Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lubelskie Linie Autobusowe będą wozić pasażerów razem z prywatną firmą

Aleksandra Dunajska
Takie mercedesy sprintery wyleasingowało jeszcze PKS Wschód, potem przekazało je do LLA. Busy miały pozwolić samorządowemu przewoźnikowi skuteczniej walczyć z prywatną konkurencją
Takie mercedesy sprintery wyleasingowało jeszcze PKS Wschód, potem przekazało je do LLA. Busy miały pozwolić samorządowemu przewoźnikowi skuteczniej walczyć z prywatną konkurencją Jacek Babicz
Lubelskie Linie Autobusowe utworzyły konsorcjum z prywatną firmą. - Celem jest zarabianie pieniędzy - podkreśla szef spółki.

LLA to spółka wydzielona na początku 2013 roku z PKS Wschód. Ta ostatnia, należąca do samorządu województwa, nazywa się teraz Lubelskie Dworce i jest jedynym właścicielem LLA.

W październiku ub.r. LLA powołały konsorcjum z prywatną firmą Garden Service. W ostatni poniedziałek pracowników LLA poinformowali o tym szefowie obu spółek.

- Poszukiwaliśmy konsorcjanta już od ponad roku. Jedyną firmą, która zdecydowała się na podjęcie współpracy był Garden - tłumaczy Józef Penar, prezes LLA. - Chcemy realizować wspólnie projekty przewozowe, które mają wzmocnić i odtworzyć działalność przede wszystkim w LLA. Tam gdzie nie moglibyśmy wejść i działać sami, spróbujemy we współpracy z Partnerem Stwarzają się też możliwości dodatkowego zarobkowania dla pracowników, korzyści dla pasażerów - twierdzi Penar. Szczegółów nie chce jednak zdradzać - przynajmniej na razie. - Celem powstania konsorcjum jest zarabianie pieniędzy - podsumowuje szef LLA.

Firma Garden Service działa na rynku przewozowym województwa lubelskiego od kilkunastu lat. Po upadłości PKS Biała Podlaska w połowie 2011 roku przejęła część kursów realizowanych wcześniej przez samorządowego przewoźnika. Jako jedyna firma wozi też pasażerów na lotnisko w Świdniku.

Właściciel Garden Service nie chciał wczoraj rozmawiać o konsorcjum z LLA.

To nie pierwsza współpraca dwóch spółek. W ub. r. LLA dokonała na rzecz Garden Service cesji umowy leasingu busów. - Teraz charakter transportu się zmienił, dziś jeździ się większymi autobusami - wyjaśniał decyzję o pozbyciu się 12 mercedesów sprinterów Józef Penar.

Teresa Królikowska, prezes Lubelskich Dworców, nie chciała w czwartek komentować współpracy: - Nie znam szczegółów. Nie muszę być na bieżąco, to odpowiedzialność władz LLA.

Prezes Królikowska chyba będzie jednak musiała bardziej zainteresować się sprawą. - Nie mamy bezpośredniego nadzoru nad LLA, ale poleciliśmy zarządowi LD pilne przeprowadzenie kontroli właścicielskiej w LLA w tej sprawie - poinformował wczoraj Jacek Sobczak, członek zarządu województwa.

LLA na koniec roku miała około 1 mln zł straty. Ma też długi - w spadku po PKS Wschód.

We wtorek na wniosek radnych wojewódzkich z PiS ma się odbyć nadzwyczajna sesja sejmiku na temat aktualnej sytuacji w przedsiębiorstwach przewozowych podległych marszałkowi województwa. - Chcemy przeanalizować i ocenić efekty wdrażania strategii funkcjonowania transportu zbiorowego w regionie realizowanej przez pana Jacka Sobczaka - zapowiedział Andrzej Olborski, radny PiS.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski