga urywa się tuż za Kurowem.
g
gość
Ciekawe ile kasy państwo z budżetu dorzuci do świątyni Opatrzności Bożej w Warszawie. Tam kasa podatników na pewno jest już zarezerwowana.
k
kartograf2
Masz 100% racji, A2 miała przebiegać przez powiat kołobrzeski, tj. rewir posła Żmijana.
r
rada
Jak nie dowidzisz, to kup sobie okulary i będzie po temacie,
a jak zaćmę masz, to ją usuń i zobaczysz Chełm na mapie!
A
Andy
Bastion PIS- u otrzyma nagrodę. W sumie dla furmanek to będzie super droga. Lubelszczyzno tak trzymać, więcej kasy dla nas na zachód od Wisły !!!
Z
Zawsze znajdą
Nawet jeśli to tyle juz w nocy przeforsowali, że nie mogli dorzucić cos na drogi a tak zapomniałem zbyt byli zajęci obsadzaniem wszytskiego co sie tylko da, łacznie ze sprzataczkami swoimi ludzmi. A to, że tną na drogi w regionie gdzie dostali najwieksze poparcie- przypadek?
n
nie ma
Idz ty lepiej do pracy jakiejś, pożyteczny bedziesz.
D
Dobra
Nawet jeśli to tyle juz w nocy przeforsowali, że nie mogli dorzucić cos na drogi a tak zapomniałem zbyt byli zajęci obsadzaniem wszytskiego co sie tylko da, łacznie ze sprzataczkami swoimi ludzmi. A to, że tną na drogi w regionie gdzie dostali najwieksze poparcie- przypadek?
F
FTF
Chyba redaktorowi brak klasy, co to za język z pod budki z piwem?
r
rawicz
A może ciachnęli parę miliardów, bo im zaczyna brakować na obietnice? Może górnikom zafundują za to 15-tki???
h
hary
Jeżeli premier rządu PIS ogranicza budowe drogi choćby ekspresowej to będzie miał ostatni głos ,gdyż traktowanie tego regionu jest gorsze od PO ,jezeli brak kASY TO WYKONAĆ 75 PROCENT DROGI 4 JEZDNIOWEJ ,PONIEWAŻ DROGĘ DO SAMOCHODÓW OSOBOWYCH 3 PASY NIECH W kRAKOWIE CZY KIELCACH BUDUJĄ
G
GOSC
WIEMY DOBRZE ZE NIEBEDZIE BO NIEMAJA PIENIEDZY ALE MOZE CHINSKI MUR WYBUDUJA TO BEDZIE BARDZIEJ POZYTECZNE I TANSZE
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie