Lubelskie: Kampania promocyjna z Dolarem, ale za złotówki

    Lubelskie: Kampania promocyjna z Dolarem, ale za złotówki

    Paweł Franczak

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Na lubelskich ulicach pojawiły się billboardy z Dolarem

    Na lubelskich ulicach pojawiły się billboardy z Dolarem

    W listopadzie ubiegłego roku lubelski raper Tomek "Dolar" Dymek debiutował płytą "Dwanaście taśm". W sierpniu w tym roku wystąpił po raz pierwszy w zupełnie innej roli - jako twarz kampanii promującej Regionalny Program Operacyjny "Lubelskie - jasne, że do przodu!". Twarz i głos, dodajmy, bo Dolar na potrzeby kampanii nagrał hiphopowy utwór, narażając się przy okazji na zarzuty o komercjalizację.
    Na lubelskich ulicach pojawiły się billboardy z Dolarem

    Na lubelskich ulicach pojawiły się billboardy z Dolarem

    "Yo!", Dolar zaczyna swój utwór jak każdy przyzwoity raper, sygnalizując, że zaraz rozpocznie pokaz swoich umiejętności. Dalej jednak, zamiast charakterystycznych dla rapu tekstów o życiu na ulicy, czy imprezach słyszymy: "Mamy plany i marzenia, technologie i wartości. To jest głos pokolenia, co wybiera możliwości. Moje miejsce, mój przekaz. Poczuj jego klimat, otwórz się na rozwój. To jest RPO z Lublina". To treść numeru "To jest RPO z Lublina", jednego z elementów kampanii, mającej na celu popularyzację funduszy unijnych wśród mieszkańców województwa lubelskiego. Została stworzona na zamówienie Urzędu Wojewódzkiego.

    Drugim elementem są umieszczone przy lubelskich ulicach billboardy z podobizną Dolara. Fotografię mocno podretuszowano komputerowo, ale to Dolarowi nie przeszkadza. Tak, jak nie przeszkadzają mu głosy, że właśnie się sprzedał. Na Facebooku użytkownicy cytowali mu nawet ze złością jego własny utwór: "Po pierwsze nie dla hajsu, po drugie nie dla fejmu" ("hajs" to w slangu pieniądze, "fejm" - sława). Z tą różnicą, że celowo wyrzucali słowo "nie".

    - Zadzwoniła do mnie agencja reklamowa z Warszawy i zaproponowała udział w kampanii. Zrobiłem to z lokalnego patriotyzmu, o pieniądzach mówiliśmy dopiero na końcu - tłumaczy 28-letni Dolar. - Krytyką się nie przejmuję i na nią nie odpowiadałem, nie miało to sensu. Przecież nie rapuję w reklamie wędlin, tylko w kampanii społecznej, która ma szczytny cel. Nagrałem to, co chciałem, nikt nie ingerował w tekst ani muzykę. Jedyny warunek był taki, żeby wpleść tam treści związane z RPO.

    - Dolar to lubelski twórca, silnie zaangażowany w liczne działania na terenie województwa. Jest dobrze znany na scenie ogólnopolskiej, ale podkreśla w swej twórczości, że "lubelskie to jego miejsce". Tomek reprezentuje młode pokolenie, któremu chcemy uświadomić, że efekty programu dotyczą każdego z nich - pisał na stronie kampanii z-ca dyrektora Departamentu Regionalnego Programu Operacyjnego Marek Kowalski.

    Dominika Lis z warszawskiej agencji Ecorys sp. z o.o. przygotowującej kampanię, dodaje, że dzięki udziałowi młodego rapera można było dotrzeć do młodego odbiorcy.

    - Naszym "targetem" są osoby w wieku 18-30 lat, którym Dolar może pozytywnie się kojarzyć. To osoba kreatywna, zaangażowana społecznie i silnie związana z Lublinem - mówi.

    Artysta nie chce zdradzić, ile zarobił, nie wyjaśnia tego też Ecorys. Wiadomo, że cała kampania kosztowała łącznie 595 tys. zł i że skoro RPO operuje złotówkami, to honorarium nie zostało wypłacone w dolarach.



    Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową. Zapisz się do newslettera!



    Czytaj treści premium w Kurierze Lubelskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (12)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    DLACZEGO TWÓRCĄ KAMPANII JEST WARSZAWSKA FIRMA????????

    ?? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 31 / 32

    Skoro kampania ma na celu promocję i rozwój Lubelszczyzny, DLACZEGO TWÓRCĄ KAMPANII JEST WARSZAWSKA FIRMA???????? Dlaczego nie mogła się tym zająć jedna z lubelskich firm???? Lublin miasto absurdów:(

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    :)

    xxxx (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 32 / 37

    trzeba wiedziec o czym sie pisze :) kampania została stworzona na zamówienie Urzędu Marszałkowskiego panie "redaktorze" :)brawo za precyzje i inteligencję:)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Za "kampanię społeczną" wziął szmal i jeszcze boi się powiedzieć ile, he he.

    xxx (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 37 / 37

    Cienki Bolek z tego DOLARA. Zwykły tchórz, który dostał kasę budżetową i kuca teraz wstydząc się powiedzieć ile. HAJS HAJS HAJS.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    good job

    jogo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 57 / 46

    i dobrze... trzba promować, to co dobre...zawsze to młode pokolenie na scenie... i też do tego grona przekaz ten trafi, a nie jakieś bilbordy z truskawkami...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wstyd narodzie !

    xenka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 40 / 35

    Wstyd... ile zawiści i zazdrości przez Was przemawia... zamiast pisać głupie komentarze , lepiej spójrzcie w lustro i zastanówcie się jakimi jesteście ludźmi - tylko tak głęboko. Jeszcze można...rozwiń całość

    Wstyd... ile zawiści i zazdrości przez Was przemawia... zamiast pisać głupie komentarze , lepiej spójrzcie w lustro i zastanówcie się jakimi jesteście ludźmi - tylko tak głęboko. Jeszcze można się zmienić, jeszcze macie czas żeby uratować się przed zostaniem zgorzkniałymi gnidami, szczurami, które by chętnie zagryzły każdego kto osiąga jakieś sukcesy.. brrr..zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    niektórzy w Lublinie wiedzą jak się przyssać do publicznych pieniędzy

    tia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 43 / 34

    praca w radiu lublin, jakieś okazjonalne reklamy itd on tak samo jak większość lubelskich "animatorów kultury" nie zrobi niczego jeśli nie zapewnisz mu sowitej zapłaty z kasy podatników

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    321

    123 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 50 / 42

    Strata kasy. lepiej przeznaczyliby to na prawdziwą gwiazde, którą zna ktoś więcej niż tylko jego przydupasy idące za nim z tyłu. Lepiej, gdyby tą kasę przeznaczyli na jakieś rzeczywiste dzialania...rozwiń całość

    Strata kasy. lepiej przeznaczyliby to na prawdziwą gwiazde, którą zna ktoś więcej niż tylko jego przydupasy idące za nim z tyłu. Lepiej, gdyby tą kasę przeznaczyli na jakieś rzeczywiste dzialania typu budowa 100 metrów chodnikazwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    lamus

    ws (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 43 / 44

    dolar to zwykly lamus

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    redaktorek

    guest (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 63 / 41

    Panie redaktorze... ten artykuł to szczyt pana niekompetencji!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    :)

    wra (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 51 / 28

    To ten sam Dolar, który wygrał Wielką Bitwę Freestylowców w Czwórce! :) Zuch chłopak!
    http://www.polskieradio.pl/10/214/Artykul/384702,Dolar-zwyciezca-Wielkiej-Bitwy-Freestylowcow-(WIDEO)

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    O tym się mówi

    Wideo