Lubelski Rower Miejski. Powstaną nowe wypożyczalnie

Artur Jurkowski
Do dyspozycji lublinian będzie 850 rowerów miejskich
Do dyspozycji lublinian będzie 850 rowerów miejskich archiwum
42 nowe uliczne wypożyczalnie rowerów pojawią się w Lublinie najpóźniej do końca marca. Ich budowa ruszy w najbliższy czwartek.

- Roboty rozpoczną się od utwardzania terenów pod przyszłe stacje rowerowe. Jednocześnie będzie pracowało kilka ekip wykonawcy, które będzie można spotkać na początku przy ulicach: Zbożowej, Spokojnej, Cukrowniczej, Gospodarczej, Niepodległości, Walecznych, Hempla, Łęczyńskiej czy Ruskiej - informuje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Kontrakt obejmuje budowę 47 wypożyczalni, z czego 42 z 420 rowerami w Lublinie: 37 „ratuszowych” (w tym dwie z rowerami dla dzieci), pięciu w ramach budżetu obywatelskiego. Kolejnych pięć powstanie w Świdniku (41 jednośladów).

Roboty wykona firma Next-bike, czyli obecny operator lubelskiego systemu roweru miejskiego. Inwestycja pochłonie łącznie 6,85 mln zł.

- Nowe stacje mają być gotowe najpóźniej do końca marca - dodaje Kieliszek.

Obecnie w Lublinie działają 43 wypożyczalnie z 430 rowerami: 40 przy ulicach i trzy w centrach handlowych (Plaza Lublin, Felicity i Tarasy Zamkowe). - Tegoroczny sezon rowerowy rozpocznie się nie później niż 1 kwietnia. Choć nie wykluczamy wcześniejszego uruchomienia wypożyczalni - twierdzi Kieliszek.

Morsowanie w Lublinie. Nie trzeba się hartować, wystarczy się przełamać (ZDJĘCIA, WIDEO)
Wypadek na Doświadczalnej: Samochód osobowy zderzył się z autobusem MPK
Grypa atakuje. Rośnie liczba chorych w Lublinie
Tragedia w szpitalu przy ul. Jaczewskiego: Śledztwo dobiega końca
Cavaliada 2016 w Lublinie. Wielkie święto jeździectwa w Targach Lublin (ZDJĘCIA)


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 37

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rowerowy Antek
Korzystam z roweru jako środka transportu ale nie uważam aby aż tak istotne było stawianie kolejnych stacji. Wdrażanie tego roweru miejskiego wydaje się podejrzanie "na siłę". Z chęcią bym się dowiedział KTO na tym zarabia najwięcej, bo nie oszukujmy się, nikt nigdy niczego nie zrobi dla mieszkańców, szczególnie tak kosztownego gdyby nie miało to zasilić czyjejś kieszeni.
z
zdrowie
Nie sluchajcie tych debilnych komentarzy. Baseny, rowery, sciezki rowerowe to inwestycje w zdrowie. To sie zwroci mniejszymi wydatkami na sluzbe zdrowia. Polacy sa zbyt otyli i narazeni na choroby cywilizacyjne. Im wiecej sciezek i rowerow tym wiecej ludzi z nich korzysta. To nie sa wydatki na marne. To NIEZBEDNE inwestycje w ogolne zdrowie społeczeństwa.
q
qqq
Wlasnie znow przez pedalistow wyplyna pieniadze do niemiec. Pedalisci zamast rowerow kupili by sobie po golfie czy passacie i lepiej by bylo jakby jezdzili jak normalni ludzie samochodami.
Ile by drogi byly szersze gdyby nie ścieżki rowerowe. Byloby gdzie parkowac nasze passaty.
.
Mam dane dotyczące transferu polskich pieniędzy do centrali watykańskiego okupanta od 1989 r.!
Są szokujące.
K
Kolonista
Kolejne miliony (tym razem 6,85 mln zł) wracają do Niemców.
To dzięki "przychylności" pilnujących z PO i tzw. funduszy EU.
Przepłacane x10, a w dodatku na rzecz obcej gospodarki.
A
Ada
mniej aut na ulicy i zdrowie mieszkańców
A
A.
Wiosny i Rowerków
m
magdalena z lublina
tu naprawdę są większe i poważniejsze potrzeby, ponad 6 mln wywalone w błoto, beztroska pana prezydenta i jego młodocianych doradców powalająca
i
iga
Prawdziwy rowerzysta jest rozpoznawalny z daleka, zna przepisy drogowe i wie jak się zachowywać w ruchu i przeważnie jeździ na swoim rowerze i do takich nic nie mam....ale reszta to święte krowy, którym pozwolono za dużo niczego nie wymagając. Tacy stwarzają zagrożenie dla pieszych, kierowców i siebie samych i w związku z tym ta plaga rowerowa mnie denerwuje, bo jak zwykle jest w tych działaniach bezmyślność i brak przygotowania
c
chłop
a na swoim pedałopedzie mosz zołożone zimówki co by tera jeździć? jak nie to nie pitol o błocie i zosuwoj na bucie
B
BusinessOwner
Najlepiej pozamykać ulice w Centrum na ich potrzeby. A może zlikwidować część linii MPK, kosztem zwiększania stacji rowerowych?
l
lbn
Tam by nawet ukradli i zDewastoeali coś czego się nie da ukraść lub zdewastowac
t
tellchar
Ale Świdnik sam płaci za swoje stacje
o
olala
fajnie że będzie więcej stacji
G
Gienek Gender
Zapomniałeś dodać, klecho, że powinno się oddać KK wszystkie tereny za 1% wartości!
Ty kato-naro-pisi lemingu i socjalistyczny trollu (jeden z drugim), zapomniałeś także wylać wiadro pomyj na Orliki - wszak zbudowane przez Tuska!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie