- Otrzymaliśmy oferty czterech wykonawców zainteresowanych wykonaniem prac. Na realizację przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca '80 zarezerwowano blisko 97 mln zł, jedna ze złożonych ofert mieści się w tej kwocie – informuje Joanna Stryczewska.
We środę (8.03) ratusz poznał chętnych do budowy przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca’80 do ul. Krochmalnej.
Najmniej za pracę chce otrzymać Strabag – 96,3 mln zł.
PBI Infrastruktura z Kraśnika wraz z PBI WMB z Sandomierza chce dostać za realizację inwestycji 98,7 mln zł, Mota – Engil Centre Europe - 101,6 mln zł a najdroższe Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów - 107,6 mln zł.
- Teraz komisja konkursowa sprawdzi poprawność złożonych ofert pod kątem formalnym – zapowiada Stryczewska.
To już drugi przetarg na wybudowanie przedłużenia arterii. Poprzedni – z jesieni 2022 r. – został unieważniony. Powód? Pieniądze. A w zasadzie ich brak. Złożone kilka miesięcy temu oferty przewyższały kwotę przeznaczoną przez ratusz na inwestycję. Wynosiła ona wówczas 71,4 mln zł. W trwającym obecnie przetargu kwota na ten cel została znaczącą zwiększona. Łącznie o ponad 25 mln zł.
Ponad trzy ostatnie lata droga spędziła w inwestycyjnej „zamrażarce”. W sierpniu 2019 r. ratusz poinformował, że odkłada budowę w czasie, bo nie ma pieniędzy na sfinansowanie prac. Inwestycja „wróciła do życia” w maju 2022 roku, gdy Lublin otrzymał wsparcie do budowy trasy z Programu Inwestycji Strategicznych. Dofinansowanie wynosi 65 mln
Ul. Lubelskiego Lipca’80 na być przedłużona od ul. Cukrowniczej do ul. Krochmalnej. To fragment o długości 1100 metrów. Nowa droga będzie miała dwie jezdnie. Na każdej z nich powstaną trzy pasy ruchu, z których skrajne będą zarezerwowane dla autobusów.
Wzdłuż drogi pojawią się chodniki, ścieżki rowerowe. Na skrzyżowaniach z ul. Włościańską oraz i ul. Cukrowniczą zamontowane będzie sygnalizacje świetlne.
Przebudowane zostaną również odcinki ulic bocznych m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej.
Miasto daje 21 miesięcy na wykonanie wszystkich robót. To oznacza, że kierowcy mogliby skorzystać z nowej trasy prawdopodobnie na początku 2025 r.
Aby zbudować drogę niezbędne będzie przeprowadzenie wyburzeń istniejących budynków. Łącznie chodzi o 146 obiektów, w tym około 80 mieszkalnych.
- Mimo wszystko na Arenie padł rekord frekwencji [ZDJĘCIA]
- 500 ciał w Bogdance. Tak kłamie Rosja
- W Zamościu odbył się „Festiwal czekolady i słodkości” [ZDJĘCIA]
- Pierwszy dzień Agro-Parku za nami. To największe targi rolnicze w regionie [ZDJĘCIA]
- Konflikt pokoleń między radami miasta w sprawie skargi na dyrektorkę II LO
- Huczne świętowanie Dnia Kobiet w Galerii Olimp [ZDJĘCIA]
Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?