– Wybór wykonawcy to ostatni krok formalny, który docelowo pozwoli podpisać umowę i rozpocząć w terenie realizację tego strategicznego dla miasta projektu drogowego. Przyjęte rozwiązania wpłyną na usprawnienie systemu transportowego, skrócą czas podróży i upłynnią ruch redukując emisję spalin. Nowy odcinek drogi obsłuży komunikację publiczną oraz będzie łącznikiem z istniejącym dworcem PKP i budowanym obecnie Dworcem Metropolitalnym. Ułatwi również dojazd do obiektów sportowo-rekreacyjnych, takich jak stadion Arena Lublin oraz Park Ludowy – mówi Artur Szymczyk, z-ca prezydenta ds. inwestycji i rozwoju.
Wyłoniony w drodze przetargu wykonawca, o którym mówi Szymczyk, to spółka Strabag.
- Ofertę tej firmy oceniono jako najkorzystniejszą w postępowaniu przetargowym – wskazuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.
Ile będzie kosztować droga?
Inwestycja pochłonie ponad 96 mln zł i dotyczy budowy około 1100 m brakującego odcinka ul. Lubelskiego Lipca '80, od skrzyżowania z ul. Diamentową i ul. Krochmalną do ul. Cukrowniczej.
- Drogę przewidziano na całej długości jako dwujezdniową, trzypasową, z buspasami. Ulica otrzyma kanalizację deszczową i oświetlenie uliczne. Zakres inwestycji obejmuje budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych. Do tego wykonawca zbuduje dwie sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i ul. Cukrowniczą. Przebudowę przejdą również odcinki ulic bocznych m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej – przedstawia szczegóły prac Justyna Góźdź i dodaje, że czas na realizację inwestycji to 21 miesięcy od daty podpisania umowy.
- Zawarcie kontraktu będzie możliwe po upływie ustawowego czasu na złożenie odwołań przez innych oferentów biorących udział w postępowaniu i otrzymaniu promesy z Banku Gospodarstwa Krajowego - zaznacza rzeczniczka prasowa.
Przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca '80 to inwestycja dofinansowana z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Środki otrzymane na ten cel to 65 mln zł.
Przypomnijmy, że rozstrzygnięty przetarg był drugim dotyczącym wybudowania przedłużenia arterii. Poprzedni – z jesieni 2022 r. – został unieważniony. Powód? Pieniądze. A w zasadzie ich brak. Złożone wówczas oferty przewyższały kwotę przeznaczoną przez ratusz na inwestycję. Wynosiła ona wówczas 71,4 mln zł. W przetargu, który został właśnie rozstrzygnięty kwota na ten cel została znacząco zwiększona. Łącznie o ponad 25 mln zł.
Ponad trzy ostatnie lata droga spędziła w inwestycyjnej „zamrażarce”. W sierpniu 2019 r. ratusz poinformował, że odkłada budowę w czasie, bo nie ma pieniędzy na sfinansowanie prac. Inwestycja „wróciła do życia” w maju 2022 roku, gdy Lublin otrzymał wsparcie do budowy trasy ze wspomnianego już Programu Inwestycji Strategicznych.
- Znamy laureatów plebiscytu Osobowość Roku 2022. Za nami uroczysta gala [ZDJĘCIA]
- Papieski Marsz Wdzięczności w Lublinie zgromadził tłumy [ZDJĘCIA]
- Niedziela Palmowa w Muzeum Wsi Lubelskiej [ZDJĘCIA]
- FanCon. To festiwal miłośników fantastyki, cosplay, larp czy anime [ZDJĘCIA]
- Tydzień temu odwiedziliśmy Kijów, Irpień i Buczę. Zobacz zdjęcia naszej fotoreporter
- Dzień otwarty w XIV LO. Pokazały się klasy wojskowe [ZDJĘCIA]
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?