Lubelskie: Kampania promocyjna z Dolarem, ale za złotówki

  • Kurier Lubelski

Paweł Franczak

W listopadzie ubiegłego roku lubelski raper Tomek "Dolar" Dymek debiutował płytą "Dwanaście taśm". W sierpniu w tym roku wystąpił po raz pierwszy w zupełnie innej roli - jako twarz kampanii promującej Regionalny Program Operacyjny "Lubelskie - jasne, że do przodu!". Twarz i głos, dodajmy, bo Dolar na potrzeby kampanii nagrał hiphopowy utwór, narażając się przy okazji na zarzuty o komercjalizację.

"Yo!", Dolar zaczyna swój utwór jak każdy przyzwoity raper, sygnalizując, że zaraz rozpocznie pokaz swoich umiejętności. Dalej jednak, zamiast charakterystycznych dla rapu tekstów o życiu na ulicy, czy imprezach słyszymy: "Mamy plany i marzenia, technologie i wartości. To jest głos pokolenia, co wybiera możliwości. Moje miejsce, mój przekaz. Poczuj jego klimat, otwórz się na rozwój. To jest RPO z Lublina". To treść numeru "To jest RPO z Lublina", jednego z elementów kampanii, mającej na celu popularyzację funduszy unijnych wśród mieszkańców województwa lubelskiego. Została stworzona na zamówienie Urzędu Wojewódzkiego.

Drugim elementem są umieszczone przy lubelskich ulicach billboardy z podobizną Dolara. Fotografię mocno podretuszowano komputerowo, ale to Dolarowi nie przeszkadza. Tak, jak nie przeszkadzają mu głosy, że właśnie się sprzedał. Na Facebooku użytkownicy cytowali mu nawet ze złością jego własny utwór: "Po pierwsze nie dla hajsu, po drugie nie dla fejmu" ("hajs" to w slangu pieniądze, "fejm" - sława). Z tą różnicą, że celowo wyrzucali słowo "nie".

- Zadzwoniła do mnie agencja reklamowa z Warszawy i zaproponowała udział w kampanii. Zrobiłem to z lokalnego patriotyzmu, o pieniądzach mówiliśmy dopiero na końcu - tłumaczy 28-letni Dolar. - Krytyką się nie przejmuję i na nią nie odpowiadałem, nie miało to sensu. Przecież nie rapuję w reklamie wędlin, tylko w kampanii społecznej, która ma szczytny cel. Nagrałem to, co chciałem, nikt nie ingerował w tekst ani muzykę. Jedyny warunek był taki, żeby wpleść tam treści związane z RPO.

- Dolar to lubelski twórca, silnie zaangażowany w liczne działania na terenie województwa. Jest dobrze znany na scenie ogólnopolskiej, ale podkreśla w swej twórczości, że "lubelskie to jego miejsce". Tomek reprezentuje młode pokolenie, któremu chcemy uświadomić, że efekty programu dotyczą każdego z nich - pisał na stronie kampanii z-ca dyrektora Departamentu Regionalnego Programu Operacyjnego Marek Kowalski.

Dominika Lis z warszawskiej agencji Ecorys sp. z o.o. przygotowującej kampanię, dodaje, że dzięki udziałowi młodego rapera można było dotrzeć do młodego odbiorcy.

- Naszym "targetem" są osoby w wieku 18-30 lat, którym Dolar może pozytywnie się kojarzyć. To osoba kreatywna, zaangażowana społecznie i silnie związana z Lublinem - mówi.

Artysta nie chce zdradzić, ile zarobił, nie wyjaśnia tego też Ecorys. Wiadomo, że cała kampania kosztowała łącznie 595 tys. zł i że skoro RPO operuje złotówkami, to honorarium nie zostało wypłacone w dolarach.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową. Zapisz się do newslettera!

Wideo

polecane: "Bez ściemy" o prawnikach

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3