Aktualizacja z godz. 15.00
Jak informuje Beata Krzyżanowska, rzeczniczka prezydenta, awaria została usunięta i infolinia już działa.
***
- Czekałam 10 minut na połączenie z konsultantem. I nic. O co chodzi? - pyta pani Alina.
Magistrat uruchomił dwa numery infolinii. Dla telefonów stacjonarnych: 801 066 715 oraz komórkowych 81/ 446 64 08. W dni robocze (poniedziałek - piątek) infolinia miała być czynna w godz. 9-21, w soboty: 9-17.
Dzwoniąc z komórki słyszymy tylko zapowiedź automatycznej sekretarki "Witamy na infolinii. Informujemy, że nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji. Prosimy czekać na połączenie". - Tylko, że do niego nie dochodzi. Połączenie jest przerywane - informuje nasza Czytelniczka.
- Rzeczywiście jest problem. Oba numery infolinii nie działają. Trwają prace nad usunięciem awarii. Usługę wykonuje wynajęty przez nas operator zewnętrzny. Nie umiem jednak wskazać, kiedy infolinia zacznie działać - przyznaje Beata Krzyżanowska, rzeczniczka prezydenta Lublina.
Od lipca właścicielem śmieci na terenie miasta stanie się ratusz. To magistrat wybierze w przetargu firmy, które będą odbierały odpady. I to do gminy mieszkańcy będą wnosić opłaty za wywóz śmieci.
Nowe stawki opłat radni przyjęli w lutym. Dla zdecydowanej większości lublinian opłaty są wyższe niż ponoszone obecnie. W Lublinie gminne stawki opłat uzależnione są od liczby osób w rodzinie oraz tego, czy mieszka ona w bloku czy w domu. Osoba samotnie mieszkająca w bloku będzie płacić 12 zł miesięcznie za śmieci posegregowane. Rodzina dwuosobowa - 25 zł, a pozostałe - 39 zł. W domkach jednorodzinnych: osoby samotne - 30 zł, rodziny dwuosobowe - 39 zł, a trzyosobowe i liczniejsze - 50 zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?