18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Lublin: Spółdzielczości Pracy połączy się z ul. Choiny

JAXA
Inwestycje na Bursakach i Rudniku pochłoną 22,8 mln zł
Inwestycje na Bursakach i Rudniku pochłoną 22,8 mln zł Jacek Babicz
Nowe tereny pod budowę zakładów i przedsiębiorstw pojawią się w Lublinie. Inwestycje będę mogły być lokowane na Bursakach i Rudniku. Pełną parą ruszyła tam budowa nowych dróg, m.in. ul. Do Dysa, oraz uzbrojenia technicznego.

- Inwestycja pochłonie 22,8 mln zł. Nie wszystkie środki na realizację prac będą jednak pochodziły z budżetu miasta - 16,7 mln zł stanowi dofinansowanie, które uzyskaliśmy z funduszy Unii Europejskiej - poinformował w poniedziałek Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Kluczem do otworzenia Bursaków na inwestycje jest budowa nowych dróg. Główną arteria komunikacyjną nowej "strefy gospodarczej" będzie ul. Do Dysa. Połączy al. Spółdzielczości Pracy z ul. Choiny. Droga ma mieć dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Będzie liczyła 2,5 km długości.

- Z ul. Choiny połączy się na wysokości obecnej pętli autobusowej. Przedłużeniem ulicy Do Dysa będzie prowadzić ul. Zelwerowicza, która również będzie miała dwie jezdnie i docelowo powstanie na odcinku od ul. Poligonowej do ul. Choiny - uzupełniał Kiliszek.

Wzdłuż ul. Do Dysa powstanie m.in. ścieżka rowerowa, a przy skrzyżowaniu z ul. Choiny staną ekrany akustyczne. Docelowo ma się tam też pojawić sygnalizacja świetna. Przedłużona ma być też ul. Stefczyka. Chodzi o odcinek od skrzyżowania z nową ul. Do Dysa do projektowanej ul. Nasutowskiej. Łącznie powstanie ok. 400 metrów nowej trasy.

Obok dróg wybudowane zostaną sieci techniczne: kanalizacja sanitarna, deszczowa, wodociąg i oraz oświetlenie.

- Chcemy stworzyć alternatywę dla przedsiębiorców, którzy z różnych powodów nie planują ulokowania swoich przyszłych inwestycji na terenie strefy ekonomicznej na Felinie. Proponujemy im lokalizację nowych inwestycji na terenie strefy aktywizacji gospodarczej na Bursakach oraz Rudniku - tłumaczył Karol Kieliszek.

Prace na Bursakach i Rudniku mają potrwać do końca tego roku. - Termin zakończenia inwestycji został określony na 15 grudnia - precyzował Kieliszek.

Łącznie pod inwestycje gospodarcze zostanie "otworzonych" prawie 100 ha terenów. Obecnie są niewykorzystane. Nie można do nich dojechać, bo ulice, które do nich prowadzą, istnieją tylko na papierze.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lub. potęgą!
Naprawdę uważam,że to najważniejsza inwestycja drogowa ostatnich 4 lat. Gdy pod koniec grudnia ubiegłego roku poszedłem zrobić kilka miejsc tego miejsca(połączenia Do Dysa z ul Choiny) dopiero uświadomiłem sobie jaka w tym miejscu była do tej pory wieś,niektórzy mieli nawet studnie na wodę. Gdy poszedłem z aparatem w teren śladem budowanej trasy wśród wyburzonych już domów,jacyś ludzie z jednego z domów do zburzenia ustawili się pod ogrodzeniem i gapili się,jak na nie wiadomo co. W końcu dosięgła ich sprawiedliwość urbanizacji miasta wojewódzkiego. Nie ważne,czy w przyszłości powstaną tu zakłady przemysłowe czy bloki czy nowoczesne domy-ważne,aby wreszcie Bursaki były godne Lublina. Dzięki tym ulicom już za 5-10 lat na pewno tak się stanie. Tak trzymać!
j
jaro
^^^TAK. Ta droga będzie częścią II ramy komunikacyjnej miasta. Arteria ta będzie biegła od nowej wylotówki na Warszawę, przez Sławinek, Zelwerowicza - która przetnie Nową Poligonową, Do Dysa, następnie przez okolice Dożynkowej, okolice chłodni przy Mełgiewskiej, Grygowej, Głusk(tu połączy się z drogą ekspresową S46 Włodawa-Kudowa Zdrój), dalej nad Zalew Zemborzycki a stamtąd wzdłóż Starego Gaju do węzła Konopnica, gdzie połączy się z drogą S19 i drogą do planowanego mostu w Kamieniu.
m
mim
Czy ta nowa droga będzie przebiegała między Aldikiem a kościołem Boboli, aż do Zelwerowicza?
p
pol
po roztopach stała woda. Inwestycje jeszcze nie oddana a już do poprawki
g
goj
Jak nie dawać pieniędzy na koszerne centrum,jak nie dawać to byłby giewałt , antysemityzm,nietolerancja i holokaust prawie....
Nasi muszą być górą ,prawda radni miejscy.
k
kris
zrobia droge i ta droga bedzie dobra przez 4 lata pozniej trzeba bedzie powoli ja remontowac bo beda dziury itp., na ul diamentowej tak polozyli asfalt ze jak jedzie sie od skrzyzowania z wrotkowska w dol w str krochmalen jawierzchnia jest nie rowna :) wczesniej byly duze a teraz sa male i za dwa lata bedzie jak poprzednio :), na jana pawla juz wylaza dziury trzba bedzie powoli zaczac latac najwiecej kruszy sie jak sa studzienki :) , zapada sie nawierzchnia przy wiadukcie pierwszym zaraz za malym rondem skrzyzowaniem z armi krajowej :)
P
PSYCHOStrefa
Fabryka kosiarek Husqvarna wybudowana w Mielcu
i Ball Packaing , który nie powstał.
J
Japa
W Lublinie nie ma już przemysłu: FSC, Ursus, Cukrownia, Buczek, zakłady tytoniowe. W zamian kilka blaszaków powstało na Felinie zatrudniających po 40 osób, które uciekły z innych miejsc w Lublinie (i nie będą płaciły podatku ;) Pod względem rynku pracy to jesteśmy bliżej Ukrainy jak innych części Polski - praca po znajomości w urzędzie albo uczelni za 1500 zł a litr benzyny po 6 zł :).
p
peter
znowu sukces
o
oko
i koniec marzen o dzielnicy przemysłowej.
obym się mylił.
i uprzedzam - nie narzekam. ale tysiąclecia kiedyś była obwodnicą. potem wybudowano Czechów.
p
pomywacz za Odry
za 300 euro na łapę,w Niemczech na karmę dla psa wydają więcej,ale europejczycy,,, ,, buchachacha
r
rafał
Dobrze, że budujecie nowe ulice, ale dlaczego będą one miały tylko po dwa pasy w jedną stronę?

PS.
Tego rodzaju inwestycji, jak te opisane w powyższym artykule oczekuję. Nie marnujcie pieniędzy na stadion, centrum spotkania kultur i inne takie głupoty.
h
ha!
Czy skrzyżowanie ze Spółdzielczości Pracy zostanie przebudowane? Bo z projektu zamieszczonego przy okazji ogłaszania przetargu wynikało, że jednak nie. A to oznacza tylko jedno - ZARĄBISTE KORKI!
Dodaj ogłoszenie