Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lublin będzie się promować na EXPO w Mediolanie. Czym się pochwalimy?

MS
EXPO w Mediolanie trwa do 31 października, regiony mają po tygodniu na pokazanie się
EXPO w Mediolanie trwa do 31 października, regiony mają po tygodniu na pokazanie się Polska Organizacja Turystyczna
Przygotowanie lubelskiego stoiska kosztowało ok. 300 tys. złotych. Sękacz, piwo Perła, miody Apis i cydr - m.in. tym chcemy promować się w Mediolanie.

Od poniedziałku przez tydzień nasz region ma prezentować się w Mediolanie. Lubelskie stoisko stanie w polskim pawilonie na Wystawie Światowej EXPO 2015.

Prezentacja naszego kraju w tym roku oparta jest na motywie jabłek. Dlatego też na stoisku naszego regionu będzie można spróbować lubelskiego cydru. Poza tym sękacza, miodów Apis i piwa Perła.

- Myśleliśmy o przewiezieniu produktów z kaszy i cebularzy, ale uznaliśmy, że będzie problem z ich transportem, poza tym przy obecnych temperaturach bardziej sprawdzą się schłodzone napoje - przekonywała w piątek Monika Kozłowska z Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Przy punkcie promocji Lubelszczyzny zostaną też ustawione trzy wazony w kształcie litery L, w których będą bukiety ze zbóż i ziół. Rower i kajak ma przypominać o tym, że w województwie lubelskim można wypoczywać w aktywny sposób.W planach są konkursy dla odwiedzających. Główna nagroda to trzydniowy nocleg dla dwóch osób w Grand Hotel Lublinianka w Lublinie.

Specjalnie na EXPO powstały dwa firmy promujące Lubelszczyznę. Słyszymy, że jeden z nich ma pokazywać piękno terenów znajdujących się nad Bugiem, a drugi regionalną kuchnię, stąd sceny z lepienia pierogów sfilmowane w jednej z lubelskich restauracji. Poza tym będzie dosyć typowo: chcemy się promować ulotkami, spisanymi w języku angielskim lub po włosku.

W trakcie lubelskiego tygodnia goście polskiego pawilonu będą mogli też zobaczyć dziesięciominutowe występy Studia Tańca UDS z Lublina. Czterokrotnie w ciągu jednego dnia. Będzie raczej kameralne, bo do Mediolanu jedzie czworo tancerzy.

- O taką liczbę osób poprosili nas organizatorzy - zastrzega Anna Łukasiak, założycielka i główny choreograf Studia Tańca UDS. Można się spodziewać pokazu tańca nowoczesnego i hip-hopu. - Postaramy się, aby występy były energetyczne. Przygotowaliśmy nową choreografię z tej okazji - dodaje Anna Łukasiak.

Ile kosztowało lubelskie stoisko na EXPO?

- Koszt wyniósł ok. 300 tys. zł, ale w większości finansowany jest przez Polską Organizację Turystyczną. Nasz wkład to ok. 10 tys. zł - wylicza Dorota Lachowska, dyrektorka LROT.

Projekt Tygodnie Regionów trwa przez dwa miesiące. Każde z województw ma tydzień na pokazanie się z jak najlepszej strony. Z tej szansy poza nami skorzystają: Małopolska, Świętokrzyskie, Podlaskie, Kujawsko-Pomorskie, Dolnośląskie, oraz Związek Gmin Nadmorskich i Warszawa.Głównym organizatorem akcji jest Polska Organizacja Turystyczna.

Tegoroczne EXPO w Mediolanie trwa do 31 października.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski