42,4 mln zł planował wydać ratusz w tym roku na przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80 od ul. Cukrowniczej do ul. Krochmalnej. Kwota ta jednak ma stopnieć o 32,5 mln zł. Tak chce ratusz. Projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie Lublina na 2023 r. zajmą się w czwartek (25.05) miejscy radni. Jeśli powiedzą „tak” to ostatecznie na realizację prac w tym roku zostanie „tylko” niespełna 10 mln zł.
Ratusz zapewnia, że nic nie zagraża inwestycji.
- Jest to zmiana formalna, nie mająca przełożenia na końcowy termin inwestycji – przekonuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza. I wyjaśnia: - Przesunięcie środków finansowych dotyczących zadania „Budowa przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ‘80” ma na celu dostosowanie kwot w poszczególnych latach do harmonogramu przedłożonego przez wykonawcę po podpisaniu umowy na realizację robót budowlanych (zakończenie umowy z wykonawcą przypada na luty 2025 r.).
Wydatki na roboty zmniejszone mają być o kwotę dofinansowania rządowego.
- Zgodnie z zapisami promesy otrzymanej z BGK, transza dotacji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, może zostać wypłacona po realizacji określonego etapu prac w ramach realizacji inwestycji – przypomina Góźdź.
Roboty wykona spółka Strabag. Kontrakt opiewa na ponad 96 mln zł. Umowę ratusz podpisał z wykonawcą 4 maja.
- Na dniach powinniśmy przekazać wykonawcy plac budowy. W pierwszej kolejności przystąpi on do prac porządkowych i wyburzeniowych – zapowiada Góźdź.
Ul. Lubelskiego Lipca’80 na być przedłużona od ul. Cukrowniczej do ul. Krochmalnej. To fragment o długości 1100 metrów. Nowa droga będzie miała dwie jezdnie. Na każdej z nich powstaną trzy pasy ruchu, z których skrajne będą zarezerwowane dla autobusów.
Wzdłuż drogi pojawią się chodniki, ścieżki rowerowe. Na skrzyżowaniach z ul. Włościańską oraz i ul. Cukrowniczą zamontowane będzie sygnalizacje świetlne.
Przebudowane zostaną również odcinki ulic bocznych m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej.
Aby zbudować drogę niezbędne będzie przeprowadzenie wyburzeń istniejących budynków. Łącznie chodzi o 146 obiektów, w tym około 80 mieszkalnych.
Inwestycja kilka lat spędziła w „zamrażarce”. Pierwotnie miasto planowało realizować roboty równolegle z pracami przy dworcu metropolitalnym dla komunikacji autobusowej przy ul. Dworcowej. W sierpniu 2019 r. ratusz poinformował jednak, że odkłada budowę w czasie, bo nie ma pieniędzy na sfinansowanie prac. Inwestycja „wróciła do życia” w maju 2022 roku, gdy Lublin otrzymał wsparcie do budowy trasy z Programu Inwestycji Strategicznych. Dofinansowanie wynosi 65 mln zł.
- Lublinalia w browarze perła. Zobacz jak bawili się studenci drugiego dnia
- Lublinalia dzień trzeci: na scenie wystąpił Young Igi a także Kult. Zobacz zdjęcia
- Kibice na meczu żużlowców Motoru z Wilkami. Część II
- Nawet pogoda nie popsuje humorów kibicom Motoru! Zobacz fanów na meczu z Wilkami
- Food trucki zaparkowały pod felicity. Zobacz zdjęcia
- Zabawa w zielonym sercu miasta. Trwa II festiwal przyrody. Zobacz zdjęcia
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?