Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lublin: pierwsze tigery zjadą z taśmy 1 stycznia

Kamil Krupa
Chińskie grand tigery mają służyć przede wszystkim polskim rolnikom i przedsiębiorcom
Chińskie grand tigery mają służyć przede wszystkim polskim rolnikom i przedsiębiorcom Jacek Babicz
Firma Pol-Mot Warfama, która montuje w Lublinie chińskie samochody grand tiger, podpisała właśnie z producentem umowę o dystrybucji. Dzięki niej firma ma wyłączność na sprzedaż i serwisowanie tigerów w Polsce. Wartość kontraktu, podpisanego w tym tygodniu w Kraju Środka, oszacowano na 60 milionów zł.

Tygrys z Lublina. Zostanie u nas uruchomiona produkcja chińskiego samochodu

Samochody typu pick-up, których montaż odbywa się w byłej Fabryce Samochodów Ciężarowych w Lublinie, będą sprzedawane od 1 stycznia przyszłego roku. Firma Pol-Mot Warfama została jedynym importerem, producentem i serwisantem tigerów w naszym kraju. W przyszłości tę licencję będzie można rozszerzyć na wszystkie kraje Wspólnoty Europejskiej. Umowa została podpisana na trzy lata.

Lublin: zlot miłośników samochodów FSO (foto)

- Było to możliwe między innymi dzięki zakupieniu przez spółkę Pol-Mot Warfama części obiektów dawnej Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie - powiedział Karol Zarajczyk, wiceprezes spółki i dyrektor ds. ekonomiczno-finansowych spółki. - Dało to nam większe możliwości działania. Dzięki podpisaniu umowy będziemy w stanie dostarczyć polskim rolnikom bardzo uniwersalny samochód, który w żaden sposób nie odbiega od standardów europejskich, w naprawdę dobrej cenie - dodał.

W byłej FSC Lublin będą produkowane pick-upy

Grand tiger będzie wyposażony w 170-konny silnik diesela o pojemności 2,5 l oraz skrzynię biegów koreańskiej produkcji. Pick-up ma podwójną, pięcioosobową kabinę, przestrzeń ładunkową i napęd na cztery koła. Jego ładowność wynosi od 625 do 1025 kilogramów. Masa całkowita pojazdu to 2485 kg. Spalanie w cyklu miejskim wyniesie 11,5 litra. Natomiast średnie zużycie paliwa to 8,8 litra. Na wyposażeniu grand tigerów będzie klimatyzacja, dwie poduszki powietrzne, centralny zamek, ABS, elektrycznie ot-wierane szyby oraz aluminiowe felgi. Będą pokryte metalizowanym lakierem. Pojazdy chińskiego producenta mają kosztować w granicach 65 tysięcy złotych. Pick-up jest przeznaczony dla przedsiębiorców i rolników.

MON zamówiło 60 lubelskich honkerów dla wojska

Homologację grand tiger uzyskał już w marcu ubiegłego roku. - Inżynierom z lubelskiego oddziału spółki, jako pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych w Europie, udało się uzyskać homologację na samochód pochodzący z Chin - zaznacza Mariusz Lewandowski, rzecznik prasowy Pol-Motu Warfamy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski