- Nagroda to dowód na to, że promocja województwa jest na coraz wyższym poziomie - mówił na poniedziałkowej konferencji prasowej Krzysztof Grabczuk, wicemarszałek województwa.
Nagrodzony film powstał w ubiegłym roku. Przeciwstawia świat wielkiego, zatłoczonego miasta, gdzie liczy się praca i ludzie nie mają czasu na przyjemności, sielskiej Lubelszczyźnie, gdzie można odpocząć na łonie natury. W spocie można zobaczyć ujęcia m.in. z Kazimierza Dolnego, Zamościa, Zwierzyńca czy Roztocza. Główną rolę zagrał w nim Mikołaj Roznerski, aktor Teatru Osterwy. Spot był emitowany w TVN, TVN24, TVN Warszawa i w Polsacie.
Przygotowała go lubelska firma Codeina. 45 - sekundowy spot kosztował 180 tys. zł. 85 proc. dołożyła Unia Europejska. - Promocja jest dziś produktem, na który warto wykładać pieniądze. Bo to są środki, które się na pewno zwrócą - podkreślał dziś Krzysztof Grabczuk.
Międzynarodowy Festiwal Filmów Turystycznych FilmAT, Art & Turism Festival odbył się w Warszawie. Do udziału producenci zgłosili 128 filmów z 20 krajów. Jury przewodniczył Zbigniew Żmudzki, prezes łódzkiego studia filmowego Se-ma-for. Oprócz lubelskiego filmu nagrodzono też m.in. spot z Podlasia - "Podlaskie - bogactwo różnorodności" (II nagroda w kategorii "Najlepszy film promujący kraj, region lub miasto).
Oprócz nagrody jury lubelski spot otrzymał też nagrodę internautów, którzy mogli wytypować najlepszy spośród 20 produkcji z 13 krajów.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową. Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?