Lublin-Warszawa. Dart okazał się strzałem w dychę. Podróżnych nie brakuje

sko
Pociąg Dart cieszy się ogromną popularnością
Pociąg Dart cieszy się ogromną popularnością Arkadiusz Gola/Polska Press
Pasażerowie pokochali nowe pociągi PKP Intercity. Szczególnym powodzeniem cieszą się składy kursujące na trasie Lublin - Warszawa.

Składy PesaDART, wyprodukowane przez bydgoską Pesę, po raz pierwszy wyjechały na tory 29 grudnia 2015 roku. Teraz po torach kursuje 7 z 20 pociągów, które obsługują 14 połączeń kolejowej spółki PKP Intercity.

W najbliższego weekendu wyjadą kolejne dwa składy, które rozkład jazdy między Lublinem a Wrocławiem i z Warszawą.
"Przez pierwszy miesiąc na pokładach nowych składów podróżowało blisko 45 tys. pasażerów, z czego 253 bilety wydano dla najmłodszych podróżników (dzieci do lat 4). W pociągach przewieziono 16 rowerów, a 46 osób w podróż wybrało się ze swoim pupilem. Największą popularnością cieszyły się połączenia pomiędzy Lublinem i Warszawą oraz Białymstokiem i stolicą." - informuje PKP Intercity w przesłanym właśnie komunikacie.

55 proc. pasażerów, którzy wybrali Dartami kupiło bilety w kasach na dworcach. Pozostali zdecydowali się na transakcję internetową. - Pierwszy miesiąc z Dartem oceniamy jak najbardziej pozytywnie. Wdrożenie nowoczesnego składu oznacza wielką zmianę dla mieszkańców np. Lubelszczyzny czy Podlasia. Po raz pierwszy możemy zaoferować im nie tylko bilety w atrakcyjnych cenach, dobry czas przejazdu ale również komfortowy i nowoczesny skład. Z naszego doświadczenia wynika, że połączenie tych składników potrafi przyciągnąć do kolei osoby, które już od dawna nie korzystały z pociągów – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity.

"Od momentu wdrożenia pociągi PesaDART pokonały 69 tys. kilometrów. W trakcie pierwszego miesiąca serwisowania składów producent pociągów użył 166 tys. litrów wody, wsypał do piasecznic 8 ton piasku, wlał 510 litrów płynu do spryskiwaczy, a także wykorzystał 550 litrów smaru do smarowania obrzeży kół." - dodaje kolejowa spółka.

ZOBACZ TEŻ:

Pociąg Dart w Lublinie. Będziemy nim jeździć do Warszawy (ZD...

Wideo

Komentarze 51

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
anal

zwolnijcie tego głaba bo nawrt zdan nie potrafi sklecić!
"W najbliższego weekendu" po jakiemu to jest? gdzie słowo "ciągu"?

O
Obserwatorka

Bo w darcie środek to chyba 50pkt nie 10. "Dycha" lub 10 jest w tarczy strzelniczej. Ale przyznam się, że w darta daaaaawno temu grałam, może i zasady się pozmieniały, a ja ciemnota wiejska jestem i żyję w niewiedzy :-))))))).
Niemniej jednak dla mnie strzał w dziesiątkę to strzał w dziesiątkę. Krzyknąć "Dycha! Yes! Yes! Yes!" to mogę sobie wśród znajomych na strzelnicy a nie na łamach gazety, którą czyta nasza młodzież, która szybciutko zapamiętuje takie "skróty" i później uznając to za formę poprawną używa np. w wypracowaniach :-))) Może czas zacząć iść z duchem czasu...Tylko ten duch średnio mi pasuje.

a
ania

Mogę się mylić, ale chyba chodziło o to, że pociąg nazywa się DART. Tak jak ta gra, w której celem jest trafić w "dychę". Pamiętaj mogę się mylić!

o
obserwatorka

Szczerze? Takie określenia w gazecie juz przestały mnie drażnić. Teraz mnie najzwyczajniej wkur***ją! Mam wrażenie, że ktoś kto tworzy takie tytuły powinien poszukać innej pracy lub wrócić do podstawówki. Bo naprawdę to poziom poniżej krytyki.
Kiedyś w komentarzach draznil niejaki Adamek. W końcu zrobił ktoś z nim porządek bo ludzie się buntowali. Może tym razem czas na tego madrale bez szkoły który pisze o strzale w dyche? ??

Szanowna redakcjo, proszę zwracajcie uwagę na swoich pracowników i język jakim się posługują. No chyba, że liczy się tylko sprzedaż i nie ważne co jest na łamach tego dziennika.

b
bez szału

jedąc w parze jedna z osob musi mic tylko bagaż podreczny bo inny sie nie zmiesci, sa jakies looki bagazowe na koncu wagonu/sektora ale miejsca dla 8 osob. kpina ten dart. Napchali dwa rzedy siedzen z kazdej ze stroy w drugiej klasie czsami jest probkem zeby przejsc do toalety tak jest ciasno bo ludziom nie mieszcza sie bagaze

c
commuter

Ostatni wieczorny pociąg IC do Warszawy odjeżdża o 17:47. A co później? Kogóż to obchodzi w spółce akcyjnej IC!

K
Kynio

Wczytajcie się w piąte zdanie tego artykułu...

.

Przecież nie podadzą ile wynosiła suma opóźnień w związku z niedoróbkami...

G
Gucio

te informacje , zwłaszcza o wsypanym do piasecznic piasku są niezwykle cenne

j
jon

ale się wysiliłeś , kiedy Piotr podaje rzeczywiste , a nie urojone minusy tego systemu !

b
bart

To skandal !

s
szlaban

pierwszy komentarz dopasował się do tytułu artykuliku- wchodząc do pociagu widzę jego dziób. Piękna poezja, awansować znawcę na kierownika działu podróże koleją

p
pasażer

proponuję wrócić na tatusiny żelazny wóz, tam pełny komfort łącznie ze świeżym wydechem napędy o od świata można oddzielić się derką

M
MK

Taa, zabronić wolnego rynku. Zakładania nowych firm. Oferowania tańszych lub lepszych albo po prostu troche innych usług bo to odbieranie chleba. Wracamy wszyscy do jaskiń, siadamy w kucki i Przygladamy sie czy nikt nie upolowal większego karalucha na obiad.

U
Ultras

Co walczą o zgodę na kursy do warszafki POL-BUSEM. Chcą zabrać kolejarzom chleb. Dajcie spokój POkraki . Wyrządziliście szarakom przez 8 lat "rzundów" więcej szkód niż korzyści. Haroszo to mieli : POkraki, rodziny POkrak i pachołki POkrak. A reszta Polaków? A no doili Ją jak kołchozowe dojarki. I PO tym jak wyborcy kopnęli Ich w odbyt POdnoszą jeszcze łby.

Dodaj ogłoszenie