Lublin: Będzie zjazd z Zygmuntowskich w Trasę Zieloną

jaxa
Miało być rozwiązaniem na kilka miesięcy, tymczasem od pięciu lat utrudnia życie kierowcom - mowa o braku możliwości bezpośredniego skrętu z al. Zygmuntowskich w Trasę Zieloną czy ul. Lubelskiego Lipca 80. W końcu się to zmieni. Ratusz czeka z wykonaniem prac na poprawę pogody.

- Dlaczego tak długo to trwało. Przecież to oczywiste rozwiązanie. Nie rozumiem, co kierowało urzędnikami, że przez tyle lat upierali się, że nie da się tam nic zrobić - mówi Leszek Daniewski, radny PO, który od kilku lat domagał się zmian na tym skrzyżowaniu.

Obecnie jadąc al. Zygmuntowskimi w kierunku Bronowic nie możemy skręcić w prawo w ul. Lubelskiego Lipca 80. - W efekcie trzeba objechać całe rondo dookoła, stając po drodze na kilku światłach. To absurdalne - podkreśla Daniewski.

Ratusz od 2007 r. mówił, że nic się nie da z tym zrobić. - Tam po prostu nie ma miejsca na wykonanie bezpiecznie tego manewru. Promień skrętu jest zbyt mały, porównywany do wjazdu na prywatną posesję, a nie zjazdu z jednej ulicy w drugą - tłumaczyła Kurierowi jeszcze w 2010 r. Anna Adamiak, ówczesna z-ca dyrektora Wydziału Dróg i Mostów UM Lublin.

Na zmianę sytuacji urzędnicy kazali czekać do zakończenia przebudowy Trasy Zielonej, czyli "wyprostowania" ul. Lubelskiego Lipca w rejonie ronda na klinie.

Teraz okazało się, że utworzenie prawoskrętu z al. Zygmuntowskich w ul. Lubelskiego Lipca jest możliwe. I to praktycznie "od ręki" - Po wystąpieniu odpowiednich warunków atmosferycznych łuk poziomy jezdni zostanie przebudowany - zapowiada Stanisław Kalinowski, z-ca prezydenta Lublina.

- Chodzi o takie wyprofilowanie jezdni, aby mogły skręcać auta osobowe. Z rozpoczęciem prac musimy poczekać aż rozmarznie ziemia. Nie potrwają one długo, najwyżej kilka dni - mówi Adam Borowy, z-ca dyr. Zarządu Dróg i Mostów.

Na zmianach skorzystają m.in. kibice zawodów sportowych rozgrywanych w hali MOSiR przy al. Zygmuntowskich. - Chodzi o tych, którzy własnymi autami jadą np. na Dziesiątą, Za Cukrownię. Obecnie spotykają ich niepotrzebne utrudnienia. I dobrze że się to zmieni - dodaje Daniewski.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michał LU

Pan chyba nigdy nie jechał ulicą 1 maja w godzinach szczytu, tamtędy się nie dało przejechać, a poza tym tam przecież mieszkają ludzie dla których puszczenie tamtędy ruchu było i jest ogromnym problemem, szanowny Pan (Lubelski) chyba nie chciałby aby pod jego oknami przejeżdżały codziennie setki samochodów bo znając kierowców lubelskich nikt nie respektowałby mozliwości przejazdu tą ulicą tylko dla MPK!!! Trochę zrozumienia dla mieszkańców ulicy 1 maja!!!

k
kierowca

a kiedy poprawią skrzyżowanie Kraśnickiej z Raszyńską - tam ciągle na środku skrzyżowania jest przystanek MPK - stające tam autobusy blokują i zasłaniają wyjazd z Raszyńskiej , a jeżeli stają dwa autobusy jednocześnie to nawet wjechać w Raszyńską się nie da.

P
Piotrek

nie zgodzisz się ?

P
Piotrek

ten zakaz był tak absurdalny, że ja też przez długi czas nie go nie zauważałem ;-)

g
g

Skąd jest tam mapa i co ona przedstawia? Przecież nie przedstawia ronda w Lublinie pod nazwą Rondo Lubelskiego Lipca 80 tylko coś innego... Nie wierzycie ? To popatrzcie jak na tej mapie wygląda ulica Lubelskiego Lipca 80 prowadząca do ronda a jak jest w rzeczywistości. Dla mało spostrzegawczych chodzi mi o ten zawalisty zakręt który jest na wysokości ulicy 1go maja. Niech jeszcze to przebudują bo to niepraktyczny, powodujący rozmaite stresujące akcje obciach tej trasy. Ciekawe który "mądry" to wymyślił?

h
henryk

Dobra decyzja każde rondo kazzda ulica powinna być przebadana tak aby komunikacją była płynna lub znośna

m
max payne

tam trzeba było jeszcze swoje odstać na światłach ;)

L
Lub. potęgą!

Wreszcie będzie można normalnie tamtędy przejechać. Dobrze by też było,aby Trasa Zielona dochodziła równo do ronda,bo trochę dziwnym rozwiązaniem jest obecna podłączenie jej wzdłóż dawnego przejazdu ul. 1 maja(jadąc w stronę np. Unii Lubelskiej).

g
gosc

Tylko bażanty jezdzily na okolo ;)

M
Marek

Ja słyszałem że to MOśki a nie miśki

a
asd!

ominac zakorkowana trase zielona w godzinach szczytu?
...

m
max payne

to nie pozostaje mi nic innego jak cieszyć się razem z tobą.

B
Borys

Nie ma potrzebniejszych rzeczy do zrobienia? Jakoś do tej pory nikomu to nie przeszkadzało.

l
lucypher

TAK!

l
lucypher

tylko po co?

Dodaj ogłoszenie