Lublin zbudował, rząd zapłacił. Nowa droga na ul. Oczki już gotowa

Adrianna Romanek
Adrianna Romanek
Budowa na ul. Oczki zakończona. Prace nad nowymi drogami trwają jeszcze na Wapowskiego, Brata Alberta, Kuncewiczowej oraz na Czechowie, Szerokim i Sławinie. Część z nich ma być gotowa już w listopadzie.

– Finalizujemy pierwsze zadanie drogowe, a prace na pozostałych ulicach również przebiegają zgodnie z harmonogramem. Zależy nam, aby mieszkańcy jak najszybciej skorzystali z nowych jezdni, chodników oraz miejsc parkingowych – podkreśla Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina.

Wykonawca zakończenie prac na 110 metrowym odcinku od ul. Kochanowskiego do ul. Kunickiego zgłosił 26 września. Budowę nowej drogi połączono Poza jezdnią i chodnikami, powstały także miejsca postojowe i zjazdy do posesji. Nowa droga na ul. Oczki to jednak nie koniec dobrych informacji.

- Końca dobiegają również roboty drogowe na ul. Wapowskiego. Do realizacji pozostało nasadzenie zieleni - drzew i krzewów oraz uzupełnienie oznakowania. Zakres zadania obejmował również budowę 24 miejsc postojowych, obustronnych chodników, oświetlenia, kanalizacji deszczowej oraz kanału technologicznego - informuje Justyna Góźdź z Urzędu Miasta.

Prace trwają również na ul. Brata Alberta wraz z ul. Kuncewiczowej. Dodatkowo na odcinku pomiędzy ul. Milenijną a ul. Szeligowskiego zakończone są wszystkie prace podziemne. Kolejnym etapem prac będzie położenie kostki na chodnikach.

- Budowa nowej drogi łączącej jedną z głównych ulic dzielnicy Czechów Południowy – ul. Szeligowskiego z ul. Milenijną, znacząco poprawi dostępność komunikacyjną tej części miasta. Nowa droga będzie stanowiła przedłużenie ul. Gębali prowadzącej bezpośrednio w rejon głównych lubelskich szpitali i budynków Uniwersytetu Medycznego - dodaje Góźdź.

Szerokie i Sławin również nie zostaną w tyle. Trwa tam budowa ulic Bliskiej oraz Skowronkowej.

- Wykonawcą wszystkich robót jest konsorcjum firm KPRD Lublin oraz PRD Lubartów. W przypadku ulic osiedlowych koszt inwestycji to ponad 4,9 mln zł - podsumowuje Góźdź. I dodaje, że termin realizacji zadań upływa 4 listopada. Z kolei budowa ulic Skowronkowej i Bliskiej zakończy się w styczniu 2024 r., a wartość całkowita prac to ponad 42,5 mln zł.

Ponad 34 mln zł dofinansowania pochodzi z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Przywódca Chin z wizytą w Arabii Saudyjskiej. Komentarz P. Rakowskiego

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Nalezy koniecznie wymalować te miejsca postojowe bo kierowcy wszystko chętnie zagarną dla siebie, a podobno tam powstały również chodniki. Na zdjęciu widac że całą szerokość zajeły parkujące tam samochody. Dla odmiany piesi będą chodzili jezdnią no bo jak?
G
Gość
A dla przypomnienia na drodze dla pieszych na której nie ma wyznaczonych miejsc postojowych mozna parkować NIE CAŁYM SAMOCHODEM ALE TYLKO DWOMA KOŁAMI. dodatkowo samochód nie może mieć DMC więcej niż 2,5 tony. DMC to nie aktualna waga twojego strucla tylko Dopuszczalna Masa Całkowita i znajdziesz ją w dowodzie rejestracyjnym bo zapewne nie bardzo masz pojecie. Wiele suvów ma dmc pow 2,5 a to oznacza ZAKAZ parkowania na chodnikach CAŁKOWITY
G
Gość
Kierowca tego czerwonego samochodu jak większość kierowców bezrefleksyjnie każdy szerszy chodnik potraktuje jak parking dla strucla swego o min 1,5 metra dla pieszego zapominając. Takie zapominanie za każdym razem powinno oznaczać mandat i jeszcze raz MANDAT
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie