Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lubelskie: Pracownice nie chcą płacić za cudzy błąd. Co na to pracodawca? Stokrotka odpowiada

Piotr Nowak
Piotr Nowak
Zdjęcie archiwalne
Zdjęcie archiwalne Fot. Lukasz Kaczanowski/Polska Press
Pracownicy muszą płacić pracodawcy za nietrafioną akcję promocyjną - skarży się osoba zatrudniona w Stokrotce. Winą za sytuację firma obarcza „marginalną część pracowników sklepów”.

Z redakcją „Kuriera Lubelskiego” skontaktowała się pracownica sieci Stokrotka. Pani jest zatrudniona w sklepie w okolicy Radomia. Skarży się, że po jednej z akcji promocyjnych sprzedawcy muszą zwrócić firmie po 200, 600, a nawet 5000 zł.

- Dla wielu pań to straszne pieniądze. Panie na kasach płacą za błędy, które popełnił ktoś inny - utrzymuje pracownica.

Problemy miały zacząć się od akcji promocyjnej, w ramach której klienci kupujący jeden typ artykułów, dostawali voucher na napoje. Po zakończeniu przeceny okazało się, że napoi sprzedano za dużo. Czytelniczka skarży się, że winę za straty sieć miała zrzucić na pracowników sklepów w okolicy Radomia i innych częściach Polski.

Właścicielem Stokrotki jest Maxima Grupe z Litwy. O skomentowanie tych doniesień zwróciliśmy się do lubelskiej centrali sieci. W środę dostaliśmy odpowiedź:

„W czasie jednej z organizowanych przez Stokrotkę akcji promocyjnych miały miejsce naganne zachowania marginalnej części pracowników sklepów. W wyniku tego doszło do utraty zaufania przez pracodawcę w związku z nierzetelnym wykonywaniem obowiązków służbowych” - czytamy w mailu przesłanym na adres redakcji.

Te marki pochodzą z naszego województwa i są znane w całej P...

„Naganne zachowania” miały polegać na złamaniu przez grupę pracowników zasad akcji promocyjnej i świadomego działania na szkodę spółki.

„Każdy taki przypadek był rozpatrywany indywidualnie i weryfikowany. Analizowane były m.in. zapisy z monitoringu. W zależności od wysokości strat, które poniosła spółka, podjęto różne działania wobec winnych. Kilku pracowników otrzymało rozwiązania umów o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia. Z kolei osoby, które naruszyły regulamin akcji promocyjnej i niezgodnie z zasadami udzielały rabatów, otrzymały nagany i upomnienia” - informuje Stokrotka.

Po otrzymaniu odpowiedzi od Stokrotki zadzwoniliśmy do jednego z pracowników. Okazało się, że po naszej interwencji poprzednia decyzja została cofnięta i osoby zatrudnione w sklepach nie muszą już płacić pracodawcy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski