Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lubelskie promuje się cebularzem, gryczakiem i miodami

DUN
materiał ilustracyjny
materiał ilustracyjny Małgorzata Genca
Lubelskie cebularze, janowskie gryczaki, forszmak, miody pitne, kazimierskie maślane koguty, ciasteczka orkiszowe - to tylko część produktów z województwa lubelskiego, których będą mogli spróbować mieszkańcy ośmiu największych miast Polski oraz Brukseli. Kampania potrwa od 8 do 25 maja.

Już dziś lubelskie specjały pojawiły się w Galerii Złote Tarasy w Warszawie. Kolejne imprezy zaplanowano w Galerii Kazimierz w Krakowie, Galerii 3Stawy w Katowicach, w Domu Polski Wschodniej w Brukseli, we wrocławskich Arkadach, poznańskiej Malcie, łódzkiej Manufakturze a na koniec, 25 maja - w lubelskim Olimpie.

Oprócz degustacji tradycyjnych lubelskich potraw odwiedzający regionalne stoisko będą mogli zobaczyć pokazy kulinarne, występy na żywo Lubelskiej Federacji Bardów oraz wziąć udział w zabawach i konkursach. - Chcemy eksponować zarówno bogactwo smaków tradycyjnej lubelskiej kuchni, jak i walory jakościowe i zdrowotne żywności produkowanej w naszym czystym, ekologicznym regionie. Zależy nam też na pokazaniu gospodarczych zalet województwa i zaprezentowaniu lokalnych wytwórców - wyjaśnia Piotr Franaszek, dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki lubelskiego Urzędu Marszałkowskiego.

Imprezy promocyjne są kontynuacją rozpoczętej przed paroma miesiącami kampanii "Smaki Lubelszczyzny". Realizuje ją konsorcjum lubelskich firm: Agencji RAKI oraz spółki DON BRANDO. Jej koszt to ok. 760 tys. zł, 85 proc. dokłada Unia Europejska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski