Lublin. Podwyżka cen biletów komunikacji miejskiej. Jest sposób, żeby sporo zaoszczędzić

Małgorzata Szlachetka
Od 1 lutego drożeją bilety, ale dzięki systemowi przedsprzedaży możemy zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt złotych
Od 1 lutego drożeją bilety, ale dzięki systemowi przedsprzedaży możemy zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt złotych Małgorzata Genca
Więcej zapłacimy za bilety od 1 lutego, ale niektóre korekty połączeń wejdą w życie 1 marca. O tym, że drugi etap rewolucji w miejskiej komunikacji ma być podzielony na dwie części, na razie mówi się tylko nieoficjalnie.

Zmiany miały wejść w życie od 1 lutego, podobnie jak podwyżka cen biletów. Prawdopodobnie jednak część korekt połączeń przesunie się o miesiąc, na 1 marca.

Zarząd Transportu Miejskiego oficjalną informację o tym, co i kiedy się zmieni, zamierza ogłosić we wtorek, 19 stycznia. - Trwają jeszcze ostatnie przeliczenia wozokilometrów i modyfikacje w rozkładach - mówi Justyna Góźdź, rzeczniczka ZTM.

Wydać mniej na bilety

Pewne jest natomiast, że 1 lutego będziemy płacić więcej za bilety. W przypadku okresowych przejazdówek podwyżka wynosi 10 procent. Na przykład bilet 30-dniowy normalny na wszystkie linie zdrożeje o 8 zł, do 92 zł. Najdroższy bilet normalny 150-dniowy na wszystkie linie będzie kosztował 380 zł, czyli o 40 zł więcej niż obecnie.

Dzięki systemowi przedsprzedaży można zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych. Jak? Na Karcie Biletu Elektronicznego pasażer może mieć w tym samym czasie zakodowane dwa bilety okresowe. Ten kupowany na zapas da się nabyć do trzech miesięcy przed jego wejściem w życie. - Tak więc 31 stycznia można kupić bilet okresowy, np. 150-dniowy ważny od 1 lutego lub ważny od 29 kwietnia, czyli z zachowaniem trzymiesięcznego okresu przedsprzedaży - wyjaśnia Justyna Góźdź z ZTM.

Nie trzeba się bać kolejek do zakupu biletów okresowych, bo kartę można doładować w wielu punktach i przez internet. ZTM przypomina, że w sieci dystrybucji jest 35 stacjonarnych automatów biletowych i prawie 200 punktów sprzedaży wyposażonych w terminale do kodowania biletów.

Przez trzy miesiące, licząc od 1 lutego, w punktach sprzedaży biletów ZTM będzie można wymienić stare, nieskasowane bilety papierowe na te o nowym nominale.

Podwyżka cen biletów wynika z tego, że ZTM potrzebuje pieniędzy na dodatkowe wozokilometry. Przede wszystkim po to, żeby włączyć do sieci nowe odcinki trakcji trolejbusowej. Podwyżka to nie wszystko, bo w tegorocznym budżecie miasta na komunikację miejską jest o około 30 mln więcej niż w 2015 roku.

Czekają na nowe linie

Dzielnice walczą o swoje. Mieszkańcom Ponikwody udało się wynegocjować przedłużenie trasy linii nr 16. Autobus będzie kursował do pętli Rudnik ulicami Strzembosza, Cynamonową i Dożynkową. - Trwają jeszcze z rozmowy z ZTM na temat przedłużenia jednej z linii do Węglarza - dodaje Tomasz Małecki, przewodniczący zarządu dzielnicy Ponikwoda.

Węglinowi Północnemu nie udało się z kolei przeforsować powrotu „dziesiątki” ma starą trasę, tak by znowu zatrzymywała się przy ulicy Raszyńskiej. - Właśnie dostaliśmy pismo w tej sprawie od ZTM - mówi Dariusz Boruch, przewodniczący zarządu dzielnicy Węglin Północny.

Nieoficjalnie mówi się z kolei, że od 1 lutego czeka nas elektryfikacja linii nr 28, która zamieni się w trolejbus 161. Można się też spodziewać większej ilości kursów trolejbusów nr 159, mają jeździć co 7,5 minuty.

Wideo

Komentarze 78

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
News dnia
Kowalskiego zatrudnili w mpkni goli frajerow. Pewno jako kanar, tam sie spelni, umie ludzi ze schodow zrzucac.
j
jaja
najdroższe bilety - bzdura (biedne Kielce maja po 3zł - 30min) popatrz ile galerii jest w innych miastach (choćby w mniejszym Radomiu), strefa parkowania - standard w centrach miastach, dziwne ze dopiero teraz poszerzyli, stadion -hmm rece opadaja( jak sie nie zna tematu to lepiej dyplomatycznie milczec) ilosc mieszkanców - ostatnio był artykuł, poczytaj gdzie sie przeniesli i dlaczego własnie m.in drozeja bilety. Ogólnie wszytskie punkty to śmiech na sali, a nie zgadza się są studenci kilka tyś tak z 70 tyś :)))) pozdrawiam i miłego dnia, ciekawe jestem skad 10 plusów - albo masz dostep do komputerów w biurze albo zaczynam coraz mocniej watpic w nasze społeczeństwo.
B
Baśka
pisali pisma do ztm-u o wydłużenie tras autobusów to niestety trzeba za to zapłacić, ale nie ma tez co się ludziom dziwić ,ze chcą dojechać do swojego domu na nowym osiedlu np. miasto się powiększa to i jest potrzeba komunikacji
s
stary
tylko porównać nalezy do miast podobnych do Lublina nie małych miasteczek, a komunikacja rozwinęła się w te kilka lat niesamowicie i tu nie zaprzeczy nikt kto korzystał kiedyś i dziś.
M
Maggi
Lublin miasto cudòw, bilety jak w najbogatszych miastach Polski, co skrzyżowanie galeria, parkowanie płatne niedługo będzie na osiedlach.. stadiony za miliony... Tylko mieszkańców coraz mniej... Dobrze że jest parę tysięcy studentów... eh...
n
niciza
Przejechanie kilku przystanków za 3,20 zł jest bardzo drogie dla biednych lublinian. Bogaci na pewno nie przesiądą się do MPK. Często korzystałam z MPK, ale teraz częściej będę jeździć własnym autem, po przejazd MPK z rodziną 4 osobową zupełnie straci sens. A podobno chciano wyeliminować te masy samochodów z centrum... no to będzie wręcz odwrotnie.
X
XYZ
Według mnie pętla autobusowa/trolejbusowa powinna znajdować się na początku dzielnicy Rury, a nie w jej połowie - pętla ZANA ZUS. Ja , gdybym miał wpływ na zmiany w połączeniach mpk to zlikwidowałbym pętlę ZANA ZUS, a linie tam kończące przedłużyłbym (do uprzednio przebudowanej zatoki przystankowej -OS. SKARPA 01) na Nadbystrzycką. Linie te nawracałyby na rondzie Narodowych Sił Zbrojnych. Ewentualnie mogłaby być zmiana nazwy przystanku początkowego i końcowego z ''OS.SKARPA 01 i 02" na "RONDO NSZ 01 i 02". Tutaj kończyłyby linie: 78,155,158,950 , a przystanek końcowy ZANA ZUS zostałby przerobiony na dodatkowe miejsca parkingowe dla samochodów. Taka zmiana byłaby korzystna dla każdego, tym bardziej, że na ulicy Nadbystrzyckiej powstają nowe bloki, rozwijają się osiedla, jest więcej ludzi którzy korzystają z komunikacji miejskiej tutaj, a poza tym gdyby była taka zmiana jak opisałem powyżej, to ta ulica stałaby się małym, ale istotnym węzłem przesiadkowym.
a
ania
do Europarku powinno być więcej autobusów w sobotę i w niedzielę nie można dotrzeć do pracy,nie wszyscy mają wolne i nie wszyscy mają auto.......
z
zygi
Niech dotrze do twojej łepetyny, że MPK nic nie ma do cen biletów. Ceny ustala ZTM, MPK jest tylko wykonawcą usług
.
a łysy goli fajerów!
b
bosman
Ratuszowi kończy sie kasa wydana na fanaberia i dlatego drenaż naszych kieszeni to, wg Pana Prezydenta, jest najprostszym sposobem na zdobycie pieniędzy. Oszczędności nie wchodzą w rachubę.
PS: a może by tak zaniechać bezsensownej przebudowy "dreptaka" - kolejnej fanaberii "spadochroniarza" ze Świdnika .
b
bosman
że można dojść piechotą. Z tego samego powodu nie ma połączenia Lotniczej z Puchacza :-)
b
bosman
analfabeta i nieuk z duRZym wykształceniem! Pajacu - ośmieszasz się . Najpierw naucz się polskiej ortografii a dopiero potem szpanuj angielszczyzną która, przypuszczam, jest tak samo żałosna jak polszczyzna.
M
Maria
Dlaczego z ul.Lotniczej nie można dojechać bezpośrednio na ul.Kunickiego?
Dawniej chociaż od parku Bronowice były 3 autobusy, teraz tylko 25 , i jeździ b.rzadko
a
antoana
a ty jestes Pokraka straszna - brrrrrrrrrrrrrrrrrr
Dodaj ogłoszenie